مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان:
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی همزمان در پنج استان برگزار می شود، گفت: این آیین ۱۴ آذر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روستای هدف گردشگری ابر شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۹۱۰۲۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
۱۴ آذر جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در روستای ابر شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مهدی جمال در نشست هماهنگی جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی که بخش‌های زیادی از آن در جنگل ابر شاهرود قرار دارد در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی همزمان در پنج استان کشور آذرماه برگزار می‌شود، افزود: این آیین ۱۴ آذر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در روستای هدف گردشگری ابر شاهرود برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشن فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های شاهرود است، تصریح کرد: در استان سمنان ۲ منطقه گردشگری با ظرفیت بالا در شاهرود و مهدیشهر وجود دارد که برای توسعه آن‌ها نیاز به برندسازی است، جنگل ابر قابلیت بالایی برای برندسازی دارد.
جمال با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسر در مهدیشهر گفت: این جشنواره بهره‌وری زیادی داشته و فرصتی برای معرفی استان و مناطق گردشگری بود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، همدلی جامعه محلی مهدیشهر در برگزاری این جشنواره را ارزشمند خواند و افزود: از ۱۳۱ جشنواره اعلامی در کشور هفت رویداد ملی بود که جشنواره ملی ایل سنگسر یکی از آن‌ها بود که به نحوه شایسته‌ای برگزار شده و زمینه رونق اقتصادی را فراهم کرد.
وی توانمند کردن جامعه محلی در برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر را ضروری دانست و تصریح کرد: در فرصت ۲۰ روزه تا شروع این جشن آموزش و توانمند سازی جامعه محلی در دستور کار میراث فرهنگی است.
جمال تقویت دفتر‌های سیاحتی و آماده سازی آن‌ها برای برگزاری این جشن‌ها را خواستار شد و ابراز داشت: اقتصاد استان با توسعه گردشگری تقویت شده و اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: شهرستان شاهرود با شرایط آب و هوای بسیارخوب، شهروندان مهمان نواز، شخصیت‌های فرهیخته و وجود اماکن زیارتی و سیاحتی فراوان، با همدلی می‌تواند بیشترین گردشگر استان را جذب کند.
جمال افزود: باید گردشگری روستایی ترویج داده شده و روستاییان میزبان خوبی برای گردشگران باشند تا توسعه روستایی را شاهد باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ساخت ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در جنگل ابر خبر داد و تصریح کرد: منابع مالی پیش بینی شده هر منطقه استان در جای خود هزینه شده و به جای دیگری اختصاص داده نمی‌شود.
حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود هم در این نشست گفت: روز ۱۴ آذر نشست تخصصی در محل هتل قصر بسطام با حضور وزیر و همراهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس جنگل ابر شاهرود هم برگزار می‌شود، افزود: این جشن در روستای هدف گردشگری ابر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برپا خواهد شد.
حسنی با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی، کهن‌ترین و وسیع‌ترین عرصه بیولوژیک جهان است، تصریح کرد: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، شهرستان و همچنین شهروندان تقاضا می‌شود این اداره را برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این جشن ملی یاری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها