خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی گفت: شکل‌گیری هویت کودکان در گرو مهندسی منطقی بر مبنای آموزه‌های اسلام است که با همکاری همه متولیان تعلیم و تربیت تحقق پیدا می کند.
کد خبر: ۹۱۹۰۹۸۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌‎الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در دومین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: کودکان به عنوان امانت‌های خداوند متعال هستند که نگاه دلسوزانه برای عزت، آزادگی، عبودیت وبندگی برای افزایش علم و دانش آن‌ها جای قدردانی دارد و از این رو برگزاری این همایش برگ زرینی بر تارک قزوین است که البته امیدوارم به اهداف خود نیز برسید.

وی افزود: هرگاه در مورد ماهیت و چیستی کودکان صحبت می‌شود به این معنی است که دیگران باید به خدمت کودکان برخیزند و نگاهی به این سرمایه داشته باشند از این رو شکل‌گیری هویت کودکان در گرو مهندسی منطقی بر مبنای آموزه‌های اسلام است که با همکاری همه متولیان تعلیم و تربیت تحقق پیدا می کند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال وقتی از ماهیت و جایگاه انسان با حیوانات سخن می گوید می‌فرماید خدا شما را از رحم مادرانتان به دنیا آورد در حالی که هیچ نمیدانستید ولی این بدین معنا نیست که هیچ نداشته باشید بلکه ۳ سرمایۀ خدایی شامل چشم، گوش و قلب در اختیار شما قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پیمان اعتقادی، عبادی و اخلاقی سه پیمان مهمی هستند که خداوند از ما گرفته که هویت کودکان ایرانی اسلامی هم باید بر پایه همین سه پیمان باشد و اگر بر این اساس نباشد به بیراهه رفته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: امام علی (ع) فرمودند استعداد کودکان برای جذب و بالندگی مانند زمین مستعد و خالی است که هرچه بکارید همان رشد می‌کند بنابراین باید تلاش کنیم تا بهترین‌ها را در زمین کودکان بکاریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها