رونمایی از «ذبیح عشق»، اثر ابوالشهدا؛ ذبیح الله محمدی اراکی

خبرگزاری بسیج: کتاب مجموعه شعر«ذبیح عشق»، نوشته ابوالشهید، ذبیح الله محمدی اراکی، پدر شهیدان حامد و وحید محمدی اراکی با حضور 70 نفر از شاعران پیشکسوت و جوان تهران و ری، در محل مجتمع فرهنگی شیخ صدوق (ره) رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۹۱۶۲۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵

دکتر محمد رضا شهریاری، مدیر کانون فرهنگی هنری فرصت، در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه این برنامه با رویکرد نبوی و به صورت خودجوش به همت جمعی از هنرمندان شهرستان ری برگزار شده است، اظهار داشت: کتاب «ذبیح عشق» مجموعه اشعار آئینی است که به همت استاد ذبیح الله محمدی اراکی، پدر شهیدان حامد و وحید محمدی اراکی به رشته تحریر در آمده است و با حضور شاعران شاخص از جمله استاد صابرموسوی، محمد رضا لطفی، محمد شجاعی، منصوره دفاعی، وحید دهنوی، علی نصرآبادی، محمود احمدی، سپیده احمدخانی رونمایی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مسئولان و متولیان هنر شهرستان ری، اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری فرصت یک تشکل مردم نهاد است که از 10 سال پیش به صورت تخصصی در حوزه شعر و ادب فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون کمتر سازمان یا نهادی از این انجمن مردمی حمایت کرده است. شهریاری ادامه داد: در راستای تکریم خانواده های معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصمیم گرفتیم ضمن تجلیل از پدر شهیدان محمدی اراکی، از اثر ارزشمند ابوالشهدای محمدی رونمایی کنیم، اما برای برگزاری این مراسم انتظاراتی که از نهادهای متولی فرهنگ و هنر، شهرداری و سایر دستگاه ها داشتیم برآورده نشد و صرفا سازمان بسیج هنرمندان استان حمایت کرد. صداو سیما و سایر رسانه ها نیز علی رغم وعده هایی که برای انعکاس این برنامه داده بودند حضور نداشتند.

شهریاری خاطرنشان کرد: بیش از یک دهه چراغ شعر و ادب را در شهرستان روشن نگه داشته ایم  و در این مدت هر سال یک مجموعه شعر با رویکرد کیفی به زیور تبع آراسته شده است. همچنین مراحل مقدماتی گرد آوری اشعار بیش از 60 شاعر جوان و پیشکسوت ری برای انتشار مجموعه اشعار، طی شده و پیش قرار داد چاپ با ناشر منعقد شده است که برای به ثمر رسیدن آن نیازمند حمایت مسئولان هستیم. وی ادامه داد: با همه سختی ها و مشکلات، این نهاد خود جوش مردمی، هنرمندان و شاعران را دور هم جمع کرده اما برای ادامه حیات به حمایت مسئولان و متولیان امر نیاز دارد؛ لذا از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری استان تهران، مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت درخواست همکاری کردیم که متاسفانه مساعدتی از سوی آنها صورت نگرفت.  

ارسال نظرات