خبرهای داغ:
جشنواره جهادگران علم و فناوری ویژه چهل سالگی انقلاب برگزار می شود

برگزاری ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل

جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف کمک به بازدارندگی در مقابل فشارهای دشمن برای جلوگیری از پیشرفت علمی کشور، نمایش قدرت و اقتدار چهل سالگی بسیج در جهت حفظ و تداوم ارزش ها و ترویج فرهنگ جهاد علمی در بین جوانان کشور برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۹۱۹۱۳۲۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری ویژه چهل سالگی انقلاب در عرصه علم و پژوهش در استان اردبیل برگزار می‌ش 
 به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل از برگزاری ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری ویژه چهل سالگی انقلاب در عرصه علم و پژوهش استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره به همراه دستاوردهای 40 سالگی انقلاب در عرصه علم و پژوهش در سالن ولایت با حضور نخبگان، مخترعان، مقامات استانی و اقشار بسیج برگزار می‌شود.

فاضل احدی با تاکید بر اهمیت علم و فناوری در پیشرفت و توسعه کشور تصریح کرد: پژوهش و تولید علم و فناوری از مهم‌ترین عناصر رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی و سیاسی کشور به حساب می‌آید و توفیق در این زمینه‌ها در صورتی محقق می‌شود که در برنامه‌ریزی‌های هدفمند و کلان کشور، توجه مناسبی به امر پژوهش و فناوری انجام شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان نخبگان را سرمایه‌های ارزشمند جامعه معرفی کرد و گفت: استان اردبیل با داشتن نخبگان توانمند بستر مناسبی برای پیشرفت و توسعه دارد و باید به این قشر مهم توجه اساسی شود تا استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها شکوفا شود.

احدی در ارتباط با اهداف جشنواره تصریح کرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف کمک به بازدارندگی در مقابل فشارهای دشمن برای جلوگیری از پیشرفت علمی کشور، نمایش قدرت و اقتدار چهل سالگی بسیج در جهت حفظ و تداوم ارزش ها و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ جهاد علمی و روح امید و نشاط در بین جوانان کشور برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه افزود: برگزاری چنین جشنواره ای موجب تقویت روحیه خودباوری علمی بویژه در بین بسیجیان فرهیخته می شود و شأن و منزلت اجتماعی بسیج را ارتقاء می بخشد و از سردمداران علم و فناوری شناسایی، تجلیل، تشویق می شود. این کار موجب الگوسازی در بین آحاد جامعه بخصوص جوانان می گردد.

احدی با بیان این که جشنواره جهادگران علم و فناوری هر ساله همزمان با هفته بسیج برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان، جشنواره با همکاری کارگروه مخترعان بسیج علمی استان اردبیل اجرا شد و امسال هم فعالیت‌های اجرایی جشنواره به قشر مخترعان محول شده است.

وی اذعان داشت: در این جشنواره از منتخبان اقشار دانشور بسیج و مخترعان نمونه براساس تصمیم گیری کارگروه داوری بر مبنای امتیازات تعیین شده تقدیر می شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان اردبیل ۲ آذر مصادف با روز دوم هفته بسیج علم و فناوری در سالن ولایت به همراه نمایشگاهی از دستاوردهای 40 سالگی انقلاب در عرصه علم و فناوری با حضور مقامات استانی برگزار می شود. لذا تاریخ برگزاری این جشنواره از ۴ آذر به ۲ آذر ماه تغییر یافت. از تمامی اقشار بسیج ، مخترعان، نخبگان و آحاد جامعه دعوت می شود در این جشنواره شرکت نمایند.

ارسال نظرات