خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی:
فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: آنچه از قرآن برداشته می شود این است که هویت هر جامعه ای وابسته به جهاد است چرا که بدون جهاد فرد و جامعه هویت ندارد.
کد خبر: ۹۱۹۳۴۸۹
|
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) استان صبح امروز در مراسم اختتامیه استانی اردوهای جهادی با بیان اینکه ما در کنار و پشتیبان گروه های جهادی هستیم، گفت: برای اولین بار امسال در استان ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی با ریاست استاندار در استانداری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در استان ما هم افزایی وجود دارد، افزود: نقاط محروم کانون و  قلب کشور هستند همچنین مناطق مرزی که امنیت را برای کشور تامین می کنند.

 سردار قاسمی با بیان اینکه جهاد با مال و جان هنوز نیاز است و همانند زمان دفاع مقدس ادامه دارد، عنوان کرد:  در سال ۷۸ گروه های جهادی به طور خودجوش راه اندازی شدند و در سال ۷۹ بود که مقام معظم رهبری دستور تشکیل سازمان بسیج سازندگی را دادند.

فرمانده سپاه انصار الرضا استان گفت: آنچه از قرآن برداشته می شود  این است که هویت هر جامعه ای وابسته به جهاد است چرا که بدون جهاد فرد و جامعه هویت ندارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد از فرهنگ اسلام گرفته شده که سرمشق و الگوی جوامع بشری است، گفت: فرهنگ جهادی درس اولیای دین برای تمامی امتها در هر زمان و مکان است.

سردار قاسمی تصریح کرد: امام راحل فرهنگ جهاد، شهادت و مقاومت را زنده کردند و فرمودند: من یک موی کوخ نشین را به تمام زندگی کاخ نشین نمی دهم لذا گروه های جهادی به همین منظور شکل گرفتند.

فرمانده سپاه انصار الرضا استان با بیان اینکه فرهنگ جهادی به معنی رنج کشیدن و غبطه خوردن نیست بلکه حضور در مناطق سخت و خشن است، افزود: فرهنگ جهادی به معنی تندخویی و بی قانونی نیست بلکه حذف بوروکراسی، زودتر به نتیجه رسیدن وسرعت دادن به کارهاست.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه شهدا در فرهنگ جهادی پیشگام بودند، اظهار داشت: رهبری فرمودند: هرجا ما جهادی و انقلابی عمل کردیم ‌پیروز شدیم  و ایشان فرهنگ جهادی را راه مقابله با هجوم دشمنان دانستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اخیرا  در دیدار با تولیدکنندگان فرمودند: راه مقابله با جنگ اقتصادی  فرهنگ جهادی  است و این فرهنگ عامل عقب نشینی دشمن و وحدت و اتحاد جامعه است.

 وی افزود: رهبری در زمینه علمی نیز به جهاد علمی تاکید دارند و در حوزه صنعت فرمودند: با سرمایه گذاری و ثروت مخالف نیستیم اما با اشرافی گری مخالفیم.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع ) استان گفت:  مقام معظم رهبری اخیرا در جهادگران ویژگی انسان مومن را داشتن روحیه جهادی و انقلاب عنوان کردند و فرمودند: آنجایی که فرهنگ جهادی نیست فرهنگ مادی حاکم می شود و هر انسانی به تنهایی خور را محور همه چیز می داند که تعارض و بی اخلاقی را به دنبال دارد.

سردار قاسمی با اشاره به بیانات رهبری در جمع جهادگران، افزود: در مردادماه امسال ایشان پیام مهمی داشتند که برای ما الگو کار بود و باعث شناسنامه دار شدن قریب به صد گروه جهادی و افزایش تعداد گروه ها جهادی شد.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی نیاز همه اقشار بسیج است، گفت:  این گروهها ابتدا به صورت دانشجویی و بعد دانش آموزی و در حال حاضر به سایر اقشار توسعه پیدا کرده است.

گفتنی است، در پایان مراسم از برترین جهادگران بسیجی اردوهای جهادی سال 98 تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها