مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: در حال حاضر ۱۳ پروژه کتابخانه‌ای در لرستان در حال احداث است.
کد خبر: ۹۱۹۱۹۷۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فرشته طهماسبی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین هفته کتاب و روشندلان بینا اظهار کرد: هم اکنون ۱۳ پروژه کتابخانه‌ای با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۵۰ درصدی در لرستان در حال احداث است.

وی در خصوص دو پروژه کتابخانه‌ای شهید باهنر و استاد آیتی بروجرد عنوان کرد: این دو پروژه به ترتیب پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ و ۹۰ درصدی دارند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتبار قریب به ۲ میلیارد تومانی برای هر یک از این پروژه‌ها مصوب شده است که با تخصیص ۶۰ تا ۷۰ درصدی آن‌ها این کتابخانه‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

طهماسبی بیان کرد: فضای فیزیکی و ساختمانی این دو کتابخانه احداث و تکمیل شده و بخش‌های دیگری از کار شامل خرید تجهیزات و ایجاد تاسیسات و موتورخانه باقی مانده است.

وی تاکید کرد: با توجه به سهم خوب اعتباراتی مصوب شده برای دو کتابخانه شهید باهنر و استاد آیتی در سال جاری، امید است با تخصیص مطلوب اعتبارات شرایط برای تکمیل پروژه‌ها و بهره‌برداری از آنان فراهم شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌ای لرستان از وجود ۱۳ پروژه کتابخانه‌ای در حال ساخت در استان خبر و ادامه داد: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصدی است.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فراهم‌سازی بستر حضور روشندلان و معلولان در کتابخانه‌ها تاکید و اظهار کرد: پیگیری‌هایی به منظور استفاده کم‌شنوایان و ناشنوایان از امکانات کتابخانه‌های لریسان انجام شده و به دنبال تحقق هر چه بهتر این مهم هستیم.

وی با اشاره به وجود استعدادهای بی‌نظیر در جامعه معلولان لرستان تصریح کرد: باید شرایط به نحوی فراهم شود که این قشر نیز از امکاناتی که در اختیار دیگر اقشار مردم است، استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات