هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برای اولین بار در تمامی رشته‌ها فقط به‌صورت کتبی در کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۴۳۸۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان،با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سوم بهمن‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان کردستان اظهار کرد: زمان ثبت‌نام در این آزمون از ۱۲ آبان ماه آغازشده و تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این دوره در دو بخش کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت در چهار گروه امتحانی شامل گروه ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌بیت، حفظ و آموزش الکترونیک و ۱۵ رشته قرآنی برگزار می‌شود.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در بخش کتبی آزمون سوم بهمن ۹۸ و بخش الکترونیکی آن ۲۵ و ۲۶ دی سال جاری در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته، معارف اهل‌بیت (ع) در دو رشته، حفظ قرآن کریم در ۹ رشته و آموزش‌های الکترونیکی در دو رشته از گروه‌های این آزمون هستند.

گلباغی با اعلام اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.quranedu.ir جهت ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند، اعلام کرد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب می‌تواند در یک یا چند رشته ثبت‌نام کند.

وی با اشاره به اینکه نفرات برتر سال گذشته می‌توانند در هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت در یک‌رشته متفاوت شرکت کنند، ادامه داد: در هر شهر، روستا و دهستانی که تعداد ثبت نامی به ۳۰ نفر برسد، حوزه امتحانی تشکیل خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تعداد سؤالات آزمون در هر رشته بین ۴۰ تا ۸۰ سؤال بوده است، بیان کرد: امتیاز لازم برای رشته‌های الکترونیکی ۸۰ امتیاز، رشته‌های کتبی ۷۰ امتیاز بوده که به کسانی که حائز امتیاز لازم شوند، گواهینامه اعطا می‌شود.


وی در پایان یادآور شد: سال گذشته شش هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان قرآنی استان کردستان در آزمون قرآن و عترت ثبت‌نام کردند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات