مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع):
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: اگر قرار باشد گام دوم را محکم برداریم باید مجلسی تشکیل دهیم که متناسب با گام دوم انقلاب باشد.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۶۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام برهان باقری در تشریح بیانیه گام دوم انقلاب گفت: به فرموده امام خمینی (ره) انقلاب ما برای رسیدن به انقلاب جهانی پنج مرحله را می‌بایست طی کند که دو مرحله اول آن انقلاب و تشکیل نظام اسلامی بود، سال ۵۷ مردم انقلاب کردند برای انقلاب زحمت کشیدند به پای آن خون ریختند و هزاران شهید و جانباز دادند و پای انقلابشان ایستادند.

وی افزود: اما سه مرحله دیگر باقی مانده است که دو مرحله آن یعنی تشکیل جامعه و دولت اسلامی مربوط به زمان ما است و دستان مبارک شما جوان‌ها را می‌بوسد و زمانی که این دو مرحله به خوبی طی شود نوبت به برقراری تمدن بزرگ اسلامی می‌رسد که آن به دستان مبارک امام زمان خواهد بود.

حجت الاسلام باقری گفت: تاریخ نشان داده است هر جا که ملتی مورد هجوم قرار گرفته، اما مردم آن با یکدیگر همدست شده و در مقابل هجوم ایستادگی کرده اند و سرسختی نشان داده اند و مقاومت کرده اند، از دل این مقاومت مردم و ایستادگی در برابر دشمن تمدن‌های بزرگی به وجود آمده است.

وی گفت: هر چه تمدن بزرگتر باشد سختی‌های آن هم بیشتر است، پس اینکه می‌خواهیم به بزرگترین تمدن بشری برسیم مطمانا با سختی‌های بیشتری روبه رو خواهیم بود و مصداق این سختی‌ها همین بس که ترامپ عنوان کرده است که ما تحریم‌هایی به مردم ایران وارد کرده ایم که در طول تاریخ بشریت سابقه ندراد.

باقری افزود: اینکه ما با وجود این همه هجمه و دشمنی نه تنها از صحنه به در نرفته ایم و با استقامت خود کمر دشمنان را هم شکسته ایم نشان از غیرت ملت ایران دارد، امروز مردم ایران در برابر آمریکا به چنان ابهت و عظمتی در میان ملت‌ها رسیده اند که از آمریکا به مانند شیری بی سر و دم در مقابل ایران خطاب می‌شود.

حجت السلام باقری مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را جوانان خواند گفت: جوان‌های اول انقلاب زحمت خودشان را کشیدند، اما از این به بعد باید نسل جدید بیاید و ماموریت را بر عهده بگیرد، این منشوری است برای شما جوانان و چراغی است فرا روی راه شما که بتوانید حرکت را در مسیر درست ادامه دهید.

وی در تشریح سخنان رهبری خطاب به جوانان گفت: این مسیر باید با همت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود؛ مدیران جوان، کارگزاران جوان و فعال در همه میدان‌های سایسی، اقتصادی، فرهنگی و در عرصه‌های دین، معنویت و عدالت گمارده شوند، مردم باید به شما نگاه کنند و درس اخلاق بیاموزند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) سرباز خوبی برای امام زمان بودن را افتخاری بزرگ دانست و گفت: سعی کنید خود را متناسب با مهدویت رشد دهید، امام زمان سربازی می‌خواهد که خود ساخته باشد و به مسائل مالی و شخصی فکر نکند بلکه در همه حال به دنبال رضایت امام زمان باشد.

وی خطاب به جوانان گفت: هر کس در هر عرصه‌ای دارد کار می‌کند باید با رویکرد جهادی کار کند، باید در همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و دینی و اخلاقی شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت‌ها بدهید، ما در این مسیر باید نگاهمان انقلابی باشد، آدم‌های سازشکار به درد این مسیر نمی‌خورند، دشمن هیچ گاه کاری برای نفع ما انجام نخواهد داد.

باقری نگاه به گذشته را یکی دیگر از نکات بیانیه‌های گام دوم برشمرد و گفت: در گام دوم انقلاب باید نگاه به گذشته کنیم، ببینیم در عرصه‌ها و مسائل سیاسی، اقتصادی و ... چگونه عمل کرده ایم نقاط قوت و ضعف‌های خود را بشناسیم، از سازندگی‌ها گرفته تا ارتباطات بین الملل و برجام‌ها درس بیاموزیم.

وی افزود: دشمن، دشمن است، از او دست دوستی و کمک خواستن بیهوده است، باید به خود متکی بود، اینکه رهبر انقلاب می‌گوید من اعتمادی به آمریکایی‌ها ندارم از خودش نمی‌گوید از قرآن می‌گوید.

حجت الاسلام باقری گفت: برای برنامه ریزی بهتر باید به عملکرد چهل ساله‌ی این انقلاب نگاه کرد، عملکرد مسئولین در مجلس، شورا‌ها و ریاست جمهوری‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، چه کسانی موفق بوده اند و رمز موفقیت آن‌ها در چه بوده است، اگر می‌گوئیم مجلس اول مجلسی فعال و جهادی بود، تمام افرادی که در مجلس اول بودند همه در راه انقلاب زندان رفته و تبعیدی و اسیر بودند، مجلسی بود صد در صد انقلابی و جهادی که تمام فکر و ذکرشان خدمت به ملت و کشور بود.

وی گفت: اگر قرار باشد گام دوم را محکم برداریم باید مجلسی تشکیل دهیم که متناسب با گام دوم انقلاب باشد، اهل جهاد باشد به دنبال عدالت فراگیر برای همه مردم باشد، برای برداشتن گام دوم نیاز به نماینده‌هایی داریم که به دنبال این باشند که امکانات کشور به صورت عادلانه بین همه مردم پخش شود.

حجت الاسلام باقری گفت: وقتی رهبر می‌گوید گام دوم خطاب به شما جوان‌ها است، از شما جوان‌ها می‌خواهند وارد عرصه مدیریت شوید، بهترین سنگری که می‌توان وارد عرصه مدیرید شد مجلس است، وقتی مردم شما جوان‌های حزب اللهی را شناختند و به شما رای دادند، وارد مجلس می‌شوید، پس فردا می‌شوید وزیر و رئیس جمهور و و ...، لذا مسئولیت شما سنگین است پس در انتخابات آینده باید توجه به این مساله داشته باشید.

وی در پایان گفت: کلیه این صحبت‌ها برای این است که بتوانیم در گام تشکیل جامعه و دولت اسلامی محکم‌تر قدم برداریم و زمینه ساز ظهور قرار گیریم لذا اولین قدم نیاز به تشکیل مجلس ولایی و انقلابی و خدا ترس داریم، پس اولین قدم که می‌تواند مسیر ما را در جهت برداشتن گام دوم هموارتر کند مجلس انقلابی و ولایی است که همت شما جوانان را می‌طلبد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها