امام جماعت اهل سنت درگز:

وحدت، عامل عامل پیروزی و نصرت مسلمانان است

امام جماعت اهل سنت درگز گفت: امروز ریشه مشکلات برخی کشور‌های اسلامی، نه تنها خباثت‌ها و لشکرکشی‌های آمریکا و دست نشانده‌های آنان، بلکه دامن زدن به اختلافات داخلی و دوری کردن از وحدت است.
کد خبر: ۹۱۹۱۰۳۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مولوی عبدالحمید ایل نژاد در مراسم جشن هفته وحدت در مسجد پیامبر اکرم (ص) اهل سنت درگز؛ رأفت و مهربانی پیامبر گرامی اسلام را عامل جاذبه ایشان دانست و اظهار کرد: وجود نازنین پیامبر اسلام همیشه باعث وحدت و همدلی بوده و افراد مختلف از قبیله‌ها و طبقات اجتماعی متفاوت مانند پروانه‌ای بر گرد شمع وجودی ایشان می‌چرخیدند.

وی افزود: سیره رفتاری پیامبر اسلام (ص) به گونه‌ای بود که نه سفید پوست بر سیاه پوست احساس برتری می‌کرد و نه عرب بر عجم و نه ثروتمند بر فقیر، چرا که ایشان با استناد به آیات نورانی قرآن، ملاک برتری افراد را تقوا عنوان فرمود: ه بودند؛ این رفتار ایشان به همه ما درس وحدت می‌دهد.

امام جماعت اهل سنت درگز گفت: امروز هم آن چیزی که مسلمان‌ها را در کنار یکدیگر جمع کرده و باعث همدلی آن‌ها شده همین محبت و عشق به پیامبری است که در سخت‌ترین شرایط، نه تنها کسی را نفرین نکردند، بلکه همیشه برای هدایت مردم زمان خود و امت‌های بعدی دعا می‌فرمودند.

مولوی ایل نژاد تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مورد رحمت الهی قرار بگیرم باید ضمن اطاعت از پیامبر (ص)، اختلافات و تفرقه‌ها را کنار گذاشته و مانند ید واحد شویم؛ اصلا اطاعت از پیامبر یعنی وحدت و برادری و عدم تنازع و اختلاف.

وی تصریح کرد: امروز ریشه مشکلات برخی کشور‌های اسلامی، نه تنها خباثت‌ها و لشکرکشی‌های آمریکا و دست نشانده‌های آنان، بلکه دامن زدن به اختلافات داخلی و دوری کردن از وحدت است.

امام جماعت اهل سنت درگز ابراز کرد: گذر از مشکلات و اختلافات و تبیین مشترکات میان مسلمانان، باعث دلگرمی هر چه بیشتر و افزایش محبت آن‌ها نسبت به یکدیگر می‌شود.

مولوی ایل نژاد در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ وحدت و تعامل میان فرق و مذاهب مختلف یکی از کشور‌های نمونه دنیاست؛ امیدواریم این تعاملات روز به روز بیشتر شده و خدا به واسطه این وحدت و برادری پیروزی و نصرت واقعی را نصیب ملت‌های مسمان دنیا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها