حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در دیدار با نخبگان ، از نخبگان‌ به‌ عنوان‌ بزرگترین‌ ثروتهای‌ ملی‌ هر کشور یاد و تأکید کردند: وظیفه‌ اصلی‌ نخبگان‌، جهاد علمی‌ و فکری‌ به‌ منظور جبران‌ عقب‌ماندگیهای‌ کشور است‌.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۸۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عشق و ارادت مردم این خطه به نظام و رهبری چنان در روزهای ۲۴ تا ۲۸ آبان ۷۹ نمایان شد که دفتر رهبر انقلاب در تقدیر از مردم‌ استان‌ مرکزی‌ در اطلاعیه ای آورد«استقبال‌ بسیار پرشور مردان‌، زنان‌، جوانان‌ و نوجوانان‌ سرافراز این‌ دیار، به‌ خاطره‌ای‌ فراموش‌ ناشدنی‌ تبدیل‌ شد و طراوت‌ و نشاط معنوی‌ قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ بویژه‌ جوانان‌ مؤمن‌، صادق‌ و صمیمی‌ استان‌ مرکزی‌، صحنه‌هایی‌ حقیقتا وصف‌ناپذیر آفرید.»

2508262_356.jpg (600×418)

سفر ۵ روزه ای که همواره در یاد و خاطره مردم استانمان خواهد ماند.

استقبال‌ از رهبر فرزانه‌ انقلاب‌ در فرودگاه‌ اراک‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ صبح‌ روز ۲۴ آبان ماه سال ۷۹ وارد اراک‌ شدند.

در مراسم‌ استقبال‌ از رهبر فرزانه‌ انقلاب‌ در محل‌ فرودگاه‌ اراک‌، آیت‌الله‌ احمد محسنی‌ گرکانی‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در استان‌مرکزی‌ و امام‌ جمعه‌ اراک‌، استاندار، فرماندهان‌ نظامی‌ و انتظامی‌ وقت استان مرکزی و جمعی‌ دیگر از مسئولان‌ استان‌ حضور داشتند.

۱۳ تن‌ از وزرا و رؤسای‌ سازمانهای‌ تربیت‌ بدنی‌، بانک‌ مرکزی‌، گمرک‌ و رئیس‌ دفتر مناطق‌ محروم‌ ریاست‌ جمهوری‌ در این‌ سفر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ را همراهی‌ می‌کردند.

2508266_673.jpg (650×459)

 در مسیر عبور از فرودگاه‌ اراک‌ به‌ مرکز شهر جمعیت‌ زیادی‌ از مردم‌ با اجتماع‌ در دو طرف‌ جاده‌ ضمن‌ سردادن‌ شعارهایی‌ ورود معظم‌له‌ را به‌ استان‌ مرکزی‌ خوش‌آمد گفتند.

 بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع‌ پرشور مردم‌ اراک‌ در ورزشگاه‌ شهدای‌ پنجم‌ مرداد

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ روز سه‌شنبه‌ ۲۴ آبان پس‌ از ورود به‌ شهر اراک‌ و استقبال‌ مردم‌، در جمع‌ پرشور مردم‌ اراک‌ در ورزشگاه‌ شهدای‌ پنجم‌ مرداد این‌ شهر حضور یافتند و سخنانی‌ ایراد کردند.

 حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در سخنان‌ خود با تجلیل‌ از سابقه‌ تاریخی‌ و فرهنگی‌ شهر اراک‌ و استان‌ مرکزی‌ که‌ پرورش‌ دهنده‌ بسیاری‌ از علما و شخصیتهای‌ برجسته‌ از جمله‌ امام‌ راحل‌(ره‌) است‌ به‌ تواناییهای‌ سرشار انسانی‌ و طبیعی‌ کشور ایران‌ بویژه‌ نسل‌ پرشور و مؤمن‌ جوان‌ این‌ کشور و همچنین‌ ضعفهای‌ ساختاری‌ و سیاسی‌ مراکز استکباری‌ جهان‌ و در راس‌ آن‌ رژیم‌ آمریکا اشاره‌ و تصریح‌ کردند: امروز نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ متکی‌ بر مردم‌ و آفاق‌ آینده‌ روشن‌ و امیدوارکننده‌ است‌ و ملت‌ و دولت‌ ایران‌ در کنار یکدیگر از هیچ‌ یک‌ از قدرتهای‌ استکباری‌ واهمه‌ ندارند و در مقابل‌ آنها ایستاده‌اند .

2508265_286.jpg (600×418)

 حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ توانائیهای‌ کشور و ملت‌ ایران‌ را از جمله‌ دلایل‌ قدرت‌ ایستادگی‌ در مقابل‌ فشارهای‌ مراکز سلطه‌ جهانی‌ برشمردند و خاطر نشان‌ کردند: ملت‌ نیرومند ایران‌ با استعدادهای‌ طبیعی‌ فراوان‌ در سراسر کشور موقعیت‌ جغرافیای‌ ممتاز و هم‌ چنین‌ استعدادهای‌ سرشار انسانی‌ بویژه‌ نسل‌ جوان‌ پرشور، با هوش‌ و دارای‌ انگیزه‌ بسیار قوی‌ معنوی‌ می‌تواند به‌ آینده‌ خود امیدوار باشد و راه‌ پیشرفت‌ و کمال‌ را با قدرت‌ بپیماید.

 رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در همین‌ زمینه‌ با اشاره‌ به‌ مسأله‌ مبارزه‌ با فقر، فساد و تبعیض‌ به‌ عنوان‌ سه‌ محور اساسی‌ اصلاح‌ امور کشور و همچنین‌ لایحه‌ دولت‌ برای‌ مبارزه‌ با فقر افزودند: مسئولین‌ باید با جدیت‌ عوامل‌ فقر را شناسایی‌ و مبارزه‌ با فقر را به‌ طور همه‌جانبه‌ پیگیری‌ و اجرا نمایند.

2508260_771.jpg (600×418)

 پرهیز از افراط و تفریط در برخورد با جوانان

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر لزوم‌ بهره‌گیری‌ از نیروی‌ پرشور نسل‌ جوان‌ مؤمن‌ کشور برای‌ حل‌ مسایل‌ و مشکلات‌ به‌ برخی‌ افراط و تفریطها در قضاوت‌ نسبت‌ به‌ نسل‌ جوان‌ اشاره‌ و تصریح‌ کردند: باید با نسل‌ جوان‌ صمیمانه‌ و صادقانه‌ برخورد و از هرگونه‌ بزرگنمایی‌ بیهوده‌ و یا توجه‌ نکردن‌ به‌ خطاها و اشتباهات‌ احتمالی‌ جوانان‌ پرهیز شود.

 حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ لزوم‌ توجه‌ مسئولان‌ بویژه‌ مسئولان‌ فرهنگی‌ و همچنین‌ جوانان‌ به‌ حفظ روحیه‌ و ایمان‌ معنوی‌ افتخارآفرین‌ نسل‌ جوان‌ برای‌ سازندگی‌ کشور را خاطرنشان‌ کردند و با اظهار نارضایتی‌ از عملکرد برخی‌ مسئولین‌ فرهنگی‌ کشور، جوانان‌ را به‌ همبستگی‌، آشنایی‌ با مسایل‌ کشور و جهان‌، پرهیز از برخی‌ هیجانات‌ مورد نظر دشمن‌ و کسب‌ آگاهیهای‌ سیاسی‌ توصیه‌ فرمودند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود به‌ سابقه‌ فرهنگی‌ ارزشمند استان‌ مرکزی‌ در شهر اراک‌ و شخصیتهای‌ علمی‌ و برجستهای‌ که‌ از این‌ منطقه‌ برخاسته‌ و منشاء خدمات‌ بزرگی‌ بوده‌اند از جمله‌ آیت‌الله‌ حائری‌ یزدی‌ مؤسس‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ اشاره‌ کردند و افزودند: شهر اراک‌ مادر حوزه‌ علمیه‌ قم‌ است‌ و جاذبه‌ این‌ شهر، آیت‌الله‌ حائری‌ یزدی‌ را از مرکز تحصیلات‌ دینی‌ در نجف‌ و سامراء به‌ اراک‌ کشاند.

2508255_240.jpg (600×418)

 بیانات در جمع‌ خانواده‌های‌ شهداء و ایثارگران‌ استان‌ مرکزی

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر روز ۲۴ آبان ۷۹ در مصلی بیت المقدس اراک در جمع‌ خانواده‌های‌ شهداء و ایثارگران‌ استان‌ مرکزی‌، از شهدا، به‌ عنوان‌ صادقترین‌، شجاعترین‌ و برجسته‌ترین‌ انسانهایی‌ که‌ در صفوف‌ مقدم‌ ایثارگری‌ قرار داشتند، یاد و تصریح‌ کردند: شهیدان‌ با ایثارگری‌ و نثار جان‌ خود، حقایق‌ و فضیلتهایی‌ را که‌ در دنیای‌ مادی‌ در حال‌ فراموشی‌ بود، بار دیگر احیاء کردند.

 حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ایثار و فداکاری‌ اهل‌ بیت‌ پیامبر اسلام‌ علیهم‌ السلام‌ بویژه‌ حضرت‌ زهرا و حضرت‌ سیدالشهداء علیهما السلام‌ برای‌ احیای‌ فضیلتها و ارزشهای‌ انسانی‌ در عالم‌، ایثار و فداکاری‌ شهیدان‌ را در همین‌ مسیر ارزیابی‌ کردند و افزودند: شهیدان‌ بهترین‌ و ارزشمندترین‌ الگو برای‌ ملت‌ ایران‌ بویژه‌ جوانان‌ هستند.

