فرمانده ناحیه یاسر گفت: بسیج یک پدیده نوظهور است که در دفاع مقدس نقش شاخصی داشت و این تفکر به خارج از مرز‌های کشور صادر شده و از آن به عنوان الگو در مقابله با ظلم بهره می‌برند.
کد خبر: ۹۱۹۲۵۰۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
سرهنگ محمد قاصدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس بسیج در کشور هستیم و این پدیده نوظهور بسیاری از معادلات منطقه‌ای و جهانی را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی به عنوان یک مدل و الگو برای کشور‌های اسلامی تبدیل شده است، تصریح کرد: کسانی که تمایل دارند از این ویژگی انقلاب اسلامی در مقابله با ظلم استفاده کنند از این تفکر نوظهور بهره می‌گیرند.

فرمانده ناحیه یاسر ادامه داد: پوشش، پیشانی بند، چفیه بسیجیان در برخی کشور‌های منطقه الگوبرداری شده است چرا که آن‌ها توانستند بخشی از توانمندی‌های بسیج را در حوزه جغرافیایی خودشان عملیاتی کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تصمیم و پیام از یک منشاء الهی و از یک مرجعی که با توکل به خدا نسبت به پایه گذاری انقلاب اقدام کرد، صادر شده است، آثار این تصمیم و برکات آن در جهان باقی مانده است.

قاصدی با تاکید براینکه در روز‌های نخست کسی گمان نمی‌کرد که بسیج در این اندازه بتواند موثر باشد، تصریح کرد: ما معتقدیم نقش بسیج در همه عرصه‌ها شاخص بوده و دفاع مقدس یکی از مواردی است که بسیج خوب جلوه کرده است.

فرمانده ناحیه یاسر مشهد با اشاره به اینکه جغرافیای محل شهادت بسیجیان مورد توجه آحاد مردم ایران اسلامی بویژه جوانان و نوجوانان قرار گرفته است، عنوان کرد: گاهی اوقات در سفر‌های راهیان نور شاهد حضور کسانی هستیم که از خارج کشور به این سفر می‌آیند تا ببینند این افراد چه کسانی بودند و چه اقداماتی انجام دادند و به چه دلایلی مطرح شدند.

بسیجیان خادمان جهادگر در کشور هستند

وی با تاکید براینکه خدمت رسانی در حوزه بسیج بیش از پیش جلوه می‌کند، گفت: در طول چند سال گذشته در حوادثی مانند زلزله سرپل ذهاب و سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال نخستین نیرو‌هایی که برای خدمات رسانی اعزام شدند بسیجیان بودند.

سرهنگ قاصدی با تاکید براینکه ورود بسیج به مناطق حادثه دیده تبلیغاتی نیست، عنوان کرد: در حادثه سیل، سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و هلال احمر که وظیفه ذاتی داشتند در روز‌های نخست ورود کرده و بسیجیان نیز از اقشار مختلف حضور پیدا کردند و هنوز هم این حضور ادامه دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های بسیج را می‌توان استمرار حضور و خدمات رسانی در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه در بسیج همه اقشار خدمات رسانی می‌کنند، گفت: اساتید سطوح عالی حوزه تا دکتر و مهندس در بسیج خدمات رسانی می‌کنند و در کنار این سطوح علمی افرادی هم هستند که بضاعت علمی ندارند، ولی می‌توانند خدمات سخت افزاری خوبی ارائه کنند.

فرمانده ناحیه یاسر اضافه کرد: یکی از شعار‌های بسیج که به آن پایبند هستند، «مردم برای مردم است» و سپاه مسؤولیت سازماندهی، هماهنگی و همپوشانی و بکارگیری خدمات مردم را برای خودشان داریم.

تشریح برنامه‌های هفته بسیج
 
قاصدی در بخش دیگری از سخنان خویش به برنامه‌های چهلمین سال تشکیل بسیج اشاره کرد و گفت: حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا شروع برنامه‌های هفته بسیج است که در سراسر کشور نیز این برنامه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه عملیات نمادین برای امنیت محلات از دیگر اقداماتی است که در این هفته صورت می‌گیرد، گفت: حضور در محلات به صورت امنیتی نیست و تنها تردد در محله‌ها است و در صورتی که موردی باشد به مجموعه‌های انتظامی و امنیتی ارجاع داده می‌شود.

فرمانده ناحیه یاسر مشهد از رزمایش دو روزه‌ای در فضای مجازی خبر داد و بیان کرد: کسانی که در این میدان فعال هستند در این رزمایش حضور دارند. این میدان بسیار حساسی است و بسیج به این عرصه توجه جدی کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها