فرمانده پایگاه حوزه علمیه نورالزهرا(س)در گفتگو با «بسیج»؛

هفته وحدت نماد همدلی مسلمانان جهان با هر تفکری است

فرمانده پایگاه حوزه علمیه نورالزهرا(س)در گفتگو با بسیج گفت: هفته وحدت نماد همدلی و اخوت مسلمانان جهان با هر مذهب و تفکری است.
کد خبر: ۹۱۹۰۲۳۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

مریم مصطفوی در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت پیامبراکرم (ص) وهفته وحدت اظهار داشت: چون روز ولادت پیامبر اکرم (ص) طبق روایات شیعه ۱۷ ربیع الاول و طبق روایات برادران اهل سنت ۱۲ ربیع الاول است و برگزاری دو جشن چندان خوشایند نیست، در ۶ آذر ۱۳۶۰ طی پیامی از طرف امام خمینی (ره) روز‌های دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول هر سال قمری به عنوان هفته وحدت اعلام شد تا در ایران و سراسر جهان اسلام با تشکیل اجتماع و کنگره اسلامی و جشن، ضمن تحکیم وحدت و برادری اسلامی، به پیشبرد انقلاب جهانی اسلام کمک شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته، اختلاف تاریخی ولادت پیامبر(ص) در دو تاریخ مختلف، زمینه ساز سوء استفاده بعضی از معاندین و مخالفین شده بود، تصریح کرد: این اختلافات، با دوراندیشی امام راحل و اعلام هفته وحدت از بین رفت.

فرمانده پایگاه حوزه علمیه نورالزهرا(س) با اشاره به اینکه پیام هفته وحدت اتحاد و ذهن هوشیار در سایه قرآن کریم و دستورات پیامبر(ص)بوده که مجال تفرقه افکنی را از دشمنان گرفته و وحدت و انسجام و یکرنگی خود را حفظ کرده است،افزود: باید تمام مسلمانان جهان از سیره زندگی پیامبر (ص) الگو بگیرند زیرا فقط با پیروی از ایشان است که می‌توانیم صلح، آرامش، وحدت و یکپارچگی را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه هفته وحدت نشان دهنده وحدت و همدلی مسلمانان جهان با هر مذهب و تفکری است، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) درس برابری، برادری، و احترام گذاشتن به یکدیگر بدون در نظر گرفتن قوم و قبیله را به مسلمانان داد، اما دشمنان سعی دارند ایشان را یک افراط گر معرفی کنند.

مصطفوی در پایان گفت: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست بلکه وحدت به معنای اتحاد وهمبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی بوده وهمه مسلمانان باید در راستای همدلی وعینیت بخشیدن به دستورات قرآن کریم وپیامبر(ص)تلاش نمایند.

ارسال نظرات