اولین رویداد تخصصی بسیج در زاهدان برگزار می شود

اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج همزمان با آغاز هفته بسیج در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۹۹۷
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار محمد ناظری، جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج  که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مهمانسرای سپاه سلمان در شهرستان زاهدان برگزار شد گفت: با اشاره به  فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند، فضای مجازی دنیای روبه رشد است، یک دنیای وسیع و غیر قابل توقف است که این دنیای وسیع و غیر قابل توقف هم فرصت هایی را دارد و هم تهدیدات بزرگی بر سر راه آن وجود دارد و این فضا شمشیر دو لبه است که چگونگی استفاده از این فضا بسیار مهم است.
 
وی افزود: با دقت و اندیشیدن دقیق بر این فضا و بررسی آن در می یابیم که دنیای فضای مجازی دنیای واقعی است چرا که در درون زندگی اکثر ما رسوخ و نفوذ پیدا کرده و در برخی جاها متاسفانه به این فضا اعتیاد پیدا کرده ایم.
 
سردار ناظری با تاکید بر این مطلب که به جای اینکه ارتباط و تعاملات در دنیای واقعی صورت گیرد و تعلیف قلوب شود  همهدرگیر فضای مجازی هستند، ادامه داد: اگر در راستای کار کرد منفی این فضا می خواهیم موفق باشیم، جامعه موفقی داشته باشیم، فرهنگ، اسلامیت، ارزشها، اعتقادات، باورهای ما باقی بماند باید به این فکر باشیم که ما در برابر فضای مجازی منفی اقداماتی را باید انجام دهیم تا در برابر دشمن استقامت کنیم.
 
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از فضای مجازی به عنوان توپخانه در دست دشمن نام برد و بیان کرد: ما باید در برابر این توپخانه که هم نظام، اسلام، دیانت، خانواده ها را هدف قرار داده است را باید راههای مقاومت، راه های پدافندرا شناسایی کنیم که یکی از این راه ها تولید محتواهای انقلابی و ارزشی است .

این مسئول تصریح کرد: نیروی انقلابی، افرادی که فکر انقلابی دارند، و دلش برای انقلاب و نظام می سوزد باید تولید انقلابی اسلامی داشته باشد، تولیدی که محصول داخلی باشد و ما باید روی این موضوع مانور دهیم و برنامه ریزی و فعالیت داشته باشیم.
 
سردار ناظری ادامه داد: دنیای فضای مجازی  قلب، روح و جسم ما را نشانه گرفته  باید از این ابزار که به عنوان فرصت استفاده می کنیم تهدیدات آن را هم مد نظر قرار دهیم.

جانشین فرمانده سپاه سلمان استان اظهار داشت:در آستانه چهلمین سالگرد هفته بسیج هستیمو در این چنین ایام امام خمینی(ره) دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی را در آن زمان صادر کردند برای  تحقق این امر و رسیدن به هدفی که در جهت کنترل مدیریت فضای مجازی داریم، اولین رویداد و رزمایش تولید محتوای دیجیتال بسیج را با همکاری رسانه ها  همزمان با سراسر کشور از دوم تا چهارم آذر ماه در زاهدان برگزارخواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که خلا های بسیاری در حوزه فضای مجازی داشته ایم، به علت پر کردن این خلا ها این رزمایش اجرا  می شود تا بتوانیم یک انسجام موضوعی و سازمانی در حوزه تولید محتوا داشته باشیم، که این رزمایش جهت ایفای نقش با تولید محتوای ویژه در حسینیه عاشقان ثارالله  در هفته بسیج از 2 آذر ماه آغاز و تا 4 آذر ماه به مدت3 روز در شهرستان زاهدان برگزار می‌کند.
 
وی افزود: این برنامه  توسط تیم‌های ۳ تا ۵ نفره در رشته‌های پویا نمایی، موشن گرافیک، انیمیشن، تولید اپلیکیشن، بازی‌های موبایلی و ... برنامه ریزی و اجرا  خواهد شد.

سردار ناظری هدف از اجرای این برنامه را مانور یک حرکت هماهنگ در فضای مجازی برشمرد و درپایان خاطر نشان کرد: تشکیل یک فرماندهی و کنترل واحد برای عملیات در فضای مجازی، تولیدحجم قابل توجهی از محصول با کیفیت رقابتی از تراز اندیشه و توان بسیج، ارائه توانمندی‌های تخصصی بسیج در حوزه فضای سایبر، ارتقا و رشد توانمندیهای فنی و خلاقانه نیروها در یک عملیات واقعی، شناسایی استعداد‌های برتر بسیج در حوزه فضای مجازی را نیز از دیگر اهداف این رزمایش برشمرد.


ارسال نظرات