دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به حضور این کمیته در کنفرانس وحدت اسلامی گفت: وحدت بانوان در جهان اسلام مایه امید و مقاومت آنان در شرایط فعلی برای تحقق حکومت اسلامی مایه بیم دشمنان اسلام خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۹۱۸۵۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ راضیه مجاوری دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛  با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت گفت: کنفرانس وحدت هر ساله در مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله با رویکرد تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: مدعوین حاضر در کنفرانس مسلمانان ملیت های متفاوتی هستند از شیعیان و اهل تسنن که به میزبانی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایران دعوت می شوند.

مجاوری با اشاره به اینکه نشست های متفاوتی بر این اساس در مدت ۳ روز کنفرانس در ایران برگزار شد گفت: کمیته بانوان باهدف برقراری ارتباط،ایجاد تعامل و تعریف حوزه ی کاری مشترک با بانوان فعال جهان اسلام در این کنفرانس حاضر شد.

دبیر کمیته بانوان کنگره شهدای استان مرکزی بیان داشت: بر این اساس با راه اندازی میز گفتگو و نمایشگاه کتاب جهت عرضه ی محصولات مکتوب به عنوان یک مدل کارآمد و هدفمند بر اساس نظام فکری رهبر معظم انقلاب و پیگیری خط مقاومت و صدور آن از ایران به کشورهایی که در معرض بیداری اسلامی قرار گرفته اند، بود.

وی ادامه داد: در کنار آن عرضه فلش کارت های الگوی سوم(خاطرات و تصاویر) راه اندازی نمایشگاه قاب های نجیب(نمایشگاه تصویری)با محوریت نقش آفرینی بانوان مسلمان ایرانی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و روایتگری آن در جنب نمایشگاه کتاب و پخش کلیپ های مرتبط صوتی و تصویری مکمل توضیحات بود.

مجاوری تصریح کرد: در این راستا با تعدادی از این بانوان با محوریت انتقال گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه ی هویت و معیار های بانوی طراز انقلاب اسلامی مصاحبه و گفتگو صورت گرفت.

وی افزود: بر این اساس برخی از مصادیق تالیفی این حوزه از جمله اثر بانوی مقاومت(درآمدی بر الگوی بانوی مجاهد مسلمان ایرانی) در راستای ارائه یک الگوی بانوی معیار با توجه به خلا جدی نبود یک الگو راهبردی در حوزه نقش بانوان و اثر پژوهشی نقش بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بعنوان تجربه نگاری مقاومت بانوان در قالب یک مدل به آنها ارائه گردید.

دبیر کمیته بانوان کنگره شهدای استان مرکزی با اشاره به دیگر فعالیت های کمیته بانوان در کنفرانس وحدت گفت: همچنین در طی گفتگوهای صورت گرفته پیرامون تعریف زمینه همکاری و فعالیت مشترک فی مابین از جمله جمع آوری تاریخ شفاهی زندگی مبارزاتی بانوان مسلمان و مجاهدی که در سال های بیداری اسلامی مشغول فعالیت بوده اند با برخی از ملیت ها صورت گرفت.

وی بیان داشت: این حضور فرصت مناسبی بود جهت شناسایی ظرفیت ها در راستای هم افزایی، تقویت کارهای انجام شده ،دریافت تقاضا و نیازمندی های بانوان مسلمان از ملیت هایی که مهمان برنامه بودند.

مجاوری افزود: در صدد هستیم بتوانیم در راستای عمل به فرمان امام جامعه همان گونه که ایشان فرمودند: الگویی که توسط شیرزنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان الگوی سوم(زن نه شرقی و نه غربی) زن مجاهد مسلمان ایرانی را لبیک گفته و این الگو را به جهان صادر کنیم.

وی بیان داشت: بر این باوریم که وحدت بانوان در جهان اسلام مایه امید و مقاومت آنان در شرایط فعلی برای تحقق حکومت اسلامی مایه بیم دشمنان اسلام خواهد بود.

بر اساس این گزارش در پایان این کنفرانس از نسخه لاتین کتاب هورس نظر به فرمایش رهبر حکیم انقلاب نسبت به راه اندازی نهضت ترجمه در آثار انقلابی و دفاع مقدس با محوریت نقش آفرینی سلحشورانه مرحوم حمیده دریابیگی مادر شهید شاملو و بعنوان نماد مقاومت یکی از بانوان ایرانی مسلمان در نشست اتحادیه بانوان مسلمان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات