خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

آشوب‌ها تأثیری برای کشور نداشت و صدای حق مردم را به حاشیه برد/ مسئولین به وعده خود عمل کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آشوب‌ها هیچ تأثیری برای کشور ما نداشت به جز اینکه صدای حق مردم که نگران بازار هستند را به حاشیه برد.
کد خبر: ۹۱۹۱۵۶۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

آشوب‌ها تأثیری برای کشور نداشت و صدای حق مردم را به حاشیه برد/ مسئولین به وعده خود عمل کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در تجمع مردم انقلابی همدان در لبیک به رهبری و دفاع از امنیت و اقتدار کشور اظهار داشت: ملت عزیز و عظیم و بزرگوار ایران اسلامی با حضور خود برای همیشه تاریخ بصیرت و همت بلند خود را به تمام جهانیان عالم نشان دادند.

وی در بحث سهمیه بندی بنزین گفت: نگرانی‌هایی در جامعه  ایجاد شده است که ما از اینجا به همه مسئولین عرض می‌کنیم تصمیم‌های بزرگ اقتصادی که می‌تواند جامعه را متأثر کند نیازمند کارشناسی‌های دقیق و آسیب‌شناسی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فرمایشات رهبر بزرگ انقلاب که فرمودند این مسئله یک مسئله کارشناسی است، گفت: باید کارشناسان اقتصادی به فراخور وضعیت اقتصادی کشور تصمیم بگیرند.

وی عنوان کرد: در مورد مسئله سهمیه‌بندی بنزین دو بحث مطرح است یک بحث  اصل ضرورت سهمیه‌بندی بنزین و دوم بحث اجرای این تصمیم است.

شعبانی ادامه داد: آنچه رهبر معظم انقلاب از آن حمایت کردند تصمیم درست سران قوا و نظام است که به لحاظ کارشناسی‌های انجام شده اصل ضرورت این مسئله است که کار کارشناسی شده در کشور اتفاق افتاده است، اما در بحث نحوه اجرای این تصمیم معتقد هستیم که در بحث اجرا نیازمند مطالعات اجتماعی بودیم.

وی با بیان اینکه مسئولین ما باید اذهان عمومی جامعه را قانع می‌کردند، تصریح کرد: این تصمیم اتفاقی نگرانی‌هایی را برای بعضی از مردم رقم زد، اگر ذهنیت جامعه آماده می‌شد اگر با مردم همراه می‌شدند مردم را به کمک دعوت می‌کردند مردم با بصیرت ما همیشه در میدان بوده‌اند همانگونه که در سال‌های گذشته همراهی مردم با مسئولین در تصمیم‌های اقتصادی اجتماعی فرهنگی نشان داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بهتر بود در همین مسئله یک آمادگی ایجاد و شرایط فراهم و آسیب‌شناسی شود که باعث نگرانی‌ها نشود.

وی یادآور شد: این تصمیم‌هایی که ممکن است در جامعه تنش‌زا باشد، نیازمند زمینه‌سازی کارشناسی است، باید مردم همراه و اقناع شوند بنابراین از مسئولین و دولتمردان می‌خواهیم با مردم صحبت کنند و ضرورت این مسئله را توضیح دهند و رفع نگرانی کنند.

شعبانی تنها نگرانی مردم را سهمیه‌بندی بنزین ندانست و ادامه داد: شاید با وعده دولت مبنی بر اینکه یارانه‌هایی که از این قسمت به دست می‌آید در بین مردم تقسیم شود؛ بتواند تا حدودی جبران کند.

وی با ناراحتی و نگرانی مردم از ایجاد تورم در کالاهای اساسی است، تأکید کرد: برای سهمیه‌بندی بنزین ضرورت دارد کار کارشناسی صورت گیرد و این را رهبر انقلاب قبول دارد و مردم هم قبول دارند اما آنچه برای ما مهم است تورمی است که در جامعه ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: غیر از مسئله بنزین اگر کالاهای اساسی افزایش قیمت پیدا کند و تورم جدید در جامعه ایجاد شود، این باعث نگرانی مردم است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تاکید کردند و خواسته مردم از مسئولین است که به وعده‌ای که به مردم داده شده عمل کنند که نظارت‌های عمیق، جدی، علمی، پایدار، روزانه در بازار داشته باشند و جلوی تورم‌هایی که ممکن است به قدرت خرید مردم آسیب بزند گرفته شود.

شعبانی اظهار داشت: ما به تبعیت از رهبر بزرگ انقلاب، به تصمیم سران قوا و به سهمیه‌بندی بنزین که به لحاظ کار کارشناسی شده است، احترام می‌گذاریم اما انتظار مردم این است که دولت به صورت جدی نظارت کند.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های مردم در بخش افزایش قیمت‌های نامتعادل، قیمت‌های صعودی و تفاوت‌های فاحش قیمت‌ها است، عنوان کرد: ما و مردم از مسئولین می‌خواهیم نظارت قوی بر بازار داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دولت و قوه قصاییه قول داده‌اند همراهی کنند، گفت: قوه قصاییه اعلام کرده کسی بخواهد خلاف این رویه عمل کند با او برخورد خواهد کرد و ما درخواست داریم این وعده عملیاتی شود؛ قوه قصاییه بنا دارد با متولیان نظارت در استان و کشور که کوتاهی کنند برخورد کند.

وی با بیان اینکه همت مسئولین استانی نیز بر همین است، گفت: اغتشاشاتی که در کشور رقم خورد و میلیاردها تومان به بیت المال و اموال عمومی آسیب زد، این یعنی آسیب به مردم که نه تنها نگرانی‌های مردم را حل نکرد بلکه ناامنی ایجاد می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه بعضی از نیروهای نظامی و انتظامی و مردم عادی به ظلم مورد تجاوز و هجوم قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، ابراز داشت: آشوب هیچ‌گاه منافع مردم را تأمین نمی‌کند.

وی اضافه کرد: این آشوب‌ها هیچ تأثیری برای کشور ما نداشت به جز اینکه صدای حق مردم که نگران بازار هستند را به حاشیه برد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه کشورهای غربی، سلطنت‌طلب‌ها و اسرائیل از آشوب‌ها حمایت کرده‌اند، ابراز داشت: کشوری که ورود دارو را به کشور ما تحریم و بدترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ما اعمال کرده و آشکارا با ما دشمنی می‌کند، آیا به فکر مردم ما است؟

وی افزود: مردم کسانی هستند که می‌بینید و می‌گویند «مرگ بر آمریکا» و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند خواسته‌های به حق مردم را به حاشیه می‌برند و به اموال عمومی آسیب می‌رسانند و به مسجد حمله می‌کنند از مردم نیستند و سربازان آمریکا هستند.

شعبانی عنوان کرد: چهل سال نشان داده‌ایم  نسبت به نظام، اسلام و قرآن با وجود همه سختی‌ها ایستاده‌ایم و دشمنان یا با تحریم به کشور آسیب می‌زنند یا با آشوب و اعتشاش و می‌خواهند اقتصاد ما را با تحریم به زمین بزنند و امنیت ما را با آشوب داخلی.

وی با بیان اینکه مردم هوشیار شده‌اند و بصیرت دارند و با آشوبگران همراهی نکردند، گفت: اغتشاش مشکل مردم را حل نمی‌کند بلکه مشکل را بیشتر و اقتصاد را خراب می‌کند و امنیت را به خطر می‌اندازد و به مردم کوچه و بازار آسیب می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انسان عصبانی از مسایل اقتصادی به مسجد و حوزه علمیه حمله نمی‌کند و قرآن آتش نمی‌زند، افزود: این کارها برنامه‌ریزی شده است و دشمنان ما علناً اعلام کردند که با برنامه‌ریزی از آشوبگران حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: از نیروی انتطامی می‌خواهیم با افرادی که برنامه‌ریزی شده سرباز آمریکا هستند به شدت برخورد کند و اگر کسی از سر عصبانیت حرف زده رأفت اسلامی شامل حالش شود.

شعبانی ضمن تقدیر از مردم استان همدان گفت: مسئولین اگر به مردم وعده داده‌اند که نظارت می‌کنند انتظار ما این است که به وعده خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان به همت بلند نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی که زحمات فراوانی کشیده‌اند در این آشوب‌ها و برنامه‌های عظیم طراحی شده خنثی شد، ابراز داشت: امنیت ما بالاترین نعمت است و باید مراقب امنیت باشیم؛ معنای این جمله این نیست که مطالبه‌گری نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ما این حرکت‌های آشوبگری را محکوم می‌کنیم، گفت: آمریکا و منافقین بدانند مردم همیشه از اسلام و قرآن حمایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: دشمنان بدانند اینجا سوریه، لیبی و بعضی از کشورهای عربی نیست، اینجا کشور اهل بیت(ع) است و حسین بی علی دارد که فریاد «هیهات منا الذله» سر داد.

شعبانی عنوان کرد: ما خود، مشکلات داخلی را حل می‌کنیم و نیاز به دشمن نداریم، دشمنی که اقتصاد ما را و امروز امنیت کشور را نشانه گرفته است؛ درست است که مشکل اقتصادی داریم اما مخالف اغتشاش هستیم و حرف خود را مسالمت‌آمیز و عادلانه بیان می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مردم با حضور خود اعلام کردند که از نظام و انقلاب حمایت می‌کنند و پای آرمان‌های امام راحل ایستاده‌اند و مسئولین باید خادم این مردم باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار