حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان با گرامیداشت هفته وحدت، روش تربیتی پیامبر گرامی اسلام(ص) را الگوی مناسب برای مربیان صالحین دانست.
کد خبر: ۹۱۹۰۵۲۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع مربیان حلقه های صالحین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد ضمن تبریک هفته وحدت، با اشاره به سیره نبوی گفت: غفلت از موضوع تربیت و سازندگی روحی و اخلاقی منشأ اصلی بسیاری از گرفتاری های انسان ها در عصر حاضر است.

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان، افزود: پیامبر گرامی اسلام مظهر کامل و آیینه تمام نمای مکارم اخلاقی است و باید در مسایل تربیتی و اخلاقی به سیره این اسوه حسنه تأسی بجوییم.

فتاحیان،گفت: حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم همچون خورشید تابان در آسمان انسانیت  می درخشد و کالبد ارزش های والای اخلاقی و کمالات و سجایای انسانی را روح می بخشد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: برای توفیق در هر امری اتخاذ روشهایی كه بتواند ما را به سادگی و آسانی در پیمودن جاده موفقیت یار و مددكار باشد از شرایط توفیق در انجام هركاری است. اسلام، پیروانش را به اتخاذ روشها و شیوه های درست در انجام كارها توصیه كرده است. تعلیم و تربیت برای آنكه بتواند استعدادهای نهفته متربیان را در جهت مطلوب شكوفا و آنها را انسانهایی الهی و مفید برای امت اسلام پرورش دهد از روشهای خاصی بنام روشهای تربیت اسلامی بهره می گیرد.

وی، در پایان به مربیان حلقات صالحین تاکید کرد: کسی که عهده دار مقام مربی گری است باید صلاحیت و شایستگی لازم را اجرا کند و در این فرآیند وظایف متعددی دارد؛ مربی باید سرمایه ها و اندوخته های علمی خود را به افرادی که مستحق و نیازمند آنند بذل و انفاق نماید و در نشر و اعطاء آن بسیار جدیت کند.

فتاحیان تصریح کرد: روش تربیتی پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام که همه نور واحد هستند، الگوی مناسب برای مربیان صالحین است.

 

ارسال نظرات