حجت الاسلام محمدمراد اوستاد گفت: نعمت رسالت و نعمت قرآن از دلایل رشد و سرعت انتشار اسلام درجهان می باشد.
کد خبر: ۹۱۹۰۴۶۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت میلادپیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفرصادق علیه السلام، مراسم جشنی در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد مراد اوستاد در این مراسم جشن، ضمن تبریک ولادت باسعادت و پرخیر و برکت حضرت ختمی مرتبت و امام جعفرصادق علیهم السلام مطالبی را پیرامون شخصیت و  سیره زندگی پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) بیان کرد.

وی بیان داشت:  نعمتهای خداوند دوگونه اند؛ یکی نعمت‏های عام که شامل همه انسان‏ها حتی کافران و موجودات کره زمین می شود و دیگری نعمتهای خاص، که شامل مومنین می شود، مثل نعمت قرآن و نعمت رسالت(نبوت) که از دلایل رشد و سرعت انتشار اسلام کتاب قرآن و فصاحت و بلاغت این کتاب عظیم و دلیل دیگر اخلاق پیامبر عظیم الشان اسلام را می توان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند هم در قرآن با (انک لعلی خلق عظیم ) از ایشان نام می برد و در جایی دیگر نیز می فرمایند که ( فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک ) و  دلیل جمع شدن مسلمانان حول محور عظیم الشان پیامبر(صلی الله علیه وآله)  را نرم‏خوئی و اخلاق خوش پیامبر اکرم می خواند.

حجت الاسلام اوستاد، اظهار کرد: رسول اکرم به گونه ای ساده زندگی می کردند که اگر فرد غریبه ای وارد مدینه می شد،حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) که در آن زمان رئیس حکومت اسلامی بودند را نمی توانست ازدیگران تشخیص دهد.

وی گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) افراد بسیاری را با صبر خود، اخلاق کریمانه، تحمل بدرفتاری ها و آزار و اذیت کفار، مسلمان نمودند؛ ایشان شخصیتی هستند که خداوند در قرآن کریم به خاطر نعمت وجود ایشان بر مومنین منت می گذارد و ایشان را الگو و اسوه همه معرفی می نماید و می فرماید؛:" (لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه )".

در ادامه این مراسم یکی از ذاکران اهل بیت علیه السلام در وصف پیامبر صلی الله علیه وآله وامام جعفر صادق علیه السلام به مولودی خوانی پرداخت.

ارسال نظرات