سلیمانی از نخبگان قرآنی در گفتگو با بسیج:

فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها چشمگیر نیست/ نخبگان قرآنی برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تلاش کند

سلیمانی نخبه قرآنی کمیجانی گفت: فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها به طور چشمگیر نمایان نیست و بعضا در برخی دانشگاه ها نبود این فرهنگ حس می شود.
کد خبر: ۹۱۹۱۵۳۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان ؛ مهدی سلیمانی از نخبگان قرآنی شهرستان کمیجان در گفتگوبا بسیج گفت: مطالبات امام خامنه ای در بین جامعه قرآنی مطرح شده باید نقشه راه جامعه قرآنی کشور و حتی جهان اسلام باشد و مسیر تربیتی و آموزشی قرآنی باید طبق نقشه راهی که ایشان ترسیم کردند طی شود.
وی افزود: ما باید حفظ قرآن را در قدم اول و قدم اصلی را باید بر روی مفاهیم قرآن و تدبر در قرآن بگذاریم و به شکل کاربردی آن را کار کنیم.
سلیمانی ادامه داد: آموزش حفظ قرآن باید مستمر و همیشگی باشد،اینکه بخواهیم پرداختن به قرآن را در یک فصل و ماه خاصی دنبال کنیم قطعا نتیجه مطلوب را کسب نمی کنیم.
این نخبه قرآنی بیان داشت: فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها به طور چشمگیر نمایان نیست و بعضا در برخی دانشگاه ها نبود این فرهنگ حس می شود.
وی تصریح کرد: دانشگاه ها باید متولی امر برگزاری محفل های تخصصی قرآنی باشند و این امر را پیوسته در ذیل فعالیت های خود داشته باشند و صرفا نباید در یک فصل خاصی به این موضوع بپردازند.
سلیمانی در پایان با اشاره به قوانین برخی کشورهای اسلامی در بحث حفظ قرآن خاطر نشان کرد: در برخی کشورهای اسلامی حفظ قرآن به عنوان لازمه واگذاری مدیریت های کلان کشور به حساب می شود در حالی که ما هنوز در تربیت یک میلیون مانده ایم و عملا هیچ گونه کار مثبتی برای تربیت 10 میلیون حافظ انجام نداده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار