خبرهای داغ:
رئیس صندوق کارآفرینی امید قزوین

پرداخت تسهیلات به 20 طرح در حوزه جوانان

تیموری گفت: بیش از سی طرح در کمیته مشترک با اداره کل ورزش استان مطرح شد که بیست طرح توانستند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۹۱۲۴۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد ساماندهی امور جوانان استان صبح امروز به ریاست هدایت اله جمالی پور با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان استانداری، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، مهران قاسمی معاون امور جوانان اداره کل ورزش استان و جمعی از مدیران استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

لزوم ایجاد پرتال جامع در خصوص اوقات فراغت جوانان

علایی مقدم در این جلس بیان کرد: گزارش عملکرد حوزه جوانان، نحوه پرداخت وام های ازدواج، ارائه طرح پرتال اوقات فراغت، گزارش دومین مجمع انتخاباتی سازمان های مردم نهاد چهار صورت جلسه ای است که امروز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: مردم به طور جامع اطلاعی از برنامه های اوقات فراغت جوانان ندارند. بنابراین نیاز به پرتالی است که این امر انجام شود و ساخت این پرتال نیازمند اعتباراتی می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهار کرد: راستی آزمایی در دستگاه ها از طریق این پرتال امکان پذیر می شود که طبق آن می توان برنامه های انجام شده در محلات آسیب پذیر نیز رصد می شود.

سیاست دولت، حمایت از سازمان های مردم نهاد است

مریم بیدخام مدیر کل امور اجتماعی استانداری قزوین در این مراسم بیان کرد: سیاست دولت حمایت از سازمان های مردم نهاد است و و روند تسهیل در حمایت ها مهمترین امری است که انجام شده است.

وی گفت: در همین راستا، مراجع استعلام از چهار مرجع به دو مرجع تقلیل یافته که این امر در تسهیل امور بسیار موثر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: تفاهم نامه وزارت کشور و اداره کل ورزش هنوز به ما ابلاغ نشده و نظارت بر فعالیت تمام NGO ها، همان روال سابق است که بر اساس امضای استاندار می توانند فعالیت کنند.

سهم و تخصص سازمان های مردم نهاد در دستگاه ها مشخص شود

فلاح نماینده دادگستری قزوین اظهار کرد: همه ما عضو یک سازمان مردم نهاد در جامعه هستیم اما به نظر می رسد لازم است ما یک تعریف بومی در جامعه خود داشته باشیم.

وی گفت: در دین اسلام به بحث مشارکت تاکید شده و ضرورت دارد جوانان را در امور مشارکت دهیم اما باید شفاف سازی در حمایت از سازمان های مردم نهاد انجام شود.

این مسوول عنوان کرد: باید به سازمان های مردم نهاد در دستگاه های اجرایی سهمی داده شود و اعلام شود که چه کسانی با چه تخصصی می تواند فعالیت نماید.

نقش مثبت سمن ها در کاهش طلاق

صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین نیز بیان کرد: موضوع طلاق و ازدواج امری مهم است و ظرفیت سازمان های مردم نهاد می تواند در فرهنگ سازی این امر هدفمند شود. افزایش طلاق براساس انتخابات هیجانی است که در جوانان غلبه می کند و با استفاده از ظرفیت سمن ها می توان معضلات را کاهش داد.

وی گفت: ایجاد مدرسه کارآفرینی ظرفیت بسیار مناسبی است که تعامل بین مراکز مدنی، دانشگاه ها و مدارس را می طلبد.

پرداخت بیست فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی

حسین تیموری رئیس صندوق کارآفرینی امید در این جلسه بیان کرد: سهم استان قزوین در پرداخت تسهیلات، یک میلیارد و 400 میلیون بود که این تخصیص از سوی مرکز انجام شد. بیش از سی طرح در کمیته مشترک با اداره کل ورزش استان مطرح شد که بیست طرح توانستند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

وی گفت: غیر از این تفاهم نامه از طریق سامانه کارا، تسهیلاتی جهت ایجاد باشگاه های ورزشی در روستاها پرداخته شد و ما تنها موسسه ای هستیم که برای ساخت دو باشگاه در آوج بیش از دو میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

موازی کاری، مهمترین عامل ایجاد مشکلات در دستگاه هاست

اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: یکی از معضلات ما بحث موازی کاری با دستگاه هاست و متاسفانه تعاملات لازم را با هم نداشته و گاها برخی فعالیت ها، هم پوشانی می شود.

وی گفت: به عنوان مدیرکل ارشاد تقاضا دارم تا سمن های موجود را به ما معرفی کنند تا علاوه بر حمایت، از موازی کاری ها جلوگیری شود و سمن های مختلف در حوز های مختلف به دستگاه ه معرفی شود. پروانه یک سمن مجوزی بری فعالیت های خاص نیست.

پنجاه درصد تسهیلات ازدواج پرداخت شده است

محمد ابراهیم مدنی معاون اعتباری بانک ملی در ادامه این جلسه اضافه کرد: میزان پرداخت تسهیلات 2 میلیارد و 895 میلیون ریال بود که 2 ملیارد و 360 میلیون ریال آن جذب شد که از طریق بانک های ملی، کشاورزی، صادرات، سپه، ملت، تجارت، رفاه، مسکن، مهر، آیند، توسعه تعاون، اقتصاد نوین، رسالت، انصار بود.

وی گفت: تا پایان مهرماه سال جاری از رقم 5 میلیارد و 363 میلیو ریال، بیش از دو هزار میلیارد ریال جذب شده که به 8 هزار و 931 نفر پرداخت و 8 هزار و 933 نفر پشت نوبت می باشند و پنجاه درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار