خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(علیه السلام)مطرج کرد:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (علیه السلام) گفت: اولین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان با هدف تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری و سرآمدان علم و فناوری استان برگزار شده است.
کد خبر: ۹۱۹۲۹۱۸
|
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی مرتضی عظیمی فر مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (علیه السلام)  صبح امروز در اولین جشنواره سراسری جهادگران عرصه علم و فناوری سپاه استان در بیرجند، اظهار داشت: این اولین جشنواره جهادگران علم و فناوری است که با هدف تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری و سرآمدان علم و فناوری استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سفارشات موکد اسلام در باب اهمیت علم و فناوری و فرمایشات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت علم خصوصا در بیانیه گام دوم انقلاب که همچون سند راهبردی برای جمهوری اسلامی است که در اولین مولفه های این بیانیه به علم و دانش پرداخته شده است این جشنواره برگزار شد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشور علم و فناوری است، افزود:  بسیج  به عنوان امتداد مردمی نهادها از این قضیه مستثنا نیست و باید بیش از گذشته در این زمینه فعالیت کند لذا در همین راستا سازمان  بسیج علمی در سال 87  همزمان با سایر اقشار بسیج تاسیس شد.

عظیمی فر عنوان کرد: در برهه کنونی بر خلاف گذشته که ابتدا تقاضا بود و بعد  تولید برحسب نیاز انجام می شود اما امروز ابتدا تولید است و بعد نیاز مطرح می شود که این زاییده علم و فناوری است که می طلبد همه ما دست به دست  دهیم و قدم های  موثر تر و محکم تری در این زمینه برداریم.

وی با اشاره به فعالیت هایی سازمان بسیج علمی و پژوهشی، گفت: مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج یکی از مراکزی است که برای تبدیل کردن ایده به محصول در اختیار مخترعین و مبتکرین قرار گرفته که در قالب این مرکز طرح های حمایتی مبتکرین در دو بخش آماتوری و میلیمتری انجام می شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع ادامه داد: طرحهای آماتور برای پرورش نخبگان  است که مورد حمایت های مادی و معنوی سازمان تا سقف ۵میلیون تومان  قرار گرفته و طرحهایی میلیمتری که براساس نیاز استان  است تا سقف ۱۵ میلیون تومان است  می شوند.

  عظیمی فر با بیان اینکه بخش بعدی سازمان علمی بسیج، خانه نخبگان است که ظرفیتی مناسب برای عرصه های مورد نیاز استان ایجاد می کند، گفت: پردیس شرکت های دانش بنیان دیگر مرکزی است که با استقرار نخبگان در واحدهای آموزشی به توانمندسازی، بازاریابی و آموزش و تبلیغات  اختراعات نخبگان کمک می کند.

وی خاطر نشان کرد: در پژوهشکده آموزش ها و تحقیقات کاربردی بسیج  مشکلات مسئله محور استان براساس نیازهای استان مطرح می شود همچنین  پایگاه های علمی بسیج در سطح استان برای تقویت، شبکه سازی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان و ایده ها و ابتکارات آنها فعالیت دارد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان با اشاره به انجام برنامه های مختلف در هفته بسیج، گفت: برگزاری اولین جشنواره جهادگران عرصه علم و فناوری از جمله  برنامه های سازمان علمی بسیج است که در راستا گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم از تعدادی از مبتکران و مخترعان عرصه علم و فناوری استان تجلیل شد همچنین در این مراسم از اختراع مخترع بسیجی آقای بسکابادی با عنوان دستگاه استعصال آب از بخار موجود در هوا و تصفیه آب در جوامع کوچک و پادگانهای نظامی رونمایی شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها