جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در نشست خبری هفته بسیج خبر داد:
اجرای ۷۵۰ ویژه برنامه هفته بسیج و 120 پروژه در قالب محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۱۹۱۳۹۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان، سرهنگ پاسدار هدایت اله امیری  در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج با بیان اینکه برنامه های امسال هفته بسیج نسبت به سال‌های پیش تفاوت‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: چهلمین سالگرد  تشکیل بسیج مستضعفین در سطح ملی و کنگره ملی شهدای هرمزگان در این استان موجب شده است تا برنامه های هفته بسیج امسال رنگ و بوی خاصی به خود بگیرد.

وی، شعار امسال هفته بسیج را « بسیج، چهل سال خدمت، جهاد و شهادت » اعلام کرد و افزود: برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج امسال از ۳۰ آبان ماه جاری آغاز می‌شود و تا ششم آذرماه ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) عنوان کرد:  غبارروبی گلزار شهدا و برگزار دعای کمیل، حضور و سخنرانی فرماندهان بسیج در نمازهای جمعه تشیع و اهل سنت استان، همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری اردوهای یک‌روزه تفریحی برای جوانان و نوجوانان و در برخی محلات، برگزاری یادواره‌های شهدا و استقرار میز خدمت اقشار بسیج در مصلاهای نماز جمعه بخشی از برنامه های این هفته است.

وی از افتتاح کارگاه خیاطی، کوه‌پیمایی، حضور در بسیج محلات در قالب میز خدمت و برگزاری کلاس فقه بازار برای بسیج اصناف، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه ها، ایستگاه های سلامت  در مدارس، کارگاه سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب با کمک بسیج بانوان در محلات به عنوان بخش دیگری از برنامه های هفته بسیج در هرمزگان یاد کرد.

سرهنگ امیری اضافه کرد: آموزش پدافند غیرعامل در مدارس، تجمع بسیجیان، توزیع بسته‌های حمایتی بین اقشار کم برخوردار و تقدیر از بسیجیان نخبه، برگزاری کارگاه خانواده مقاوم، کاشت نهال، توزیع لوازم‌التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم و نشست مقابله و پیشگیری اعتیاد از دیگر برنامه های این هفته است.

 وی، هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر و لباس فرم مدارس را بین دانش آموزان مناطق محروم را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: از بین ۷۵۰ برنامه هفته بسیج در هرمزگان، ۱۲۰ پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی افتتاح می شود که این پروژه‌ها شامل آب‌رسانی به روستاها، مسکن مددجویی، مسکن نیازمندان، زمین چمن مصنوعی، پارک محلات، مرمت و بازسازی مدرسه و کتابخانه و احداث خانه عالم است.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) همچنین به تشریح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی که در هفته بسیج افتتاح می شوند پرداخت و گفت: افتتاح کارگاه پرورش قارچ، خیاطی، پرورش مرغ بومی، بازارچه‌های محلی، تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد، برگزاری نمایشگاه نقاشی در محلات از جمله این پروژه هاست.

وی افزود: بیش از یک میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی که در هفته بسیج در استان هرمزگان افتتاح خواهند شد، هزینه شده است.

ارسال نظرات