2508261_836.jpg (600×418)

هیچ‌ ملتی‌ بدون‌ سرمایه‌ و گوهر معنویت‌ به‌ کمال‌ نمی‌رسد

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سختیها و رنجهای‌ جانبازان‌، آزادگان‌ و خانواده‌های‌ آنان‌ و همچنین‌ خانواده‌های‌ شهداء و مفقودین‌ را ذخیره‌ و پشتوانه‌ای‌ معنوی‌ برای‌ آنان‌ و ملت‌ ایران‌ دانستند و تصریح‌ کردند: هیچ‌ ملتی‌ بدون‌ سرمایه‌ و گوهر معنویت‌ به‌ کمال‌ نمی‌رسد و آن‌ حرکتی‌ که‌ بدون‌ پشتوانه‌ معنویت‌ و ایمان‌ به‌ خدا باشد، متوقف‌ خواهد شد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در همین‌ زمینه‌ افزودند: باید مراقب‌ این‌ ذخیره‌ معنوی‌ گرانبها بود زیرا حفظ این‌ پشتوانه‌ معنوی‌، جهاد اکبر و بسیار سخت‌تر از جنگ‌ با دشمن‌ و جهاد اصغر است‌.

2508259_189.jpg (600×418)

اگر مقاومت ۸ ساله نبود، امروز در مقابل دشمن احساس شرمساری می کردیم

ایشان‌ همچنین‌ با انتقاد از افراد بی‌اطلاعی‌ که‌ تلاش‌ دارند حماسه‌های‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ و ایثارگریهای‌ شهیدان‌ و رزمندگان‌ اسلام‌ را زیر سؤال‌ ببرند، خاطرنشان‌ کردند: اگر این‌ جوانان‌ پرشور بسیجی‌ و نیروهای‌ ارتش‌ و سپاه‌ با جان‌ خود در مقابل‌ دشمن‌ مقاومت‌ نکرده‌ بودند، امروز ملت‌ ایران‌ باید از کوتاه‌ آمدن‌ در مقابل‌ دشمن‌، احساس‌ شرمساری‌ و خجالت‌ می‌کرد.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ مؤذنی‌ رئیس‌ وقت بنیاد شهید استان‌ مرکزی‌ سخنرانی کرد و همچنین‌ فرزند یکی‌ از شهدای‌ استان‌ مرکزی‌ متن‌ زیبایی‌ را به‌ نمایندگی‌ از فرزندان‌ شهداء قرائت‌ و بر پایداری‌ خانواده‌های‌ شهدا و فرزندان‌ آنان‌ در ادامه‌ راه‌ شهیدان‌ تأکید کرد.

2508263_952.jpg (600×418)

بازدید ۳ ساعته از نمایشگاه‌ توانمندیهای‌ استان‌مرکزی در اراک

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در دومین‌ روز از سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، صبح‌ روز ۲۵ آبان ماه سال ۷۹ از نمایشگاه‌ توانمندیهای‌ این‌ استان‌ به‌ مدت‌ سه‌ ساعت‌ بازدید کردند.

 در این‌ نمایشگاه‌ بیش‌ از۲۴۰ غرفه‌ تولیدات‌ متنوع‌ صنعتی‌، معدنی‌، کشاورزی‌، دامی‌ و غذایی‌ استان‌ مرکزی‌، به‌ معرض‌ نمایش‌ گذاشته‌ شده‌ بود و حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از نزدیک‌ با تواناییها و قابلیتهای‌ مختلف‌ این‌ استان‌ آشنا شدند.

2508264_369.jpg (600×418)

بیانات در جمع‌ نیروهای‌ مسلح‌ استان‌ مرکزی‌ در پادگان‌ امام‌ علی‌ (ع‌)

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا عصر روز ۲۵ آبان ماه سال ۷۹ در دومین روز سفر خود به استان مرکزی در جمع‌ نیروهای‌ مسلح‌ استان‌ مرکزی‌ در پادگان‌ امام‌ علی‌ (ع‌) تیپ‌ یکم‌ روح‌ الله‌ از لشکر ۱۷ علی‌ ابن‌ ابی‌ طالب‌ (ع‌) حضور یافتند.

 بیداری اسلامی، نتیجه مقاومت ایران مقابل مستکبران است

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در جمع‌ نیروهای‌ مسلح‌ استان‌ مرکزی‌ در سخنانی‌ با اشاره‌ به‌ دستاوردهای‌ معنوی‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ تصریح‌ کردند: آنچه‌ موجب‌ بیداری‌ و ایجاد انگیزه‌ در ملتهای‌ مسلمان‌ بویژه‌ ملت‌ مسلمان‌ فلسطین‌ و لبنان‌ و پایداری‌ آنها در مقابل‌ دشمنان‌ گردیده‌، مقاومت‌ ملت‌ ایران‌ در مقابل‌ قدرتهای‌ جهانی‌ در بیست‌ سال‌ گذشته‌ از جمله‌ حماسه‌ رزمندگان‌ اسلام‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ بوده‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ یکی‌ از دستاوردهای‌ ارزشمند جنگ‌ تحمیلی‌ را علیرغم‌ خسارتهای‌ مادی‌ آن‌، استحکام‌ نظام‌ اسلامی‌ دانستند و افزودند: هدف‌ استکبار جهانی‌ از سازماندهی‌ جنگ‌ هشت‌ساله‌ بر ضد کشور و ملت‌ ایران‌، جلوگیری‌ از ایجاد انگیزه‌ و امید در ملتهای‌ اسلامی‌ و الگو شدن‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ بود، اما فداکاری‌ جوانان‌ و رزمندگان‌ اسلام‌ و خانواده‌های‌ آنان‌ مانع‌ از تحقق‌ اهداف‌ و خواسته‌های‌ قدرتهای‌ جهانی‌ شد.

2508267_763.jpg (600×418)

ایستادگی ایران،افسانه شکست ناپذیری استکبار را باطل کرد

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ استکبار و آمریکا همواره‌ تلاش‌ دارند تا به‌ ملتها این‌ گونه‌ القاء نمایند که‌ هرگونه‌ اقدامی‌ بر خلاف‌ میل‌ و اراده‌ آنها امکان‌پذیر نیست‌، تصریح‌ کردند: ملت‌ ایران‌ این‌ افتخار را دارد که‌ توانست‌ بر خلاف‌ میل‌ و اراده‌ استکبار، با ایستادگی‌ و فداکاری‌ خود در هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌، این‌ افسانه‌ را باطل‌ و از استقلال‌ و تمامیت‌ ارضی‌ خود قدرتمندانه‌ دفاع‌ کند و به‌ عنوان‌ یک‌ الگو در میان‌ ملتهای‌ مسلمان‌ مطرح‌ شود.

پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، سردار سرلشکر رحیم‌ صفوی‌ فرمانده‌ وقت کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، در سخنانی‌ بر آمادگی‌ نیروهای‌ مسلح‌ اعم‌ از سپاه‌، ارتش‌، بسیج‌ و نیروی‌ انتظامی‌ برای‌ دفاع‌ از میهن‌ اسلامی‌ و اجرای‌ فرامین‌ فرمانده‌ کل‌ قوا تأکید کرد.

 2508258_214.jpg (400×618)

همچنین‌ سردار سرتیپ‌ دوم‌ عراقی‌، فرمانده‌ ارشد سپاه‌ در استانهای‌ مرکزی‌ و قم‌ در سخنانی‌ ضمن‌ خیر مقدم‌ به‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ گزارشی‌ ارائه‌ کرد.

در پایان‌ این‌ مراسم‌ نیروهای‌ مسلح‌ حاضر در میدان‌ از مقابل‌ فرمانده‌ کل‌ قوا رژه‌ رفتند.

دیدار علما، روحانیون‌ و طلاب‌ استان‌ مرکزی‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شب‌ ۲۵ آبان ماه سال ۷۹ در دومین روز سفر خود به استان مرکزی در دیدار علما، روحانیون‌ و طلاب‌ استان‌ مرکزی‌، مهمترین‌ وظایف‌ روحانیت‌ را حفظ بنای‌ شامخ‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، شناخت‌ نیازهای‌ مخاطبان‌ و خودسازی‌ بیش‌ از پیش‌ معنوی‌ دانستند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌، عنایات‌ الهی‌، توجهات‌ امام‌ زمان‌ (عج‌)، زحمات‌ و مجاهدتهای‌ علما، فقها و بزرگان‌ در طول‌ صدها سال‌، اخلاص‌ مردم‌ و رهبریهای‌ خردمندانه‌ شخصیت‌ بزرگی‌ همچون‌ امام‌ (ره‌) را زمینه‌ساز تشکیل‌ نظام‌ اسلامی‌ در ایران‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ نقش‌ برجسته‌ روحانیت‌ در نظام‌ اسلامی‌ و انتظارات‌ مردم‌ از آن‌، خاطرنشان‌ کردند: وظیفه‌ بزرگ‌ روحانیت‌ در شرایط حساس‌ کنونی‌ تلاش‌ برای‌ حفظ نظام‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ نتیجه‌ این‌ زحمات‌ و دوری‌ از مسایل‌ و امتیازات‌ دنیوی‌ است‌.

 ایشان‌ لزوم‌ آشنایی‌ روحانیون‌ با نیازهای‌ مخاطبان‌ بویژه‌ نسل‌ جوان‌ را خاطرنشان‌ کردند و افزودند: روحانیان‌ باید ضمن‌ تسلط بر مبانی‌ فکری‌، فقهی‌ و فلسفی‌، مطالعات‌ و آگاهیهای‌ خود را درباره‌ نیازهای‌ روز و معارف‌ زمان‌ افزایش‌ دهند تا بتوانند پاسخ‌ لازم‌ و اقناع‌کننده‌ را برای‌ سؤالات‌ و شبهات‌ مختلف‌ نسل‌ جوان‌ فراهم‌ نمایند.

2508257_671.jpg (600×418)

 حضور مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در شهر خمین‌، زادگاه‌ رهبر کبیر انقلاب‌

شهر خمین‌ زادگاه‌ رهبر کبیر انقلاب‌ اسلامی‌ در روز ۲۶ آبان ماه سال ۷۹ میزبان‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سومین روز سفر ایشان به استان مرکزی بود.

 2508256_191.jpg (600×418)

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در ابتدای‌ ورود به‌ شهر خمین‌ در بیت‌ قدیمی‌ حضرت‌ امام‌(ره‌) حضور یافتند و ضمن‌ قرائت‌ فاتحه‌، دو رکعت‌ نماز نیز در محل‌ زادگاه‌ امام‌ بجای‌ آوردند و به‌ مقام‌ شامخ‌ حضرت‌ امام‌ روح‌ الله‌ الموسوی‌ الخمینی‌ (ره‌) ادای‌ احترام‌ کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بازدید از بیت‌ قدیمی‌ حضرت‌ امام‌ (ره‌) در خمین‌ که‌ با یاد و خاطره‌ آن‌ امام‌ بزرگوار همراه‌ بود، ضمن‌ حضور در اتاق‌ محل‌ ولادت‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) از بیت‌ پدر امام‌ و برادر امام‌ مرحوم‌ آیت‌الله‌ پسندیده‌ نیز دیدن‌ کردند.

دیدار با مردم‌ غیور و انقلابی‌ خمین‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ سپس‌ در جمع‌ پرشور دهها هزار نفر از مردم‌ غیور و انقلابی‌ خمین‌ حضور یافتند و ضمن‌ پاسخ‌ به‌ ابراز احساسات‌ آنان‌، سخنانی‌ ایراد کردند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در سخنان‌ خود از شهر خمین‌ به‌ عنوان‌ شهر حزب‌الله‌ و انقلاب‌ و زادگاه‌ بزرگترین‌ مرد دوران‌ معاصر یاد نمودند و با اشاره‌ به‌ نقشه‌ اساسی‌ دشمن‌ برای‌ به‌ فراموشی‌ سپردن‌ یاد و نام‌ امام‌ (ره‌) تصریح‌ کردند: به‌ رغم‌ این‌ تلاشها و با هوشیاری‌ ملت‌ ایران‌ و جوانان‌، نام‌ و یاد و راه‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) که‌ توانست‌ نجات‌دهنده‌ این‌ ملت‌ باشد ، زنده‌ خواهد ماند.

باید همچون امام‌ (ره) در مقابل‌ دشمن‌ ایستاد

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با یادآوری‌ روش‌ قرآن‌ و بزرگان‌ دین‌ در زنده‌ نگهداشتن‌ شخصیت‌ افرادی‌ که‌ برای‌ انسانها راهگشا بودند، افزودند: با وجود تلاش‌ دشمن‌ برای‌ محو آوازه‌ بلند امام‌ خمینی‌ (ره‌) از یاد و خاطره‌ مردم‌ بویژه‌ نسل‌ جوان‌ باید همچون‌ آن‌ امام‌ بزرگوار در مقابل‌ دشمن‌ ایستاد.

دیدار جمع‌ پرشور هزاران‌ نفر از جوانان‌ استان‌ مرکزی‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر روز ۲۶ آبان ماه سال ۷۹ در مصلی بیت المقدس اراک درسومین روز سفر خود به استان مرکزی در جمع‌ پرشور هزاران‌ نفر از جوانان‌ استان‌ مرکزی‌، نسل‌ جوان‌ کشور را یکی‌ از پاک‌ترین‌ و سالم‌ترین‌ نسلهای‌ جوان‌ در سراسر دنیا دانستند و تأکید کردند: من‌ به‌ آینده‌ نسل‌ جوان‌ کشور بسیار امیدوارم‌ و این‌ نسل‌ به‌ فضل‌ پروردگار با همت‌ و آگاهی‌ خود، کشور را به‌ سوی‌ آینده‌ درخشان‌ و سربلندی‌ رهنمون‌ خواهد کرد.

نسل‌ جوان‌ بیش‌ از هر زمان‌ دیگر به‌ دین‌ و ارزشهای‌ دینی‌ دلبسته‌ است

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ پندارهای‌ غلط و افراط و تفریطها در مورد مسأله‌ جوانان‌ افزودند: برخی‌ افراد اینگونه‌ در قضاوتهای‌ غیر واقع‌بینانه‌، تصور می‌کنند که‌ نسل‌ جوان‌ از دین‌ و ارزشهای‌ معنوی‌ رویگردان‌ شده‌ است‌ و عده‌ای‌ دیگر با تلقی‌ غلط از دین‌ به‌ عنوان‌ عنصری‌ محدودکننده‌ ادعای‌ نگرانی‌ از محدودیتها برای‌ جوانان‌ می‌کنند در حالی‌ که‌ قضاوت‌ صحیح‌ و حقیقی‌ این‌ است‌ که‌ نسل‌ جوان‌ به‌ دین‌ و ارزشهای‌ دینی‌ بیش‌ از هر زمان‌ دیگر دلبسته‌ و علاقه‌مند است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تأکید کردند خواسته‌ بحق‌ جوان‌ کسب‌ معارف‌ دینی‌ با استدلال‌ و روشن‌بینی‌ است‌ که‌ دین‌ اسلام‌ نیز پیروان‌ خود را به‌ این‌ روش‌ توصیه‌ کرده‌ است‌.

با موانع رسیدن به زندگی مطلوب مبارزه کنید

ایشان‌ زندگی‌ مطلوب‌ بر اساس‌ دستورات‌ اسلام‌ را زندگی‌ همراه‌ با ایمان‌ و عزم‌ جدی‌ برای‌ رفع‌ موانع‌ رسیدن‌ به‌ آرمانهای‌ بزرگ‌ زندگی‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: جوانان‌ باید با عزم‌ و جدیت‌، با روحیه‌ بیکارگی‌ و راحت‌طلبی‌، سست‌ ارادگی‌، وسوسه‌ شیطان‌ در مقابل‌ تعبد و عبادت‌، رویگردانی‌ از تحصیل‌، و یأس‌ و ناامیدی‌ به‌ عنوان‌ موانع‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ زندگی‌ مطلوب‌ مبارزه‌ نمایند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر لزوم‌ عادت‌ جوانان‌ به‌ فکر کردن‌ و برخورد سنجیده‌ با حوادث‌ و پدیده‌های‌ جامعه‌ و همچنین‌ تأمل‌ در مسایل‌ جهانی‌ بخصوص‌ مسائلی‌ که‌ با سرنوشت‌ دنیای‌ اسلام‌ و کشور مرتبط است‌ تصریح‌ کردند استکبار جهانی‌ و در راس‌ آن‌ آمریکا تلاش‌ دارد تا با تبلیغات‌ خود در مردم‌ بویژه‌ جوانان‌ ایجاد یأس‌ کند اما نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ با برخورداری‌ از اندیشه‌ صحیح‌ و متقن‌ و همراه‌ با ایمان‌ و با تمسک‌ به‌ اسلام‌ توانایی‌ ایستادگی‌ در مقابل‌ دهها ابرقدرت‌ دیگر همچون‌ آمریکا را دارد.

دیدار جمعی‌ از نخبگان‌، فرهیختگان‌ و منتخبان‌ استان‌ مرکزی‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شب‌ ۲۶ آبان ماه سال ۷۹ در سومین روز سفر خود به استان مرکزی در دیدار جمعی‌ از نخبگان‌، فرهیختگان‌ و منتخبان‌ استان‌ مرکزی‌ در شهر اراک‌، به‌ مدت‌ دو ساعت‌ با یکایک‌ آنان‌ از نزدیک‌ گفت‌وگو کردند.

در این‌ دیدار که‌ در فضایی‌ صمیمی‌ برگزار شد، نخبگان‌، فرهیختگان‌ و منتخبان‌ حاضر در این‌ مراسم‌، درباره‌ مسایل‌ و نیازهای‌ استان‌ مرکزی‌ مطالبی‌ را بیان‌ کردند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ نیز در این‌ دیدار، از نخبگان‌ به‌ عنوان‌ بزرگترین‌ ثروتهای‌ ملی‌ هر کشور یاد و تأکید کردند: وظیفه‌ اصلی‌ نخبگان‌، جهاد علمی‌ و فکری‌ به‌ منظور جبران‌ عقب‌ماندگیهای‌ کشور است‌.

ایشان‌ با تأکید بر این‌ که‌ وظیفه‌ انسانی‌ و وجدانی‌ هر فردی‌ از جامعه‌، تلاش‌ در حد توان‌ برای‌ رفع‌ مشکلات‌ است‌ افزودند: در این‌ مسیر هر اندازه‌ که‌ تعداد افراد دارای‌ توانائیهای‌ علمی‌ و فکری‌ بیشتر باشند، رسیدن‌ به‌ اهداف‌ عالی‌ نظام‌ اسلامی‌ در زمان‌ کمتری‌ میسر خواهد شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ خاطرنشان‌ کردند ملت‌ ایران‌ با تلاش‌ و همت‌ خود، مشکلات‌ را حل‌ خواهد کرد و به‌ اهداف‌ والای‌ خود خواهد رسید.

دیدار ‌ با مردم‌ مؤمن‌ شهر تفرش

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در چهارمین‌ روز از سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، ۲۷ آبان ماه سال ۷۹ با حضور در شهر تفرش‌ با مردم‌ مؤمن‌ این‌ شهر دیدار کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار از مردم‌ منطقه‌ تفرش‌، آشتیان‌ و فراهان‌ به‌ عنوان‌ مردمی‌ مؤمن‌، شجاع‌، بلند نظر و دوستدار ولایت‌ و اهل‌ بیت‌ علیهم‌ السلام‌ یاد کردند و منطقه‌ را سرشار از استعدادهای‌ بزرگ‌ انسانی‌ و پرورش‌ دهنده‌ شخصیتهای‌ فرهنگی‌، علمی‌ و سیاسی‌ دانستند و افزودند: از جمله‌ شخصیتهای‌ بزرگ‌ این‌ منطقه‌ میرزا تقی‌ خان‌ امیر کبیر و قائم‌ مقام‌ فراهانی‌ هستند که‌ شجاعانه‌ در مقابل‌ سلطه‌ بیگانه‌ که‌ مشکل‌ اساسی‌ کشور در زمان‌ قاجار بود، ایستادند.

