جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفتگو با «بسیج»
جانشین رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور یکی از مهمترین اهداف این سازمان را علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم، ارتقای معنویت و اخلاق در میان پزشکان دانست.
کد خبر: ۹۱۹۳۷۵۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مجید احمدی  جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، همزمان با هفته بسیج مستضعفین به تشریح اهداف و برنامه‌های این سازمان پرداخت.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی 2 بیمارستان صحرایی در هفته بسیج، اظهار کرد: با احتساب این 2 بیمارستان، تعداد بیمارستان‌های صحرایی که بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است به حدود ۳۰ مورد می‌رسد؛ این در حالیست که هر ماه حدود ۷۰۰ تیم پزشکی تخصصی، تک تخصصی، عمومی و بهداشتی در قالب تیم‌های شهید رهنمون به مناطق محروم و کم برخوردار رفته و خدمات پزشکی رایگان به ساکنان این مناطق ارائه می‌دهند.

احمدی با ذکر اینکه در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هزار پزشک، پیراپزشک و پرستار عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور هستند، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر از این افراد را مردان و ۸۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه سالانه حدود شش هزار نفر نیز از پزشکان و پیراپزشکان نیز به جرگه بسیجیان می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مردم به ترویج برنامه‌های معنوی و فرهنگی در میان جامعه پزشکی نیز می‌پردازد، ادامه داد: با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، بسته‌ها و محصولات فرهنگی در زمینه سلامت معنوی تهیه و تولید می‌شود.

احمدی ابراز کرد: سلامت معنوی و اخلاقی جامعه پزشکی یکی از مهمترین برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی کشور است. در حوزه اخلاق پزشکی نیز سعی داریم به کار‌های پژوهشی پرداخته و در این رابطه بیش از ۷۰ جلد کتاب با موضوعات اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و زندگینامه شهدای جامعه پزشکی تدوین شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات ماهیانه تیم‌های بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم،‌ گفت: اعضای بسیج جامعه پزشکی علاوه بر حضور در مناطق کم برخوردار و محروم، در بلایا و حوادث طبیعی نیز در کنار سایر بسیجیان به ارائه خدمت به مردم حادثه دیده می‌پردازند.

احمدی یادآور شد: اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور در مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند دهه‌فجر یا ماه مبارک رمضان، دهه اول محرم و اربعین آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان هستند.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی کشور بدون هیچ دیدگاه جناحی همیشه پذیرای پزشکان و پیراپزشکان است، به گونه‌ای که تمامی اعضای جامعه پزشکی این سازمان را متعلق به خود می‌دانند.
ارسال نظرات