خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور بابیان اینکه سالانه ۱۴ هزار نفر روحانیون در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، گفت: ۱۴۵۶ پایگاه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در ۱۲۰ حوزه مقاومت فعال است.
کد خبر: ۹۱۸۹۷۵۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

سالانه ۱۴ هزار نفر از طلاب و روحانیون در اردوی راهیان نور حضور پیدا می‌کنند 

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع‌زاده، ظهر امروز در نخستین نشست مشترک مسئولین سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان‌ها و مدیران حوزه‌ای علمیه خواهران در قم اظهار داشت:پیامبر (ص)، الگوی اخلاق، گذشت و ایثار بود و حتی در جریان عفو عمومی از قصاص قاتل حمزه، عموی خود نیز چشم‌پوشی کرد.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور افزود: چنین شخصیتی الگوی بزرگی برای بسیجیان و متولیان عرصه فرهنگی است.

وی بابیان اینکه حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند تصریح کرد: بسیج، برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های علمیه کشور طراحی کرده و ترویج گفتمان حوزه ولایت‌فقیه و تقویت روحیه استکبارستیزی و همگرایی برای عمل به مطالبات رهبری و رویکرد تمدنی حوزه و تقویت تفکر انقلابی ازجمله این برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده، بیان کرد: ۱۴۵۶ پایگاه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در ۱۲۰ حوزه مقاومت فعال است، در این راستا ۷۹ حوزه مقاومت برای خواهران و ۴۱ حوزه برای برادر و ۹۰۵ پایگاه ویژه برادران و ۵۵۶ پایگاه از آن خواهران است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف برای بسیج طلاب و اساتید ۳۳۵ هزار نفر است که با توجه به جمعیت ۱۶۰ هزاری خواهران در کشور انتظار می‌رود این جامعه هدف نیز گسترش یابد.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور عنوان کرد:یکی از رویکرد‌های بسیج، حضور هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده طلاب در اربعین بود که امسال ۱۴ هزار و ۲۰۶ روحانی در پیاده‌روی اربعین حضور داشتند.

وی گفت:همکاری و تعامل سازنده‌ای با حوزه علمیه سراسر کشور داریم که ظرفیت مهمی در تحقق اهداف است.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده افزود: ۱۰ هزار نفر از اساتید برادر در حال تدریس هستند که ۲۰ درصد از این جمعیت جذب بسیج شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بسیج اساتید خواهر نیز به‌زودی فعال می‌شود، گفت:۷ هزار استاد در حوزه خواهران داریم که هنوز برنامه منسجمی از سوی بسیج برای این قشر نداشته‌ایم.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ادامه داد:سالانه ۱۴ هزار نفر روحانیون در راهیان نور حضور پیداکرده و به شبهات پاسخ می‌دهند، در سیل اخیر در کشور ۱۲ هزار و ۶۱۴ نفر از طلاب و روحانیون برادر به کمک آسیب دیدگان حضور داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها