مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان خبر داد؛
مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان از برگزاری پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۰۸۸۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج؛ ابوالفضل صابری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه جشنواره ققنوس جشنواره ای هنری دانشجویی است که هرساله در تمامی استان ها برگزار می شود،گفت:تفکر بسیجی وانقلابی یکی از ابزارهای  قابل توسعه وترویج  در هنر است و یکی از مشکلات موجود در بدنه هنری دانشجویی،سازماندهی و جریان دهی  ضعیف تولیدات هنری است که می بایست در راستای توسعه وبهبود آن برنامه ریزی نمود.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان بابیان اینکه نقش دانشجو به طور اعم ودانشجویی بسیجی به طور اخص در پیشبرد فرهنگ وهنر جامعه واعتلای فرهنگی-هنری و جریان سازی در این زمینه حائز اهمیت است،ادامه داد:بسیاری از جریان هنری دهه اخیر در دانشگاه ها رقم خورده و ازین جهت در تلاش هستیم که این انسجام با برگزاری جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در حوزه هنر دانشجویی نیز اتفاق بیفتد.

 

 صابری خاطرنشان کرد:هدف از برگزاری  این جشنواره ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به زبان هنر،کشف استعدادهای هنری دانشجوی  بسیجی و معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی و حمایت از آن ها،،ترویج روحیه انقلابی و حماسی در محیط دانشجویی وذهنیت دادن به این قشرو جریان دادن به تولیدات و تفکرات  سایردانشجویان هنرمند در این راستا می باشد.

 

وی  ادامه داد:جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در محورهای ادبیات،هنرهای تجسمی،ادبیات نمایشی،فیلم کوتاه،انیمیشن،تئاتر،استندآپ کمدی،موسیقی،مداحی وپژوهش های هنری برگزار می شود.

 

این مسئول  خاطرنشان کرد:موضوعات جشنواره شامل عدالت خواهی اجتماعی،آسیب های اجتماعی،مشکلات صنفی دانشجویی و دانشگاه،اقتصادمقاومتی،تحریم های ظالمانه ایران،دفاع مقدس،محور مقاومت،استکبارستیزی،اسلامی شدن دانشگاه ها،سبک زندگی اسلامی،تناقضات سبک زندگی مدرن،وفاق اجتماعی ایرانیان(رویدادهای سیل سال 98)،جهاد اقتصادی(حمایت از تولید ملی)،چهل سالگی انقلاب اسلامی،تمدن نوین اسلامی،بیانیه گام دوم انقلاب وفرهن وهویت شهروندی می باشد.

 

وی  با یادآوری اینکه اختتامیه جشنواره استانی ققنوس در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد،تصریح کرد:جامعه مخاطب این جشنواره دانشجویان دانشگاه های استان بوده وشرکت کلیه دانشجویان در این جشنواره بلامانع است.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان بااعلام اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه می باشد،ادامه داد:علاقمندان می توانند جهت ثبت نام،ارسال آثار وکسب اطلاعات بیشتر به یکی از درگاه های جشنواره در شبکه های اجتماعی به آدرس Ghoghnoos-zn مراجعه و یا با شماره های 09128410195_02433063320تماس حاصل نمایند.

 

وی افزود: اختتامیه پنجمین دوره جشنواره استانی هنری دانشجویی ققنوس در دهه فجر برگزار وآثار برگزیده به مرحله کشوری این جشنواره راه خواهند یافت.

ارسال نظرات