فرمانده ناحیه سپاه کنگان گفت: یادواره شهدای شهرستان نیز ۲۱ آذرماه در مصلی شهر کنگان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۲۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، سرهنگ اسماعیل تاجیک در نشست با اصحاب‌رسانه شهرستان با تقدیر از همکاری‌های خبرنگاران با سپاه کنگان، اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند در تببین راه شهدا و جان‌فشانی‌های آن‌ها و همچنین افزایش آگاهی و اطلاعات مردم در این زمینه موثر باشند.
فرمانده سپاه شهرستان کنگان با بیان اینکه امسال ششمین یادواره شهدا در کنگان برگزار می‌شود، افزود: از ظرفیت‌های استان و اعتبارات آن می‌توان استفاده کرد و طرح‌های ماندگار و خوبی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پیاده کرد، از جمله تالیف کتاب می‌تواند به عنوان یک طرح ماندگار و همچنین موثر در آگاهی‌بخشی به مردم باشد.

وی از تألیف دو کتاب در زمینه دفاع‌مقدس در شهرستان کنگان خبر داد و گفت: یکی از این کتاب‌ها با عنوان زندگینامه شهید یگانه کار‌های تالیف و ویرایش آن انجام شده است و احتمال دارد در روز یادواره شهدا از این کتاب رونمایی شود، همچنین یک‌کتاب دیگر با عنوان خاطرات آزاده رضا میرزایی که متن آن در حال ویرایش و بررسی است تا چندماه آینده منتشر خواهد شد.

تاجیک با بیان اینکه مستندسازی از خانواده‌های شهدای شهرستان کنگان شروع شده است، گفت: با توجه به اینکه اکثر اولیاء شهدا متوفی هستند، سعی کردیم از مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای قبلی استفاده کنیم و مستندی بسازیم که از طریق شبکه‌های استانی و کشوری پخش شود.

فرمانده سپاه کنگان با بیان اینکه امروزه بیشتر مردم از فضای مجازی و تلفن همراه استفاده می‌کنند، مطرح کرد: ساخت یک نرم‌افزار برای ۷۷ شهید شهرستان می‌تواند در معرفی شهدا و همچنین جان‌فشانی‌های آن‌ها و ارتقای سطح آگاهی مردم در راستای فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر باشد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها با فضاسازی مناسب در سطح شهرستان می‌توانند در کمک و برگزاری یک یادواره خوب و مطلوب نقش موثری داشته باشند و همچنین اصحاب‌رسانه می‌توانند روزانه قسمتی از رسانه و کانال خود را جهت معرفی شهیدان و زندگی‌نامه آن‌ها اختصاص دهند که این‌کار در معرفی شهدا تاثیر زیادی دارد.

تاجیک گفت: از ایده‌ها و توانایی‌های جوانان و نوجوانان و هنرمندان شهرستان در جهت برگزاری یادواره باشکوه و خوب یادواره شهدا شهرستان استفاده خواهیم‌کرد و از مجریان، مداحان و مقامات کشوری در این یادواره دعوت می‌شود.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا در شهرستان‌ها و استان‌ها به‌صورت سلسله‌ای برگزار می‌شود، یادآور شد: در شهرستان کنگان یادواره‌های شهدای اکثر پایگاه‌ها و محله‌ها برگزار شده است و دو یادواره شهدای سیراف و بنک نیز تا دوهفته آینده برگزار خواهد شد و یادواره شهدای شهرستان نیز ۲۱ آذرماه در مصلی شهر کنگان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات