خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۱۹۴۰۲۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در سرمقاله صبح‌نو آمده است:

 

از ابتدای انقلاب همیشه تبدیل به یک رویه شده؛ هر وقت در بزنگاه‌ها، قافیه تنگ آمده و مدیران اجرایی، درست یا نادرست موجه یا ناموجه در تنگنا قرار گرفته‌اند، این مردم بوده‌اند که مثل آبی روی آتش در صحنه حاضر شده و بحران و ناامنی را شسته‌ و برده و به تاریخ سپرده‌اند. این قاعده از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب تا همین روزها برقرار بوده‌است.

هرچند نوع و جنس حوادث و فتنه‌ها متفاوت بوده اما این همیشه مردم بوده‌اند که با حضور خودشان، حرف آخر را زده‌اند. در هریک از موارد هم عبرت و تجربه‌ای به تجربیات اضافه شده است. مورد اخیر اما از یک جهت دیگر هم قابل بررسی و درس است؛ از همان ابتدا مشخص بود که گرفتن چنین تصمیمی بدون حاشیه و هزینه اجتماعی و سیاسی نخواهد بود.

همچنین از همان مقدمه کار مشخص بود که این رخداد، به شدت مستعد بهره‌برداری معاندین و بدخواهان است. سخن آنجاست که نقش مدیران اجرایی در گرفتن چنین تصمیمات بدون مقدمه‌ای چیست‌وکجاست؟ تصمیم‌هایی که از نظر اقتصادی‌،اجتماعی و امنیتی،‌ هیچ تدابیری برای گرفتن موج‌های ضدامنیتی و ضدمردمی آن اتخاذ نشده یا کم‌رنگ بوده است.

حضور حماسی مردم و خاموش کردن شعله فتنه دیگر نباید چشم‌ها را برای عبرت گرفتن از این حادثه ببندد. شکر چنین نعمت بزرگی، به‌هوش بودن و به‌گوش بودن برای برداشتن بار ‌و زحمت از دوش مردمی است که بی‌توقع و بی‌منت، بار امانت الهی را بر دوش گرفته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها