نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر رفع بی اعتمادی بین جامعه و مسئولان تاکید کرد و گفت: شرارت و اغتشاش در هیچ جامعه ای پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۹۱۹۱۸۲۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در جمع محکوم کنندگان اغتشاشات اخیر یاسوج افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیمی در مورد بهینه سازی مصرف سوخت گرفت و این منجر به سهمیه بندی و افزایش قیمت شد.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه فارغ از درست بودن یا نادرست بودن این تصمیم، مطالبی را به محضر هم استانی‌ها عرض می‌کنم، عنوان داشت: بی شک هر تصمیمی را که هر انسانی و هر حاکمیتی می‌گیرد، ممکن است قرین به صحت یا قرین به عدم صحت باشد و درست و نادرست باشد.

وی افزود: باید منتظر ماند و پیامد‌های آن را دید و اگر درست است، به آن تن داد و آن قانون گذار و آن کسی که این برنامه را ریخته است، پای آن بایستد و اگر نادرست باشد، باید از آن صرف نظر کرده و آن را اصلاح کند؛ بنابراین باید برای تشخیص درستی و یا نادرستی یک تصمیم، زمان داده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: بی شک باید مسئولان شرایطی را که مردم در آن زندگی می‌کنند، فشاری که بر آنهاست، گرانی که تحمل می‌کنند و پیامد‌های تحریم خصمانه دشمن را لحاظ می‌کردند. اگرچه مدعی هستند که لحاظ کرده اند و می‌خواهند در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، سهم کسانی که نباید مصرف می‌کردند را به کسانی بدهند که باید مصرف می‌کردند.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه بی شک هر تصمیمی ممکن است همراه با انتقاد باشد و انتقاد حق هر انسان فهیم و اندیشه ور است، اظهار کرد: باید حق انتقاد را از هیچکس نگرفت. ممکن است با اعتراض روبه رو شود و اعتراض حق مردم است و می‌توانند در یک محیط مسالمت آمیز اعتراض کنند و نباید حق اعتراض مردم را از آن‌ها سلب کرد.

آیت الله ملک حسینی گفت: شرارت از هیچکس، در هیچ جامعه‌ای و برای هیچ حاکمیتی پذیرفتنی نیست. مردم برنمی تابند که افراد ناشناخته‌ای بیایند و به جایگاه‌های عمومی، ادارات، اتوبوس‌ها و پمپ بنزین‌ها حمله کنند و این موجب سلب حقوق مردم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم افزود: بی شک یک شریر به این اکتفا نخواهد کرد و فردا به سمت خانه‌های مردم خواهند رفت و حقوق شخصی شما را نیز پایمال می‌کند. وظیفه حاکمیت است که در برابر آن‌ها بایستد و از حق شما مردم دفاع کند.

آیت الله ملک حسینی افزود: از مردم استان بخاطر صبوریشان تشکر می‌کنم و حضورشان برای انتقاد و مطالبه حق، همراه حرمت بود.

وی همچنین به نقش احزاب در مدیریت اعتراض‌ها اشاره کرد و گفت: گرچه فی نفسه خودم با حزب سازی و تحزب مخالفم، اما نظام جمهوری اسلامی تحزب و نهاد‌های مردم نهاد را پذیرفته است و این‌ها باید زبان مردم باشند. احزاب به جای اینکه مطالبه گران قدرت باشند، مطالبه گران عدالت برای مردم باشند و انتقاد‌ها و اعتراض‌های مردم را در یک محیط روشن و شفاف بازگو کنند. ما از این‌ها رقابت برای قدرت را می‌بینیم، اما تلاش برای عدالت اجتماعی را بسیار کم می‌بینیم.

آیت الله ملک حسینی ابراز داشت: نظامامروز توانسته با افتخار در برابر ظلم، بیداد و استکبار بایستد و توانسته ندای دفاع از مظلومین را در جهان بلند کند. بی شک این آبرو که آبروی ملت و شرف ایران است، باید حفظ شود و این قدرت و اقتدار مسئولان را طلب می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان همچنین اظهار داشت: مردم فهیم می‌دانند که نباید یک خانوار چهار ماشین داشته باشد و از بنزین با این قیمت اندک استفاده کند و خانه‌هایی فاقد ماشین باشد. باید یک تغییر ایجاد شود.

آیت الله ملک حسینی گفت: جامعه جامعه فهیمی است و مردم می‌فهمند، اما باید اگر یک بی اعتمادی وجوددارد، برای رفع این بی اعتمادی تلاش کنیم، دست از تبعیض هایمان برداریم. مردم اگر ببینند با فساد در نطفه خود مبارزه می‌شود وهمانجا خفه می‌شود، اعتماد پیدا می‌کنند. گاه فسادی را که برطرف کردید، اگر به شکل دقیق آن را به مردم بگویید و کم تکرار، آن در جان مردم خواهد نشست.

آیت الله ملک حسینی گفت: به وقت مبارزه کنید تا اسم فساد تکرار نشود و به اندازه‌ای که هست بازگو کنید، تعمیم ندهیم و به اندازه‌ای که باید و با اعتدال و اقتدار و با تناسب بین جریمه و جرم مبارزه کنیم، تا خداوند متعال مارا یاری کند.

نماینده، ولی فقیه در استان اظهار داشت: مردم گاهی خدمت‌ها را از جا‌هایی که زیر نظارت نیستند، گران دریافت می‌کنند، این باز بی اعتمادی در بدنه جامعه ایجاد می‌کند و این‌ها نیازمند به دقت و قراردادن انسان‌هایی با مهارت بالا در کنترل قیمت‌ها است. مردم می‌فهمند که افزایش معقول، هرگز برای یک جامعه خسارت نیست، اما مسئولان، دست پاکی، غیرت، تلاش برای رفع بیکاری، جدیت، تلاش برای کنترل قیمت ها، تلاش برای مبارزه به سرعت و به هنگام با فساد اعتماد می‌آورد و سعی کنیم با این اعتماد، این سرمایه را برای کشور ایجاد کنیم تا مثل این چهل سال با عزت و افتخار در برابر خداوند متعال عرض کنیم که تورا سپاس می‌گوییم، دینت را نصرت کرده ایم و ما را یاری کن و بی شک خداوند متعال یاری خواهد کرد که با اقتدار و عزت در برابر دشمنان با ایستیم و بگوییم ما خود می‌توانیم احیا کنیم و جامعه خود را اعتلا ببخشیم و در برابر تمامی استکبار و دشمنان خواهیم ایستاد تا به تمامی مظلومان عالم اعلام کنیم که دیدید که می‌شود ایستاد و آبرومندانه زندگی کرد.

وی افزود: بایستید تا آبرومندانه بتوانید به تمامی نیازهایتان دست پیدا کنید و مقاومت و ایستادگی در برابر شیطان و هر شیطان صفت، هر استکبار و مستکبری، پایانش، عزت و اقتدار است.

آیت الله ملک حسینی گفت: درود بر مردم شریف و عزیزی که آبروی خودشان را حفظ می‌کنند و آفرین بر آن‌ها که نظامشان را حراست می‌کنند و آفرین بر آن‌ها که وقتی از رهبرشان به آن‌ها پیامی می‌رسد پای او می‌ایستند و با او همراهی می‌کنند.

وی در پایان خطاب به مردم استان گفت: اجازه ندهید افرادی به نام شما و به تحریک دشمن شرارت کنند و آبروی شما مردم کهگیلویه و بویراحمد و آبروی مردم ایران دستخوش آسیب شود.
ارسال نظرات