مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد گفت: اکیپی از جامعه پزشکی برای ویزیت رایگان بیماران محروم و نیازمند به منطقه محروم «حاج‌ علی‌کند» این شهرستان اعزام شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۵۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹

سرهنگ علی حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم‌ پزشکی برای ارایه خدمات پزشکی به این روستا که از مناطق کم برخوردار بخش مرکزی مهاباد است اعزام و به روستاییان ساکن در این روستا و دیگر روستاهای اطراف آن به طور رایگان خدمات پزشکی ارایه کرد.

وی با بیان اینکه این روستای محروم ۱۲۰ نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: تیم پزشکی در مجموع ویزیت، خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، معاینه، داروی رایگان و همچنین فراهم شدن شرایط برای معرفی برخی افراد بیمار به مراکز درمانی را به اهالی این روستا ارایه کردند.

وی تاکید کرد: تشخیص به موقع بیماری در بین روستاییان می‌تواند در کاهش رنج آنها و سایر هزینه‌های درمانی این افراد و افزایش سلامت و طول عمر آنان موثر باشد.

وی با بیان اینکه اعزام اکیپ‌های پزشکی همچنان تا پایان سال ادامه دارد، عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی مهاباد تاکنون ۲۰ تیم پزشکی عمومی و متخصص را به مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان اعزام کرده است.

مسوول بسیج جامعه پزشکی مهاباد اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۶ تیم دیگر نیز به مناطق کم‌برخوردار و محروم این شهرستان اعزام کند.

هزینه دارویی هر اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم این شهرستان در حدود ۲۰ میلیون ریال است که اعتبار موردنیاز آن از سوی بسیج جامعه پزشکی تامین می‌شود.

سال گذشته نیز ۱۸ اکیپ بسیج جامعه پزشکی با حضور در روستاهای مختلف این شهرستان به بیش از سه هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی رایگان ارایه کردند.

افزایش شاخص‌های بهداشت عمومی و دسترسی آسان به خدمات درمانی و بهداشت و همچنین توجه به حفظ سلامت مردم حتی در دورترین نقاط مرزی کشور را از جمله دستاوردهای مهم نظام در حوزه بهداشت است.

روستای حاج علی‌کند در ۱۰ کیلومتر مسیر مهاباد به بوکان واقع شده است؛ مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و ۱۹۲ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال نظرات