خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه گفت اگر اهل سنت راستین محمدی و تشیع ، تشیع راستین علوی باشد هیچ اختلافی وجود نخواهد داشت .
کد خبر: ۹۱۹۰۳۹۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه سی و یکمین همایش بزرگ وحدت با شعار «پیامبر اعظم(ص)، قرآن و اهل بیت(ع)» در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه با حضور جمع زیادی از علمای شیعه و سنی، فرماندهان نظامی و مسؤولان استانی برگزار شد.

امام جمعه پاوه در این مراسم، اظهار داشت: در قرآن و کلام رسول‌الله بر وحدت تأکید شده و نسبت به تفرقه بر حذر داشته شده‌ایم.

ماموستا ملاقادر قادری با بیان اینکه در این 40 سال با حمایت از مقام معظم رهبری و با وحدت تفاهم خود را حفظ کرده‌ایم، افزود: رمز پیروزی وحدت است و تفرقه عامل شکست.

وی تصریح کرد: اگر اهل سنت، اهل سنت راستین محمدی و تشیع، تشیع راستین علوی باشد هیچ اختلافی وجود نخواهد داشت؛ اختلافات امروزه اختلاف بین سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است.

قادری با اشاره به فتوای رهبر انقلاب در سال 79 مبنی بر اینکه «هیچ‌کس حق ندارد به همسران پیامبر و رموز اهل سنت بی‌احترامی کند»، بیان داشت: صدور چنین فتوایی شجاعت می‌خواهد و این فتوا در داخل و خارج کشور اثرات مهمی داشت.

این عالم دینی اهل سنت تصریح کرد: در جنگ تحمیلی و جنگ با داعش فهمیدیم که برای دشمنان فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد، همچنین می‌بینیم بیشتر گروهک‌های تروریستی، اهل سنت را بیشتر  ترور می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن هدف خود را در پشت دین، مذهب و نژاد پنهان می‌کند و در واقع علت دشمنی‌ها این است اینکه ایران پرچم توحید و رسول‌الله را بلند کرده است.

قادری تأکید کرد: امروز حفظ و پاسداری انقلاب اسلامی برای همه مهم است و ما باید هوشیار باشیم.

ماموستا قادری با بیان اینکه داعش از نظری نظامی شکست خورده ولی از نظر فکری هنوز درصدد نیرو گرفتن در مناطق اهل سنت است، از مسؤولان خواست به مردم و حل مشکلات آنان توجه کنند.

حجت‌الله فاضلی رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت بحث وحدت مسلمانان به بیان نظر برخی از علمای شیعه در حرمت توهین به مقدسات اهل‌سنت پرداخت.

وی بیان کرد: امام راحل(ره) مصلحت شیعه و سنی را یکی می‌دانستند و می‌فرمودند، هر کسی در راستای وحدت قدم بر ندارد مخالفت با قرآن دارد.

فاضلی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفرشان به استان کردستان در شهر سنندج هر رفتار، کردار و گفتاری را که بهانه دست دشمن بدهد و موجب اختلاف شیعه و سنی شود، حرام دانستند و فرمودند، هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف شیعه و سنی حرفی بزند بلندگوی دشمن است، چه خودش بداند چه نداند.

وی با یادآوری نظرات آیت‌الله بهجت و آیت‌الله جوادی‌آملی در حرام بودن توهین به صحابه و مقدسات اهل سنت، تصریح کرد: از دید همه علما توهین به مقدسات حرام است و باید از اختلاف پرهیز کرد و افرادی که دنبال تفرقه هستند، باید طرد شوند و در انزوا قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام محمد‌حسن زمانی، مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در ادامه حضرت محمد(ص) را بهترین الگوی جهان بشریت نام برد و به بیان گوشه‌هایی از فضیلت‌های ایشان پرداخت.

وی سپس از ائمه جماعات خواست با برگزاری مستمر کلاس‌های تفسیر معارف قرآن را در جامعه رواج دهند و تأکید کرد: باید قرآن را به بشریت محروم امروز معرفی کرد.

زمانی همچنین به دستگاه‌های مختلف پیشنهاد داد از معارف قرآنی با استفاده از تفاسیر ارزشمند قرآن بهره‌مند شوند و بیان کرد: در تفاسیر فرقی بین شیعه و سنی نداریم و باید هم از تفاسیر اهل سنت و هم شیعه استفاده کرد.

اسلامی‌سازی و قرآنی‌سازی علوم انسانی که از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی نیز هست، پیشنهاد دیگر زمانی بود و گفت: علوم ما باید برگرفته از قرآن باشد و ما در پی‌آنیم که 14 رشته میان رشته‌ای علوم انسانی را قرآنی کنیم.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: هر کسی شهادتین می‌گوید مسلمان است و جان و اموال و عرض او برای ما محترم است.

زمانی ادامه داد: باید ببینیم که چکار باید کرد که این امر دیگر تکرار نشود و ریشه جریان تکفیر و زمینه‌های اندیشه‌های تعصبی از بین برود.

ارسال نظرات