خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات اجتماعی را از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج دانست
کد خبر: ۹۱۹۲۷۱۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،  سرهنگ پاسدار علی مقواساز در برنامه تلوزیونی گفت و گوی ویژه هفته در اصفهان به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج 2 رکن اساسی دارد که هر شخصی آنها را داشته باشد یک بسیجی است، حتی اگر عضو بسیج نباشد.

وی احساس مسئولیت در مقابل بی‌تفاوتی را یکی از ارکان اساسی بسیج دانست و افزود: فرد بسیجی نسبت به مسائل اطراف خود احساس مسئولیت می‌کند و قلب او برای کمک به هم‌نوع خود می‌تپد. این در حالی است که دشمن به‌دنبال آن است که تفکر بی‌تفاوتی را در جامعه و در بین جوانان ما ترویج دهد. بصیرت به معنی به موقع عمل کردن نیز دومین رکن اساسی بسیج است.

تحول درونی و اثربخشی بیرونی عرصه‌های فعالیت بسیج است

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: بسیج در عرصه‌های تحول درونی و اثربخشی بیرونی فعالیت می‌کند. در حوزه اثربخشی بیرونی در عرصه‌های فرهنگی، علم و فناوری، فضای مجازی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و دفاعی-امنیتی فعالیت می‌کنیم.

وی محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات اجتماعی را از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج دانست و گفت: در 2 هزار محله اصفهان پایگاه بسیج داریم و به سمتی می‌رویم که در تمام این پایگاه‌ها گروه جهادی محله‌محور داشته باشیم. نقاط آسیب‌پذیر استان را شناسایی کرده و برای آنها شناسنامه تهیه کرده‌ایم که پس از نیازسنجی، نیازهای آنها به گروه‌های تخصصی اعلام می‌شود تا در این زمینه‌ها اقدام کنند.

مقواساز تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر طرح کاملی داریم و در زمینه پیشگیری، درمان اعتیاد و ایجاد اشتغال فعالیت کرده و دومین اردوگاه کار کشور را در استان اصفهان ایجاد کرده‌ایم.

وی درباره جاذبه بسیج خاطرنشان کرد: امروز بسیج محدود به یکی دو موضوع نیست و این باعث شده هر سال ده‌ها هزار نفر جذب بسیج شوند. در حوزه ورزش اقدام به ایجاد پایگاه‌های استعدادیابی کرده‌ایم و ورزشکاران را به تیم‌های ملی می‌رسانیم. در عرصه هنر نیز فعالیت گسترده‌ای داشته و بهترین مرکز پویانمایی استان را داریم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان افزود: بسیجی 7 ساله کم سن و سال‌ترین بسیجی استان اصفهان است و افراد می‌توانند از 9 سالگی به صورت رسمی وارد بسیج شوند. امروز بسیج در فضای مجازی نیز فعالیت گسترده و موثری دارد و جذابیت بسیج روز به روز بیشتر می‌شود.

وی برپایی میزهای خدمت در نماز جمعه، حسینیه‌ها و مساجد، طرح مهر کریمانه و ارسال 600 بسته جهیزیه شامل 20 قلم جنس تولید داخل برای نوعروسان مناطق محروم استان با کمک خیران بسیجی، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، اعزام پزشکان بسیجی به مناطق محروم و رزمایش الی بیت‌المقدس را از جمله برنامه‌های هفته بسیج در استان اصفهان دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها