معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امسال به مناسبت چهلمین سال تاسیس شجره طیبه بسیج بیش ۸۰۰ عنوان برنامه متنوع در خصوص گرامیداشت هفته بسیج در استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۱۲۴۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
اجرای ۸۰۰ برنامه در هفته بسیج/بسیج همیشه در کنار مردم خواهند ماند/خدمت بسیج بی مزد و منت است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار شکر عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ظهر امروز در نشست خبری با خبرگزاری های استان اردبیل به مناسبت هفته بسیج با توجه به اتفاقات اخیر کشور در خصوص گرانی بنزین و سوء استفاده برخی اغتشاشگران دست پرورده دشمن، اظهار داشت: مردم انقلابی حسینی و ولاتیمدار دارالارشاد استان اردبیل صبح روز چهارشنبه با سردادن شعار مرگ بر فتنه گر و منافق، انزجار خود را نسبت به آشوبگران و منافقین اعلام خواهند داشت.
 
وی افزود: ملت با بصریت و آگاه اردبیل و آذربایجان که همیشه شعار " آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی" را سرمیدهند و این شعار نشان از آن است که همیشه پشتوانه رهبری، انقلاب و کشور خود هستند.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل بیان کرد: امسال در چهلمین سالروز تاسیس بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفته ایم که برنامه‌های هفته بسیج با شعار "بسیج؛ چهل سال خدمت، ایثار و شهادت" از ۳۰ آبان سالجاری تا 6 آذر همزمان با سراسر کشور در سطح استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد و بیش از 800 عنوان برنامه در طول هفته بسیج اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بسیج شجره طیبه و درخت پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهند.

عبدی با بیان اینکه بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است، خاطر نشان کرد: اگر به کشوری ندای تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دورخواهد شد والا هر لحظه باید منتظر حادثه باشم.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل تصریح کرد: بسیج شاهکار و یادگار حضرت امام خمینی (ره) و میراث گرانبهای امام و شهیدان می باشد و وظیفه ما در این زمان ترویج فرهنگ و اندیشه و تفکر بسیجی در جامعه و کل جهان اسلام است.
 
وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) دارای یک تفکر و اندیشه راهبردی غیرقابل پیش بینی بود که در کنار سپاه و بسیج را بوجود آورد و بسیج شکل گرفت و این تفکر الهام گرفته از رسول گرامی اسلام است .
 
سرهنگ عبدی با بیان اینکه حرمت و احترام و جایگاه معنوی بسیج به خاطر شهدا، مجاهدت و خدمات بدون مزد و منت آن است، اظهار کرد: بسیج همیشه در کنار مردم بوده و خادم ملت است و ایثارگری و فداکاری بسیج غیر قابل انکار است.
 
بسیج در مقابله با دشمنان در جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم، جنگ اقصتادی به قدرت ایستاده است و نقش آفرین بوده و فرهنگ مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان را ترویج داده است و بسیج تا پیروزی نهایی ایستادگی خواهد کرد.
اجرای ۸۰۰ برنامه در هفته بسیج/بسیج همیشه در کنار مردم خواهند ماند/خدمت بسیج بی مزد و منت است

سرهنگ پاسدار اصغر عباس زاده معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این نشست ضمین تشریح برنامه های هفته بسیج در استان اردبیل ، تصریح کرد: نخستین روز هفته بسیج با شعار " بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت" است که از روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه آغاز می‌گردد که در این روز برنامه‌های متنوعی در سطح استان اردبیل از جمله یادواره شهدای فرهنگی، یادواره‌های شهدای مختلف، یادواره شهدای زنان ایثارگر، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، کارگاه توانمنداسازی مدیران مدارس و برگزاری مسابقات ورزشی جام بسیج در نواحی مقاومت برگزار خواهد شد.

وی دومین روز از هفته مبارک بسیج با شعار" بسیج، اخلاق و معنویت" است که در این روز همایش پیاده روی خانوادگی در تمام شهرستان ها، جشن چهل سالگی بسیج با عنوان لبیک گویان زمان؛ حضور بسیجیان در میعادگا‌های نماز جمعه استان و برگزاری ویژه برنامه میقات صالحین در محل نماز جمعه برگزار می‌گردد.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع در سومین روز هفته بسیج که با شعار "بسیج، علم و فناوری" برگزار می‌شود خبر داد و تصریح کرد: امروز بسیج در عرصه‌های علم و فناوری پیشگام بوده است و در روز ۲ آذر در استان اردبیل به مناسبت هفته بسیج مسابقات فرهنگی و هنری و علمی در بین مدارس بسیج دانش آموزی، همایش تکریم از شبانان و گله داران، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، یادواره شهدا، بازدید علمی از کارخانجات، صبحگاه دانش آموزی، برپایی نمایشگاه عکس در چهل سالگی انقلاب، مسابقات ورزشی و بازی‌های بومی و محلی نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.

عباس زاده مهمترین و محوری‌ترین برنامه روز سوم هفته بسیج که ۲ آذر ماه می‌باشد که جشنواره جهادگران علم و فناوری در مجتمع فرهنگی و هنری سپاه حضرت عباس (ع) با حضور نخبه گان علمی و مخترعین برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: چهارمین روز هفته بسیج با شعار" بسیج، سبک زندگی اسلامی ایران" برگزار می‌شود که کرسی آزاد اندیشی و نشست روشنگری دانشجویی، مسابقه علمی و پژوهشی طرح شهید بهنام محمدی، ارائه مشاواره به والدین دانش آموزان، مسابقات مختلف ورزشی، برگزاری عصر شعر با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی و ۴۰ سالگی بسیج، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش بسیج در تحقق آن و نشست‌های مختلف فرهنگی و روشنگری در سراسر استان از جمله برنامه برنامه‌های این روز از هفته مبارک بسیج است.

وی با اشاره به شعار روز پنجم هفته بسیج که مصادف است ۵ آذر ماه و چهلمین سالگرد تاسیس شجره طیبه بسیج با شعار" بسیج، فرهنگ و بصیرت " که برنامه‌های این روز نیز اجرایی می‌گردد، گفت: در این روز برنامه‌های مختلفی داریم که این برنامه‌ها افتتاح خانه‌های مددجویی، افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، افتااح پیاگاه مقاومت، برپایی بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص، توانماند سازی معلمان بسیجی و برگزاری نشست‌های سیاسی می‌باشد.

وی گفت: ششمین روز از هفته بسیج با شعار" بسیج، دفاع و امنیت" می‌باشد که در این روز نشست‌های سیاسی در پایگاه‌ها و نواحی و حوزه‌های مختلف بسیج در سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه آخرین روز از هفته بسیج امسال روز ۶ آذر ماه با شعار" بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی" برگزار می‌شود، اظهار داشت: رکن اصلی بسیج محرومیت زدایی و خدمت رسانی است و بسیج در طول چهل سال نیز در کنار مردم بوده و خواهد بود چرا که بسیج یک نهاد مردمی و برگرفته از دل مردم است.

سرهنگ عباس زاده در ادامه به برگزاری برنامه‌های مختلف روز پایانی هفته مبارک بسیج اشاره داشت و افزود: در نواحی مختلف بسیج خدمات مختلف پزشکی به مردم عزیز، افتتاح پروژه‌های عمرانی، واکسیناسیون دام و طیور، افتتاح خانه محروم، افتتاح پروژه‌های محتلف آبرسانی و آبرسانی شرب، منبع آب و کارگاه آشنایی فرهنگیان بسیجی با سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار