امام جمعه رشت با اشاره به معضلات زمین‌خواری و جنگل‌خواری در گیلان گفت: مسائل پیرامون زمین‌خواران، دشت‌خواران و جنگل‌خواری نیز باید به طور جدی توسط مسئولان پیگیری شود متاسفانه در استان گیلان هم این اتفاقات رخ می‌‌دهد که یک لکه ننگ است.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۷۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: از جمله آثار تشویق کردن این است زمانی که والدین فرزند خود را مورد تشویق قرار می‌دهند در واقع به آنان می‌فهمانند که چه کارها و اعمال نیکی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به رواج پیدا کردن برخی منکرات در جامعه گفت: برخی منکرات، اعمال ناپسند و قبیح به صورت معروف در جامعه رواج پیدا می‌کنند و زمانی که افراد نسبت به این منکرات بی‌تفاوت باشند و بدون تذکر از کنار آن‌ها عبور کنند، منکرات نیز رواج پیدا می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تشویق کردن در حقیقت ابزاری برای بیان حد و مرزها است خاطرنشان کرد: در کنار تشویق، تنبیه نیز به معنای آگاه کردن و متوجه کردن دیگران است و باید به تنبیه هم توجه اساسی کرد تا افرادی که مرتکب خطا و کار ناپسندی می‌شوند متوجه زشتی کار خود شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مناسبت 24 آبان، روز ولادت باسعادت پیامبراکرم(ص) و میلاد امام جعفرصادق(ع) گفت: امروز شاهد هستیم که میل و رغبت بشریت نسبت به اسلام بیشتر شده است و هفته وحدت را به تمام مسلمانان تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه رشت برخی ویژگی‌های شخصیتی مومنان را مورد اشاره قرار داد و افزود: نیکی‌کردن به دیگران جزء اخلاق و ویژگی‌های شخصیتی پیامبران است از این رو انسان‌ مومنی که در حد توانش به نیازمندان کمک کند و در گرفتاری و مشکلات صبر کرده و حق دیگر مومنان را اَدا کند یک مومن واقعی است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به خیرات و برکات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز خیرات و برکات بسیاری برای دنیای بشر به ارمغان آورد و دنیا را متحول کرد.

وی با اشاره به مناسبت 24 آبان و روز کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی دارای قدمت فراوان است و حتی ایرانیان قبل از اسلام نیز گرایش خاصی به مقوله کتاب و کتابخوانی داشتند طوری که در دنیا زبانزد عام و خاص بودند اما متاسفانه امروز کتاب در نزد مردم ما غریب است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی دارای آثار مثبت فراوان است ابراز داشت: کتاب و کتابخوانی موجب ارتقاء فرهنگ جامعه، گسترش دانش انسان و ایجاد نشاط در جامعه می‌شود و جامعه‌ای که رابطه خوبی با کتاب و کتابخوانی نداشته باشد دچار افسردگی می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت کتابخوانی افزود: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش فرمودند که برخی افراد مطالعه کتاب را جزء کارهای معمول خود نمی‌دانند و این یک خسارت است چون ورزش و مطالعه باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

وی به اهمیت مطالعه کتاب تفسیرالمیزان علامه طباطبایی اشاره و بیان کرد: این کتاب 20 جلد دارد اما برخی جوانان امروز حتی یک جلد از آن را هم نمی‌خوانند و یا اسم کتب شیعه و نویسندگان آن را نمی‌دانند و این برازنده یک جامعه اسلامی نیست.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خاطرنشان کرد: افراد یک جامعه‌‌‌ اسلامی باید رابطه خوبی با کتاب و کتابخوانی داشته باشند و دانشگاهیان، اساتید و مردم به کتاب و مطالعه کتاب توجه کنند.

امام جمعه رشت گفت: ما شخصیت‌های بزرگ و خوبی در مراکز علمی مختلف داریم که کارهای تأثیرگذاری انجام دادند اما متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرند و بسیاری از مردم حتی اسم کتاب‌های آنان و مراکز آنان را نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی یک ظرفیت است و جوانان باید شیوه استفاده درست از آن را بدانند گفت: در حال حاضر 90 درصد فضای مجازی دارای شبکه‌های تخریب‌کننده است و این شبکه‌ها و رسانه‌ها در اختیار غول‌های رسانه‌ای دنیا است که به دنبال تخریب هویت انسان و ارزش‌های الهی هستند و دین و باورهای مردم را مورد هدف قرار می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به معضلات زمین‌خواری و جنگل‌خواری ابراز داشت: مسائل پیرامون زمین‌خواران، دشت‌خواران و جنگل‌خواری نیز باید به طور جدی توسط مسئولان پیگیری شود متاسفانه در استان گیلان هم این اتفاقات رخ می‌‌دهد که یک لکه ننگ است.

آیت‌الله فلاحتی، حمایت از جوانان کارآفرین جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: حمایت از جوانان کارآفرین باید جدی باشد و کاغذبازی‌های که باعث ایجاد موانع در مسیر تولید آنان می‌شود حذف شود و مسئولان برای حمایت از جوانان حتی می‌توانند زمین و اراضی را در اختیار آنان قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن قدردانی از اقدامات قاطعانه رئیس قوه قضائیه کشور افزود: در طول این مدت، 178 هزار هکتار اراضی از چنگ زمین‌خواران گرفته شد و 49 هزار میلیارد تومان از پول‌هایی که مفسدان اقتصادی کشور از بیت‌المال برده بودند به بیت‌المال بازگشت.

آیت‌الله فلاحتی، ویژگی‌های یک نماینده خوب در مجلس را مورد اشاره قرار داد و افزود: یک نماینده خوب باید وفادار به انقلاب و رهبر انقلاب باشد و دارای اندیشه سیاسی در خط نظام و انقلاب اسلامی و زندگی او نیز متعارف با زندگی مردم جامعه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات