خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد:
گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با بیان اینکه استفاده رهبر انقلاب از کلمه «گام» در بیانیه گام دوم انقلاب، بار معنایی دارد و به معنی حرکت رو به جلو و پیشرفت است، گفت: استراتژی مقام معظم رهبری امید است.
کد خبر: ۹۱۸۹۹۵۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

به گزارش بسیج به نقل از ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستگا‌ر، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان روز گذشته، ۱۹ آبان ضمن حضور در تحریریه ایکنای خوزستان با بیان اینکه سعادت بشر در گرو عمل به قرآن و سنت رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) ایشان است، گفت: یکی از موضوعات مهم امروز که حقیقتاً خود یک انقلاب دیگری در انقلاب ما است، بیانیه گام دوم انقلاب است. خلاصه این بیانیه دو جمله است؛ «افتخار به گذشته و امید به آینده.» نقطه ثقل این بیانیه هم، ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دلیل گذشته بسیار درخشان و آینده مطمئن، ماندگار است، اظهار کرد: به فرموده امام راحل «قرن ۲۱ زمان غلبه اسلام بر دنیای استکبار است». در این ۴۰ سال انقلابمان را تثبیت و به دنیا صادر کردیم. امروز اگر نگاهی به جهان بیندازیم، می‌بینیم جهان برای یک تحول بزرگ آماده شده است. چون ۴۰۰ سال در بوق و کرنا کردند که دین افیون جوامع است، ضد پیشرفت است و همه باید زیر چتر فرهنگ غرب یا شرق باشند. امام خمینی(ره) به دنیا ثابت کرد که شرق و غرب یک قدرت پوشالی بیشتر نیستند.

انقلاب اسلامی و جریان معنویت‌گرایی

رستگار ادامه داد: امام راحل با شعار «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» بر تمام این باورها خط بطلان کشید و به دنیا ثابت کرد، ابرقدرتی غرب و شرق، پوشالی است. در حال حاضر هم رهبر انقلاب فرمودند: «ان‌شاءالله به زودی شاهد فروپاشی استکبار هم خواهیم بود.» خود آنها نیز اعتراف کرده‌اند که اگر تا سال ۲۰۲۵ نتوانند نظم نوین جهانی را مستقر کنند، باید منتظر فروپاشی باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته جریان معنویت‌گرایی را در دنیا به وجود آورد، گفت: غرب ۴۰۰ سال مردم دنیا را از معنویت به دور کرد و همه اندیشه‌ها و تحولات را بر اساس عقل تجربی قرار داد؛ اما انقلاب اسلامی به دو بعد مادی و معنوی انسان تأکید کرد و توجه همزمان به هر دو را لازمه سعادت دنیا و آخرت انسان دانست.

وی با اشاره به پیام متمایز انقلاب اسلامی از انقلاب‌های قرن اخیر گفت: امروز تحولاتی که در منطقه شکل گرفته و تحولاتی که در مقیاس بین‌المللی شکل گرفته‌اند همه حکایت از این دارد که انقلاب اسلامی گام اول را محکم برداشته و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «گام دوم باید محکم‌تر برداشته شود.» استفاده رهبر انقلاب از کلمه «گام» در بیانیه گام دوم انقلاب، بار معنایی دارد و به معنی حرکت رو به جلو است.

رستگار به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار تأکید کردند «سپاه باید حوزه مقاومت را گسترش دهد» یعنی آن را جهانی کند و دنیا باید بداند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران در تمام دنیاست، نه فقط جمهوری اسلامی. امروز ابرقدرت‌ جهان در حوزه سیاسی، جمهوری اسلامی است. هیچ تحول منطقه‌ای و بین‌المللی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه با نظر جمهوری اسلامی باشد. دنیای استکبار به دنبال خاورمیانه بزرگ با محوریت اسرائیل بودند؛ اما امروز خاورمیانه اسلامی محقق شده است. داعشی که در یک پروسه صدساله طراحی شد، در کمتر از شش سال از بین رفت.

برنامه استکبار جهانی برای مبارزه با اسلام بنیادگرا

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به برنامه استکبار جهانی برای مبارزه با اسلام بنیادگرا که جمهوری اسلامی ایران را محور آن می‌داند، گفت: نظریه‌پردازان آنها موضوع جنگ تمدن‌ها را مطرح کردند و احیای جنگ‌های صلیبی را راه‌حل این مسأله دانستند. در این راستا جریان اسلام‌هراسی را دنبال کردند و پس از ماجرای ۱۱ سپتامبر به افغانستان و عراق حمله کردند. در سال ۲۰۱۰ متوجه شدند که هیچ دستاوردی نداشتند و به جای جنگ مستقیم، جنگ نیابتی را در دستور کار قرار دادند؛ به این معنی که مسلمانان را با هم درگیر کنند و خود به عنوان منجی وارد شوند و افکار عمومی را به سوی خود جلب کنند اما باز هم دستاوردی نداشتند. اگر انقلاب اسلامی نبود، این تحولات شکل نمی‌گرفت.

رستگار با بیان اینکه این دستاوردها برای مردم گفته نشده است، گفت: امروز ما قدرت اول منطقه و قدرت چهارم موشکی جهان هستیم و در عرصه‌های مختلف جایگاه خوبی داریم. اینها از برکت انقلاب اسلامی است که باید به جوانان گفته شود. باید افتخار کنیم که در سایه نسیم ولایت توانستیم به قدرت بازدارندگی برسیم. این معنی افتخار به گذشته در بیانیه گام دوم انقلاب است. یک روز به دنبال آن بودند که سلاح به کشور ما وارد نشود، امروز به دنبال این هستند که سلاح ما صادر نشود. اینها دستاوردهای کمی نیست و باید به جوانان گفته شود.

وی نگاه تقابل با استکبار را مبتنی بر آیات قرآنی دانست و تصریح کرد: تقابل ما با استکبار به معنی تقابل با دنیا نیست؛ بلکه تقابل با افراد ظالم است که نمی‌خواهند تعامل منصفانه‌ای با ما داشته باشند. انقلاب اسلامی گذشته‌ای بسیار درخشان دارد که چراغ راه آینده است؛ رهبر انقلاب فرمودند: «با اطمینان می‌گویم آینده انقلاب به مراتب از حال بهتر است» استراتژی مقام معظم رهبری امید است. آن جاهایی هم که مشکل داریم، مربوط به کسانی است که قرآن را باور ندارند و کدخدا را بیش از خدا قبول دارند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: جوانان به دو دلیل باید باور داشته باشند که آینده انقلاب به مراتب بهتر از حال است؛ یکی از این دلایل تجربه ۴۰ سال انقلاب است. این تجربه به ما می‌آموزد که هر توطئه و تهدیدی علیه انقلاب اسلامی به فرصتی برای رشد تبدیل شده است، مثلاً دوره هشت ساله جنگ که به فرموده امام راحل «به برکت این جنگ تحمیلی انقلابمان را صادر و اتهام دین را برطرف کردیم.» اگر این هشت سال نبود ما نمی‌توانستیم فتنه داعش و منطقه را مدیریت کنیم.

رستگار گفت: دلیل دوم برای امیدواری به آینده انقلاب، روایات هستند. روایات مربوط به آخرالزمان یکی از نشانه‌های ظهور را شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها