عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نیروی بسیجی، خود را خدمتگزار اهداف انقلاب و آرمانهای اسلامی میداند و در این راستا حرکت می کند.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۴۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

دکتر مریم جهان بین از اساتید برجسته بسیجی دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو  خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را یک تفکر مقدس و الهی در کشور دانست و گفت: اخلاص و معنویت بسیجی و ارتباط با خدا در بسیجی، یک خصوصیت عمده است که این موضوع باید همیشه در بسیج امتداد داشته باشد.

 وی افزود: بسیج به کیفیت‌بخشیدن روزافزون به خود نیازمند است و این حلقات صالحین که چندین سال است راه افتاده ، از کارهای بسیار خوب و برجسته است که باید تقویت شوند.

اساتید برجسته بسیجی دانشگاه تشکیل هیئت های اندیشه ورز را از مهمترین تأکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری از بسیجیان دانست و گفت: این طرح در طریق تکمیل بسیج قرار دارد که ان‌شاءالله روز به روز باید آن را کاملتر کرد و بسیجیان باید مجهز تر از دیروز باشند.

وی توجه به هویت بسیج را لازم و ضروری خواند و افزود: از جمله‌ی اساسیترین کارهائی که بر عهده‌ی بسیج است و در بافت درونىِ هویت بسیج دخالت دارد، عبارت است از حمایت و دفاع از اصول مسلّم اسلامی است که باید به آنها توجه داشت.

جهان بین روحیه خدمتگزاری در بسیج را از مهمترین راهبردهای چهل ساله بسیج دانست و گفت: جوانی که در نیروی مقاومت بسیج به عنوان یک نیروی بسیجی، خود را خدمتگزار اهداف انقلاب و آرمانهای اسلامی میداند، باید چنان خود را بسازد که مثل شمعی پروانه‌ها را به دور خود جمع کند و سازندگی علمی، اخلاقی، معنوی، فکری و سیاسی داشته باشد چراکه در طول این چهل سال این امری ثابت شده است.

وی بسیج را دیده بان هوشیار انقلاب اسلامی خواند و افزود: بسیج نگاه میکند ببیند که این حرکت عمومی انقلاب و نظام از مسیرِ درست منحرف نشود.

اساتید برجسته بسیجی دانشگاه در این خصوص ادامه داد: بسیج مراقب است که انحراف به وجود نیاید؛ هر جا انحرافی مشاهده شد، بسیج در مقابل آن میایستد. این از جمله‌ی خصوصیاتی است که مربوط به بسیج است که در کارنامه درخشان آن موجود است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که برای همه‌ی ما، برای همه‌ی بسیجیان عزیز، برای جوانها در هر نقطه‌ای از این عرصه‌ی عظیم که مشغول کار هستند، باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر: بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه. این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات