جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان از اجرای بیش از 2100 برنامه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۱۵۰۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛سرهنگ ابوالفضل طهماسبی صبح امروز در نشست خبری هفته بسیج که در محل سالن ولایت سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان برگزار شد،اظهارداشت: بیش از 2هزار و صد برنامه در قالب 160 عنوان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج با محوریت چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می شود، افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری "این چهل سال شاهد جهادهای بزرگ و پیشرفت های شگفت آور در ایران اسلامی بوده ایم که باید برای پیشرفت های آینده،  گذشته را شناخته و از تجربه ها استفاده کرد".

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) تصریح کرد:بسیج مستضعفین به عنوان مولود انقلاب اسلامی افتخار دارد که  میعادگاه جوانان مستعد وکارآمد با زیربنای عمیق واصیل ایمانی ودینی باشد و بسیج چهل سالگی تاسیس خود را باهدف حفظ دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی وتلاش برای پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار میکند.

طهماسبی ادامه داد: هفته بسیج فرصت مناسبی برای نمایش عمومی تبیین دستاوردهای چهل ساله،ظرفیت ها، توانمندی ها و برنامه های در دست بسیج برای امید آفرینی و پیشبرد گام دوم انقلاب است که رهبری نیز به آن توجه ویژه ای دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عظمت امروز نظام وانقلاب اسلامی را میبایست در هفته بسیج به منصه ظهور رسانده  وبه جهانیان نشان دهیم،خاطرنشان کرد:این مهم مگر با برگزاری نشست های مختلف در سطح جامعه میسر نمی شود.

وی بابیان اینکه  نمایش عزت وقدرت بسیج ده ها میلیونی در حفظ وتداوم ارزش ها وگسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی،ا ز اهداف برگزاری برنامه های هفته بسیج است، افزود: تبیین رویکردها، جایگاه ها وقابلیت های بسیج در فرآیند بیانیه تحقق گام دوم  اسلامی، در حفظ وتداوم ارزش ها،ارتقاء آگاهی جامعه از خدمات چهل ساله بسیج  در عرصه های فرهنگی،دفاعی،امنیتی،اجتماعی ،علم وفناوری،تربیتی وغیره  از دیگر اهداف در این زمینه محسوب می شود.

طهماسبی با بیان اینکه توجه به گقتمان امام ورهبری در خصوص جایگاه واهمیت بسیج از دیگر اهداف برگزاری هفته بسیج محسوب می شود،ادامه داد:این مهم یکی از سیاست های برنامه های هفته بسیج می باشد.

وی با یادآوری اینکه هرجا با روحیه جهادی وارد شدیم موفق عمل کردیم،گفت:تبیین طرح های اعتلا ونقش آفرینی بسیج در عرصه های علمی،فرهنگی وخدمات رسانی به آحاد مختلف مردم خصوصا درمناطق محروم از دیگر سیاست های برنامه هفته بسیج می باشد.

طهماسبی با بیان اینکه هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه آغاز و تا ۶آذر ادامه دارد،عنوان کرد: "بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت" شعار برنامه های هفته بسیج است.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به دیدار با ائمه جمعه استان زنجان و گلباران و عطر افشانی مزار شهدا به عنوان برنامه های هفته بسیج، گفت: 20 یادواره شهید در این روز برگزار می شود.

طهماسبی یادآور شد: برگزاری میز خدمت،رزمایش الی بیت المقدس،برگزاری دعای ندبه در محل حسینیه اعظم زنجان،میقات صالحین ،نشست های بصیرتی روشنگری در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه چهل هئیت مذهبی با یاد شهدای بسیج از برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به حضور سازمان یافته بسیجیان در میعادگاه های نماز جمعه، گفت:دیدار صمیمی فرماندهان با مردم در حاشیه نماز جمعه، دیدار با جانبازان و پیشکسوتان بسیجی ، برگزاری طرح ایران در جهت کمک به رونق تولید با بازدید از کارخانه های صنعتی توسط دانش آموزان،تجلیل از نخبگان علمی بسیج،برگزاری جشن چهل سالگی بسیج در مهدهای قرآنی،همایش والدین دانش آموزان مدارس با مربیان طرح شهید بهنام محمدی در ۵۲ مدرسه،اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم استان،محفل شعر وخاطره گویی در مساجد،اجرای مسابقات فرهنگی هنری در سطح مساجد وپایگاه ها،ویزیت رایگان درمانگاه های بسیج برای عموم مردم در روز ۵ آذر و برگزاری اردوهای راهیان نور از دیگر برنامه های این هفته است.

این مسئول از برگزاری همایش دو روزه تولید محتوا به مناسبت هفته بسیج خبرداد و گفت: تبیین الگوی زن سوم مسلمان در 40 مدرسه استان زنجان از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از برگزاری 50 یادواره شهید همزمان با هفته بسیج خبرداد و گفت: کنگره شهدای بسیج در سطح سازمان برگزار می شود.

طهماسبی ازافتتاح 21 پروژه های محرومیت زدائی خبرداد و گفت: 22 پایگاه مقاومت بسیج نیز همزمان با این هفته راه اندازی می شود.

وی از آغاز به کار اندیشکده بسیج اساتید خبرداد و گفت: درمانگاه حضرت زینب (س) نیز همزمان با این هفته در زنجان کلنگ زنی می شود.

این مسئول از برگزاری شکوه مقاومت با گردهمایی بسیجیان در پنجم آذر ماه سال جاری خبرداد و گفت: اردوهای رسانه ای از طرح های اشتغالزایی برگزار می شود.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از توزیع 500 بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان کم بضاعت خبرداد و گفت: در راستای افزایش اشتغالزایی،صندوق های قرض الحسنه در سطح استان وشهرستان ها افتتاح می شود.

طهماسبی در پایان ضمن قدردانی از عملکرد رسانه ها در انعکاس اخبار بسیج یادآور شد:هفته بسیج فرصت مغتنمی در جهت انعکاس خدمات بی منت وارزنده بسیج می باشد.

ارسال نظرات