حضور در مرقد امام‌زاده‌ سید محمد و قرائت فاتحه

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی روز ‌۲۷ آبان ماه سال ۷۹ در چهارمین‌ روز از سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، در ابتدای‌ ورود به‌ شهر تفرش‌ با حضور در مرقد امام‌زاده‌ سید محمد از نوادگان‌ امام‌ زین‌العابدین‌ علیه‌ السلام‌، این‌ امامزاده‌ را زیارت‌ کردند.

ایشان‌ همچنین‌ صبح‌ ۲۷ آبان در مسیر حرکت‌ به‌ سمت‌ تفرش‌ امامزاده‌ سید محمد عابد از فرزندان‌ امام‌ موسی‌ کاظم‌(ع‌) را نیز در مشهد میقان‌ زیارت‌ کردند.

دیدار مردم‌ پرشور روستا ی هزاوه‌ و مناطق‌ اطراف‌

آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر روز ‌۲۷ آبان ماه سال ۷۹ در چهارمین‌ روز از سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، در روستای‌ هزاوه‌ در اطراف‌ شهر اراک‌، در جمع‌ پرشور مردم‌ این‌ روستا و مناطق‌ اطراف‌، که‌ در سرما و زیر بارش‌ برف‌ چشم‌ انتظار دیدار با مقام‌ معظم‌ رهبری‌ بودند، حضور یافتند و ضمن‌ پاسخ‌ به‌ ابراز احساسات‌ گرم‌ آنان‌، سخنان‌ کوتاهی‌ بیان‌ کردند.

 حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ مرقد مطهر امام‌زاده‌ سید احمد از نوادگان‌ امام‌ زین‌العابدین‌ (ع‌) در روستای‌ هزاوه‌، تعداد زیاد مرقدهای‌ امام‌زادگان‌ را در ایران‌ نشان‌دهنده‌، عشق‌ و محبت‌ دیرینه‌ ملت‌ ایران‌ به‌ خاندان‌ اهل‌ بیت‌ علیهم‌ السلام‌ و ولایت‌ دانستند.

ایشان‌ خاطر نشان‌ کردند: کسانی‌ که‌ تصور می‌کنند، می‌توانند محبت‌ به‌ خاندان‌ اهل‌ بیت‌ علیهم‌ السلام‌ را از مردم‌ ایران‌ بگیرند، در اشتباه‌ بسر می‌برند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ مبارزه‌ فرزندان‌ و نوادگان‌ ائمه‌ اطهار علیهم‌ السلام‌ با ظلم‌ و جور و فساد حاکم‌ بر ایران‌ در آن‌زمان‌ تأکید کردند: امروز نیز ایران‌ اسلامی‌ در گسترده‌ای‌ وسیع‌تر با ظلم‌، طغیان‌، فساد و زورگویی‌ قدرتهای‌ استکباری‌ مبارزه‌می‌کند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ با حضور در مرقد مطهر امام‌زاده‌ سید احمد، این‌ امام‌ زاده‌ را زیارت‌ کردند.

دیدار مسئولان‌ اداری‌ استان‌ مرکزی

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شب‌‌۲۷ آبان ماه سال ۷۹ در چهارمین‌ روز از سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، در دیدار مسئولان‌ اداری‌ استان‌ مرکزی‌، لزوم‌ نهادینه‌ شدن‌ شایسته‌سالاری‌ در دستگاه‌ اجرایی‌ کشور و مقابله‌ با فساد اداری‌ را خاطرنشان‌ و تأکید کردند: امروز خدمت‌ صادقانه‌ به‌ مردم‌، بالاترین‌ عبادت‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ دلبستگی‌ و علاقه‌ مردم‌ به‌ اسلام‌ و انقلاب‌، وظیفه‌ مسؤولان‌ را در قبال‌ مردم‌، سنگین‌ توصیف‌ کردند و افزودند: تکلیف‌ و وظیفه‌ مسئولان‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، بکارگیری‌ تمام‌ توان‌ برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ است‌.

ایشان‌، اعتبار مالی‌، برنامه‌ریزی‌ و مدیریت‌ را سه‌ عامل‌ عمده‌ برای‌ انجام‌ کارها ارزیابی‌ و خاطر نشان‌ کردند: در هر سه‌ عامل‌ مدیران‌ و کارکنان‌ دستگاه‌ اجرایی‌ کشور، در استفاده‌ بهینه‌ از اعتبارهای‌ مالی‌ و صرفه‌جویی‌ در آنها و همچنین‌ برنامه‌ریزی‌ و مدیریت‌ بهتر و کارامدتر، تأثیرگذار هستند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ روحیه‌ ابتکار و همکاری‌ را از عوامل‌ مهم‌ موفقیت‌ مدیران‌ در انجام‌ صحیح‌ امور برشمردند و افزودند: اخلاص‌، امانت‌داری‌ و پاکدامنی‌ نیز از شرایط مهم‌ مدیریت‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ است‌.

در جمع‌ مردم‌ مؤمن‌ و غیور شهرستان‌ ساوه‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پنجمین روز سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، روز ۲۸ آبان ماه در جمع‌ مردم‌ مؤمن‌ و غیور شهرستان‌ ساوه‌ حضور یافتند و با تجلیل‌ از نقش‌آفرینی‌ و حضور مخلصانه‌ و مؤمنانه‌ مردم‌ ساوه‌ در دورانهای‌ مختلف‌ انقلاب‌ اسلامی‌، به‌ ابراز احساسات‌ پرشور آنان‌ پاسخ‌ دادند.

ادعای نادرست وجود دموکراسی در غرب

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سخنان‌ خود، اسلام‌ را پایه‌گذار حکومت‌ مردم‌سالاری‌ به‌ شکل‌ حقیقی‌ آن‌ دانستند و با تأکید بر نادرستی‌ ادعای‌ دموکراسی‌ در کشورهای‌ غربی‌ خاطر نشان‌ کردند: امروز مردم‌سالاری‌ دینی‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ حرف‌ نو و جدیدی‌ است‌ که‌ توجه‌ بسیاری‌ از ملتها، شخصیتها و روشنفکران‌ عالم‌ را به‌ سوی‌ خود جلب‌ کرده‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رابطه‌ مردم‌ و مسئولان‌ را در نظام‌ مردم‌سالار اسلامی‌ بر اساس‌ عواطف‌، ایمان‌ و اعتقاد قلبی‌ دانستند و افزودند: در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌، حقوق‌ مردم‌ و مسئولان‌ دوجانبه‌ است‌ که‌ در این‌ میان‌ حقوق‌ مردم‌ از تأکید و اهمیت‌ بیشتری‌ برخوردار است‌.

ضرورت پایبندی مسئولان به به عهد و پیمانشان با مردم

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ دوران‌ پیامبر(ص‌) و حضرت‌ علی‌ (ع‌) و تشکیل‌ حکومت‌ مردم‌سالار بر اساس‌ اعتقاد و عشق‌ و ایمان‌ مردم‌، و مطرح‌ نبودن‌ شخص‌ در چنین‌ حکومتی‌، لازمه‌ پایبند بودن‌ مسئولان‌ به‌ عهد و پیمان‌ خود با مردم‌ را بکارگیری‌ تمام‌ توان‌ برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ دانستند.

دیدار جمعی‌ از خانواده‌های‌ شهدا و ایثارگران‌ و تعدادی‌ از کارگران‌ شهرستان‌ ساوه‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر روز ۲۸ آبان ماه در پنجمین روز سفر به‌ استان‌ مرکزی‌، در دیدار جمعی‌ از خانواده‌های‌ شهدا و ایثارگران‌ و همچنین‌ تعدادی‌ از کارگران‌ شهرستان‌ ساوه‌، خانواده‌های‌ شهدا، جانبازان‌، آزادگان‌ و ایثارگران‌ را بهترین‌ سرمایه‌های‌ کشور برشمردند و تأکید کردند: در هر برنامه‌ای‌، سرلوحه‌ فکر، اندیشه‌ و دستورالعمل‌ اجرا و برنامه‌ریزی‌ دولت‌، مجلس‌، دستگاه‌ قضایی‌ و همه‌ مسؤولان‌ باید گرامیداشت‌ این‌ سرمایه‌های‌ عظیم‌ باشد.

 حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ ایثار و فداکاری‌ رزمندگان‌ اسلام‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ افزودند: مخلص‌ترین‌، هوشمندترین‌ و بهترین‌ عناصر نسل‌ جوان‌ کشور، آن‌ جوانانی‌ هستند که‌ به‌ هنگام‌ نیاز کشور به‌ فداکاری‌، در خط مقدم‌ ایثارگری‌ قرار گرفتند.

ایشان‌ ایثارگری‌ و فداکاری‌ ایثارگران‌ و خانواده‌های‌ شهدا را ذخیره‌ای‌ معنوی‌ برای‌ آنان‌ و جامعه‌ دانستند و با تأکید بر لزوم‌ مراقبت‌ از این‌ ذخیره‌ معنوی‌ خاطرنشان‌ کردند: یاد و نام‌ اسلام‌ و محبت‌ به‌ خاندان‌ پیامبر(علیهم‌ السلام‌) بود که‌ چنین‌ صحنه‌های‌ باشکوهی‌ را در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ آفرید.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ در این روز با حضور در مرقد حضرت‌ اشموئیل‌ یکی‌ از پیامبران‌ الهی‌، که‌ در نزدیکی‌ ساوه‌ قرار دارد، مرقد مطهر این‌ پیامبر را که‌ از نوادگان‌ حضرت‌ ابراهیم‌ (ع‌) است‌، زیارت‌ کردند.

خاطرنشان‌ می‌شود، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سفر پنج‌ روزه‌ خود به‌ استان‌ مرکزی‌ شامگاه ۲۸ آبان ۷۹ به‌ تهران‌ بازگشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات