مراسم تکریم و معارفه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با حضور استانداران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و نادر فخری به عنوان فرماندار جدید معرفی شد.
کد خبر: ۹۱۹۱۶۲۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان شاهرود در سالن ولایت این فرمانداری با تاکید بر برقراری عدالت در جامعه اظهار کرد: مولا علی (ع) در نامه به مالک اشتر تاکید بر تکریم رعیت دارند و مردم باید به مسؤول محبت پیدا کنند که سعی شود در دوران مسؤولیت کار بر مردم سخت نیاید.
تشکر از زحمات فرماندار سابق و سرپرست فرمانداری در این مدت به فرماندار جدید خیرمقدم گفت.
سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تشکر از فعالیت‌های محمدکرم محمدی فرماندار سابق شاهرود و مدیریت جهادی وی و تشکر از سرپرست فرمانداری شهرستان اظهار کرد: ما به دنبال فرماندار بومی بودیم که در حد و اندازه این شهرستان باشد و البته با توجه به شرایط وزارت کشور باید فرماندار از مجموعه وزارت کشور باشد که نیرو‌های داخل و خارج شهرستان این شرایط را نداشتند و به ناچار گزینه آقای فخری که مسؤولیت‌های مختلفی داشته در سطوح مختلف استانی و کشوری انتخاب شد.
وی افزود: قدرت فرماندار سلسله مراتبی است که اگر حمایت و کمک شود می‌تواند کار کند و مردم ما فهیم هستند و در صحنه حضور دارند و از خدمتکذاران خود حمایت می‌کنند.
علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز در این مراسم با تشکر از خرم که سرپرستی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود را بر عهده داشتند افزود: معمولاً در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران شرکت نمی‌کنم و مار معاونت سیاسی است و فضای جلسات تودیع را دوست ندارم.
وی با بیان اینکه ما نیروی بومی فرمانداری را شناسایی کرده بودیم و آقای ترکمانی بود که گام اول کار انجام شد گفت: در وزارت کشور تشخیص دادند در حوزه تخصصی خودش به کارگیری شود و گزینه‌های دیگر معرفی شود که چند دسته بودند عده‌ای سوابق کاری مناسب نداشتند و ما به این رسیدیم که باید فرد مورد نظر فرماندار بوده باشد که مثل فرماندار گرگان که نپذیرفتند و نیروی ملی با انگیزه می‌خواستیم که خدمت به مردم داشته باشد.
استاندار سمنان با بیان اینکه در گزینه‌های نهایی به سه نفر رسیدیم که نادر فخری را انتخاب کردیم به آشنایی خود با محمدکرم محمدی در سال ۱۳۶۴ در بخشداری الشتر بود اشاره کرد و افزود: فرمانداری شاهرود تجربه دهم فرمانداری وی بود و وقتی وارد استان شدن از شهرستان شاهرود با حضور وی خیالم راحت بود، اما رفتن وی غافلگیرانه بود و وقتی دلایل شخصی وی را شنیدم قانع شدم.
وی با اشاره به نادر فخری گفت: بار ارزشی که برای آقای محمدی که برشمرده شد دارد و اهل جبهه و جنگ و دلداده انقلاب و ولایت هستند و سوابق خوبی در کار اجرایی و دانش لازم را دارند و فرماندار سقز و قروه در استان کردستان و در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز حضور داشتند و فعال و پرانرژی بودند.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: شهرستان‌های فهیمی، چون شاهرود که دغدغه توسعه منطقه است حتما از ظرفیت همه ایران استفاده می‌کنند تا استان را پیش ببرند و امیدواریم با این سوابق و پیشینه موفق باشند.
وی با اشاره به مردم فهمیم و محترم شهرستان شاهرود و امام جمعه و نماینده مجلس شورای اسلامی این شهرستان گفت: تمام تمرکز فرماندار باید معطوف به توسعه شهرستان شاهرود باشد و نصایح مشفقانه همه را پیگیری و دنبال کنید و از مسائل فرعی خود را دور کنید و اصلی‌ترین مسئله در استان و شهرستان توسعه است و نیرو‌های مجرب و خوب در شهرستان هستند و باید استفاده کرد.
وی با اشاره به پیگیری موضوع سیمان بیارجمند که دارد دنبال می‌شود افزود: تولید کاغذ از سنگ و توجه به بحث گردشگری در شهرستان و اشتغال که دغدغه جدی این مردم است و باید صنعت توسعه پیدا کند و امیدواریم آقای فخری با همراهی و همکاری مسؤولین شهرستانی موفق باشند و ما هم در پیشگاه مردم عزیز سربلند باشیم.
محمدکرم محمدی فرماندار سابق شاهرود و معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران نیز با اشاره به اتفاقات اخیر با تاکید بر اینکه مردم ما در صحنه آمدند و بسیجیان آمدند با سلاح اخلاق با این اتفاقات برخورد کنند افزود: هر کس اخلاق را در زندگی در رفتار و برخورد و اجرا پیاده کرد نامش ماندگار خواهد بود.
وی با تاکید بر نیاز ملت به ارتباط با مسؤولین گفت: مردم شهرستان شاهرود با غرب کشور فاصله ندارند و در شفافیت و سخاوتمندی شاید لرتر از لر‌ها هم باشند و از همه کسانی که به ما کمک و راهنمایی و انتقاد کردند تشکر می‌کنم و از عذرخواهی می‌کنم که نماندم و عذر تقصیر دارم.
محمدی با تاکید بر اینکه اعتقاد من این است که باید در این کشور رزمنده بود و رزمنده ماند افزود: اسلامشهر را ما در اتفاقات اخیر با اخلاق نجات دادیم و بچه‌های ایثارگر و جبهه دیده در میدان حاضر شدند و نجات دادند دروازه تهران را و کمترین خسارت را در اسلامشهر داشتیم.
وی با تاکید بر هوشیاری و هوشمندی و بصیرت افزود: اگر اخلاق و مردم سالاری دینی نباشد ضرر می‌کنیم و باید در این مسیر حرکت کنیم.
نادر فخری معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و تشکر از استاندار سمنان برای اعتماد وی برای تصدی این مسؤولیت اظهار کرد: عدم شناخت مردم ایران از شاهرود یکی از مشکلات این شهرستان است و با بررسی‌های که انجام دادم این شهرستان ویژه و الماسی در کویر است و انگیزه ام برای خدمت این خطه بیشتر شد.
وی ادامه داد: بنده اهل شعار نیستم و تلاش ام عملگرایی است و از شعار دادن پرهیز کنم و مسؤولیت را یک امانت بزرگ می‌دانم که امیدوارم پایان ماموریت سربلند باشم و مدیریت حرفه‌ای را قائل هستم و نگاه توسعه‌ای در همه زمینه‌ها انجام شود.
فخری با تاکید بر اینکه شاهرود نیازمند مدیران فعال و کارآفرین است گفت: توسعه اقتصادی و اشتغال شعار بنده است در این شهرستان و مشکل شهرستان دو بحث است که اشتغال و سرمایه گذاری است که بتوانیم به خوبی انجام دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان شاهرود در کشاورزی و معادن و گردشگری گفت: چرا شاهرود با این ظرفیت باید دغدغه مردمش اشتغال باشد و باید با کمک دانشگاهیان به این موضوع بپردازیم و تعامل بین مدیران و دانشگاه برقرار شود.
در این مراسم با تقدیر از زحمات محمدکرم محمدی در مدت تصدی این مسئولیت، نادر فخری با حکم وزیر کشور به مدت چهار سال مسئولیت معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود را از دست استاندار سمنان دریافت کرد.
لازم به ذکر است محمدکرم محمدی به عنوان مدیرکل امنیتی انتظامی استاندار تهران منصوب شد و نادر فخری نیز پیش از این در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور فعال بوده است و فرمانداری قروه و سقز در استان کردستان را نیز در کارنامه کاری خود دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها