خبرهای داغ:
جانباز گفت: انتقال آب سد طالقان به قزوین و آبیک هیچ مشکل طراحی و فنی نداشته و تنها مشکل موجود، منابع اعتباری است که به دنبال تامین آن می باشیم.
کد خبر: ۹۱۹۰۲۲۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حمیدرضا جانباز در جریان سفر به قزوین و بازدید از عملیات انتقال آب سد طالقان به آبیک و قزوین بیان کرد: مجموعه وزارت نیرو و آبفا مدافع این طرح است و در همین راستا به دنبال ایجاد و تامین منابع مالی و استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای تسریع امر هستیم.

وی گفت: انتقال آب سد طالقان به قزوین و آبیک هیچ مشکل طراحی و فنی نداشته و تنها مشکل موجود، منابع اعتباری است که به دنبال تامین آن می باشیم.

مشاور وزیر نیرو اظهار کرد: در حل مشکل استان قزوین همه راه ها را بررسی کرده ایم تا مشکل مردم حل شود اما واقعا در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و از همه امکانات استفاده می کنیم حتی برای پیش فروش آب دنبال گره گشایی از مشکلات هستیم.

جانباز عنوان کرد: بر اساس نظر سازمان برنامه و بودجه طرح هایی که فرآیند ماده 23 را طی نکرده باید مجوز بگیرد لذا با تخصیص اعتبار مخالفت شده که البته قابل حل است لذا باید از مکانیزم دیگری استفاده کنیم تا انجام پروژه با سرعت بیشتری اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: این پروژه را با اعتبار 50 میلیارد تومانی می توان اجرا کرد و ما در این مقطع می توانیم آب شرب با کیفیت را با دستگاه های آب شیرین کن محلی تامین نماییم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیاز آب شرب شهر آبیک 250 لیتر در ثانیه است که این امر با تصفیه می تواند در کوتاه مدت صورت گیرد.

جانباز گفت: امسال ردیف پروژه حدود 18 میلیارد تومان است که با حمایت مجلس و کمیسیون عمران و مرکز پژوهش ها یک ردیف از محل صندوق توسعه ملی برای شهرهای دارای تنش آبی حدود 30 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها