خبرهای داغ:
مسئول بسیج ورزشکاران قم گفت: تقویت و توسعه ارزش‌های اخلاقی و دینی درعرصه‌های ورزشی و مسابقات، مهم‌ترین رویکرد موردتوجه بسیج ورزشکاران استان است.
کد خبر: ۹۱۹۱۶۰۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، داود هاشمی روز سه‌شنبه درگفتگویی، بیان کرد: تقویت گزاره‌های اخلاقی در ورزش با نگاه به آموزه‌های دینی ازجمله مهم‌ترین عوامل برای تربیت ورزشکاران نمونه و در تراز انقلاب اسلامی می‌باشد که در همین راستا بسیج ورزشکاران قم برنامه‌های گسترده‌ای را در سطح باشگاه‌های ورزشی استان تدارک دیده است.

وی با اشاره به تدوین منشور اخلاق درورزش توسط بسیج ورزشکاران قم، بیان کرد: درحوزه ورزش، توجه به اخلاق بهترین راهکار برای نهادینه کردن ارزش‌های دینی و انقلابی است تا ورزشکاران در کنار فعالیت‌های بدنی نسبت به مفاهیم انسانی و اعتقادی نیز اهتمام بیشتری نشان دهند.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری ازاین راهبرد، بروز بی‌اخلاقی درعرصه‌های ورزشی استان کاهش می‌یابد و شرایط مناسبی برای نمایش همدلی و وحدت در میان ورزشکاران فراهم می‌شود که این موضوع یکی از مهم‌ترین اهداف بسیج ورزشکاران بر اساس آموزه‌های اسلامی است.

هاشمی با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از ورود ناهنجاری‌ها به حوزه ورزش استان، گفت: ورزش ازجمله مهم‌ترین عرصه‌های موردتوجه دشمنان برای تهاجم فرهنگی است و آنان همواره تلاش می‌کنند محیط‌های ورزشی را از ارزش‌های دینی دور کنند به همین خاطر برنامه‌های بسیج ورزشکاران در این عرصه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بیان کرد: حضور نوجوانان و جوانان قمی در عرصه‌های ورزشی بسیار قابل‌توجه است و به همین دلیل سالم‌سازی حوزه ورزش از بی‌اخلاقی‌ها و توسعه مباحث فرهنگی و معنوی در آن، راهکار مؤثری برای کاهش ناهنجاری‌ها در استان است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از چهار هزار تن از ورزشکاران خواهر و برادر استان که در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت تخصصی دارند، در قالب ۲ کانون کوثر و ولایت عضو بسیج ورزشکاران قم هستند.
ارسال نظرات