رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

ائمه جمعه در حوزه مسائل تربیتی با برنامه‎ریزی درست وارد شوند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور آسیب‌های مختلف وارد شده به جامعه را نتیجه غفلت از حوزه کودکان دانست و گفت: اِئمه جمعه در حوزه مسائل تربیتی باید با برنامه‎ریزی درست وارد شوند.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۷۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در همایش ائمه جمعه گیلان ضمن تأکید بر پیروی ائمه جمعه از سیره پیامبر(ص) برای انجام وظایف محوله اظهار داشت: ائمه جمعه جایگاه بسیار والا و ارزشمندی در جامعه دارند و بایستی برای نزدیک شدن به سیره پیامبر(ص) مجاهدانه در راه تبلیغ دین تلاش کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر(ص) گفتار و رفتار خود را مطابق با رسالت الهی کرده بودند بیان کرد: ائمه جمعه بایستی در نظر داشته باشند که برای ابلاغ رسالت الهی پیروی از سیره و روش نبوی بسیار حائز اهمیت است و این کار اخلاص، ایمان و جهادی بزرگ را می‌طلبد.

حاج علی‌اکبری با تأکید بر اینکه ائمه جمعه وظیفه رفع شبهات مطرح شده در جامعه را برعهده دارند خاطرنشان کرد: مُبَلّغان بایستی به دو روش بشارت و انذار به‌صورت دائم و نزدیک با مخاطب به وظایف خود عمل کرده و مردم را به ذات الهی آنها نزدیک کنند.

وی مهم‌ترین مسئله برای به ثمر رساندن دعوت مردم به اسلام را خوش‌رفتاری و محبت کردن به بندگان خدا دانست و گفت: یکی از شرایطی که باعث می‌شود مخاطب با مبلّغ همراهی کند و به صحبت‌های او توجه داشته باشد ایجاد احساس شخصیت در او است لذا داشتن سعه‌صدر و صبر برای ائمه جمعه ضروری است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ائمه جمعه بایستی در مسیر انجام وظایف خود دلسرد و ناامید نشوند افزود: داشتن صبر و بردباری و رفتار با متانت و وقار برای انجام وظایف توسط ائمه جمعه بسیار مهم است.

حاج علی‌اکبری انقلاب اسلامی را نتیجه تلاش و سرمایه‌گذاری عالمان دین دانست و با بیان اینکه بایستی با کمک گرفتن از ظرفیت عالمان دینی برای گام دوم انقلاب قدم برداریم گفت: تنها با پیروی از سیره نبوی می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

امام جمعه موقت تهران به شخصیت جوان‌پسند پیامبر اسلام(ص) اشاره و تصریح کرد: جوانان به‌جهت داشتن فطرت پاک خود بی‌تکلفی را می‌پسندند لذا مهر و محبت را به خوبی درک می‌کنند از این رو با دین و شخصیت‌های دینی همچون پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رابطه خوبی دارند.

وی با اشاره به نحوه برخورد پیامبر(ص) با جوانان و کودکان عنوان داشت: پیامبر(ص) ظاهر بسیار آراسته‌ای داشتند و توجه به جوانان و کودکان برای آنان در اولویت بود و ما نیز نباید آراستگی خود را مورد غفلت قرار دهیم و به تربیت کودکان در محیطی درست و با کرامت توجه کنیم.

حاج علی‌اکبری آسیب‌های مختلف وارد شده به جامعه را نتیجه غفلت از حوزه کودکان دانست و تصریح کرد: نباید از تربیت درست کودکان غافل شویم از این رو بایستی با تلاش هوشمندانه و عالمانه برای تربیت درست نسل جدید اقدام کنیم و بدانیم که این کار در آینده نتیجه خوبی دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اولویت برنامه‌های ائمه جمعه را احیای مساجد عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه بایستی احیاء، به‌روز رسانی و سازماندهی مساجد و همچنین داشتن ارتباط مؤثر با معلمان و مدارس را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه داشتن اطلاعات تربیتی بالا است و آنها بایستی برای جلب اعتماد عمومی تلاش زیادی کنند و توجه به نماز جمعه و جماعت نیز بسیار حائز اهمیت است و بایستی با برنامه‌ریزی درست در این راستا گام برداشت.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه گیلان معروف به دروازه ولایت است خاطرنشان کرد: حضور پرانرژی باانگیزه و بانشاط آیت‌الله فلاحتی سرمایه بسیار خوب و ارزشمندی برای ائمه جمعه گیلان است و آنها بایستی با رعایت اولویت‌ها به وظایف الهی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار