مسئول تربیت بدنی سپاه استان اصفهان در گفتگو با «بسیج»:
استان اصفهان از زمانی که المپیاد پایگاه های استعدادیابی آغاز شده تا به کنون همواره جزوه سه تیم برتر مسابقات بوده است.
کد خبر: ۹۱۹۱۷۳۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

به گزارش سرویس اختصاصی ورزشی خبرگزاری بسیج ، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج خبرنگار بسیج نیوز مصاحبه ای با سرهنگ علی پیمان صفت ترتیب داده که با توجه به قهرمانی استان اصفهان در مسابقات استعدادیابی بسیج ، نطر مخاطبین بسیج نیوز را به این مصاحبه جلب می نماییم.

ضمن عرض سلام خسته نباشید، ممنون که در مصاحبه ما شرکت کردید.

من هم عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت همه دست اندر کاران سایت بسیج ، خواهش می کنم در خدمتتون هستم.

در ابتدا یک توضیحی درباره پایگاه های استعدادیابی استان اصفهان بفرمایید.

باید عرض کنم خدمتتون که استارت پایگاه های استعدادیابی در استان از سال  91 و با 3 پایگاه خورده شد و تا سال 95 که بنده مسئولیت تربیت بدنی استان را برعهده گرفتم با افزایش 400درصدی تعداد پایگاه ها را به 12 پایگاه رساندیم که این 12 پایگاه در رشته های مختلف  در سرتاسر استان از لنجان گرفته  تا گلپایگان  و بقیه نواحی استان مستقر گردیده اند.

آیا استان اصفهان در سال های گذشته نیز همانند امسال خوش درخشیده یا امسال برنامه خاصی داشته اید؟

استان اصفهان از زمانی که المپیاد پایگاه های استعدادیابی آغاز شده تا به کنون همواره جزوه سه تیم برتر مسابقات بوده و در رشته های مختلف توانسته ایم مقام های اول تا سوم را کسب نماییم.

در قیاس کشوری  پایگاه های استعدا یابی شما چه خروجی داشته است؟

سوال بسیار به جایی پرسیدید،  ما برای پایگاه ها سه دوره سه ساله تعریف کرده ایم که این فرآیند از سال 91 شروع شده و عملا خروجی خود را از سال 96 به بعد برداشت کرده و من بعد برداشت خواهیم کرد و آخرین خروجی این پایگاه ها نیز محمد علی مجیری بود که بعد از 40 سال در مسابقات قهرمانی جهان  در شهر شانگهای چین در رشته تالو توانست مقام قهرمانی را بدست آورد همچنین ورزشکارانی چون قاسم خوب رو، مهسا نیک نفس، علی رحیمی و..... از قهرمانانی هستند که از دل این پایگاه ها بیرون آمده اند.

آقای پیمان صفت کمی هم درباره ورزش بسیج استان و میزان اثرگذار آن در استان و کشور توضیح بدهید

باید این رو بیان کنم،  از زمانی که بنده مسئولیت مرکز تربیت بدنی سپاه استان را در دست گرفتم ارتباط و تعامل بسیار بیشتری را با هیئت ها و اداره کل ورزش استان برقرار کردم و همچنین 27هیئت  ورزشی بسیج که توسط آقای قاسمی مسئول پیشین پایه گذاری شده بود را بر همان مبنا ادامه داده و سعی بر آن داشتم تا  برای مسئولیت هر هیئت ورزشی بسیج  از مسئول هیئت  مربوطه آن رشته در استان بهره برداری گردد تا میزان هماهنگی و همکاری بین ورزش بسیج با سایر نهادها  فزونی یابد. مثال آن هم هیئتی باستانی و ورزش زورخانه ای که آقای اخروی مسئولیت هر دو هیئت را بر عهده دارد.

سخن پایانی

ضمن تشکر و قدردانی ویژه از برادر قاسمی عزیز که ریل گذار ورزش بسیج استان بوده اند اعلام می کنم که استان اصفهان بالغ بر 85 سالن صالحین و 25 سالن نه دی را دارا می باشد که در راستای خدمات دهی به عموم بسیجیان و نیز گردان های بسیج جهت بالا بردن سطح آمادگی جسمانی آماده می باشند.

ارسال نظرات