خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار کتابداران استان گفت: مساجد و حسینیه‌ها فضا و امکانات بسیار مطلوبی برای توسعه کتابخانه‌ها دارند و اینکار به مدیریت هزینه‌ها نیز کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۱۹۱۲۳۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار کتابداران استان قزوین که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار کرد: هر چه به گذشته و پیشینه کتاب نگاه می‌کنیم، پیدایش کتاب را در فضای کتاب‌های آسمانی می‌بینیم و این پیشینه، پشتوانه ارزشمندی برای فعالین این حوزه به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه هویت صنفی کتاب و کتابداران به انبیاء بر می‌گردد، تصریح کرد: انبیاء الهی یا خودشان صاحب کتاب بوده‌اند و یا کتب انبیاء دیگر را تبلیغ می‌کردند و در حقیقت خدا و انبیاء پرچمدران کتاب و کتابخوانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه قرآن کتاب بسیار ارزشمند و جذابی برای مخاطبان است، بیان کرد: قرآن کریم در تمام عرصه‌های زندگی، راهنمای انسان است و حرف و سخن دارد.

وی افزود: قرآن کریم و کلام پیامبر(ص)، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) پشتوانه بسیار ارزشمندی در فرهنگ ما است که در فرهنگ‌های غیر اسلامی وجود ندارد چرا که حرف از عالم ملکوت به میان آورده‌اند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: اگر از این همه منابع ارزشمند غفلت کنیم، کتب ضالّه در جامعه رواج پیدا می‌کند و جامعه را به انحراف می‌کشاند.

امام جمعه قزوین در ادامه عدالت در عرصه کتاب و کتابخانی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: متولیان این حوزه هم در ارائه کتب و هم در ایجاد فضاهای مطالعاتی تلاش کنند تا توازن بین جمعیت و میزان ارائه خدمت رعایت شود.

وی در پایان استفاده از فرصت مساجد و حسینیه‌ها را برای توسعه کتابخانه‌ها بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: مساجد و حسینیه‌ها فضا و امکانات بسیار مطلوبی دارند و می‌توان با کمک گرفتن از آنها، فضاهای کتابخانه‌ای را توسعه داد و اینکار به مدیریت هزینه‌ها نیز کمک می‌کند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها