سومین سالگرد شهادت خبرنگار مدافع حرم در زاهدان برگزار شد

سومین سالگرد شهادت خبرنگار مدافع حرم شهید «محسن خزایی» با حضور خانواده معظم این شهید در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان در شهرستان زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۰۰
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سومین سالگرد شهادت خبرنگار مدافع حرم شهید «محسن خزایی» با حضور مسئولان استانی، خانواده معظم شهید، جمعی از طلاب بسیجی خواهر، علما و آحاد مردم در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مریم رخشانی، همسر شهید خزائی در این یادواره گفت: شهدا دارای ویژگی‌های خاصی بودند و عمل‌های خالصانه آن‌ها رسالتی از جنس آگهی است که ما باید آن‌ها را سرلوحه کار و الگوی خود قرار داده و صبر و مقاومت پیشه کنیم.

وی ابا اشاره به این مطلب که آنچه که باعث بقای اسلام و نظام اسلامی می‌شود حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا است، افزود: باید به این فرهنگ توجهی ویژه شود چراکه توجه به این مسئله راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است.

مریم رخشانی بیان کرد:به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولان و ه. دست اندرکاران وظیفه مهمی برعهده دارند تا به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لبیک گفته و در مسیر امر ایشان از دسیسه‌های دشمنان محفوظ بماند.

همسر شهید خزایی تصریح کرد: جهاد، ایثار و شهادت مشعلی فروزان است که زمینه فکری نسل‌های آینده را تقویت کرده و زمینه سعادت و هدایت بشریت را فراهم می‌کند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلین «علی آقابابا» دوست و همکار شهید اظهار داشت: مجلس شهید، مجلس ترحیم نیست بلکه مجلس تکلیف است و شیرین‌ترین لحظه عمر هر انسان زمانی است که انسان از جانب خداوند انتخاب شود.

وی گفت: لذت بخش‌ترین لحظه یک استاد زمانی است که لحظه به ثمر نشستن شاگردان خود را مشاهده می‌کند، لذت بخش‌ترین لحظه عمر امام خمینی (ره)، زمانی بود که پرچم توحید به اهتزاز درآمد.

حجت الاسلام آقابابا بیان کرد: شهید خزایی برای رسالت بزرگ از جانب خداوند انتخاب شد.

وی ادامه داد: افرادی که خداوند را انتخاب می‌کنند خود نیز انتخاب می‌شوند، اگر در زندگی خدا را انتخاب کنیم خدا هم ما را انتخاب می‌کند و در سر دوراهی قرار نخواهیم گرفت.

دوست شهید بیان داشت: اگر خدا را انتخاب کردیم در مسئولیت خود نباید کم بگذاریم خدمت به محرومین کمتر از شهادت نیست و انتخاب مسئولین برای این استان انتخاب خداوند است.

حجت الاسلام آقابابا بیان کرد: اخلاص در بین شهدا موج میزند، شهدا با گذشت از جان و مال خود ایثار کردند و شهید خزایی رسالت بزرگی را بر دوش گرفت تا مظلومیت مدافعین حرم را به اطلاع مردم برسانند.

وی با تاکید بر این مطلب که فرزندان شهدا پیروان راه آنها هستندافزود:  استقامت در راه خدا، داشتن ثبوت قدم، خدمت گزار مردم بودن، رضایت خدا را دنبال کردن از ویژگی هایی است که باید آنها را رعایت کرد تا خداوند ما را انتخاب و بهترین پاداش را نصیب ما گرداند می باشد.
ارسال نظرات