مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد گفت: طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی خلیل آباد به ظرفیت ۷۰ هزار قطعه، همزمان با هفته بسیج با همکاری سپاه ناحیه خلیل آباد در این شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۹۵۰۱۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
وحید احمدی، مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار بسیج از خراسان رضوی، با اعلام این خبر اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان خلیل آباد با هدف کنترل بیماری نیوکاسل به عنوان یک بیماری ویروسی واگیردار در سطح واحد‌های سنتی و صنعتی طیور، طرح واکسیناسیون نیوکاسل را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با هفته بسیج در سطح روستا‌های شهرستان اجرایی شد، خاطرنشان کرد: بیماری نیوکاسل با توجه به واگیری شدید و تلفات سنگین در سطح واحد‌های طیور می‌تواند خطر بالقوه‌ای برای صنعت و مانع بزرگی سر راه تولید باشد.

مدیر دامپزشکی خلیل آباد با تأکید بر اینکه در همین راستا در سال رونق تولید، سازمان دامپزشکی کشور اقدام به اجرای این طرح در جهت مبارزه با بیماری نیوکاسل کرده است، تصریح کرد: این طرح در شهرستان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت با ظرفیت ۷۰ هزار قطعه مرغ بومی در شهرستان و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و دهیاران در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری شایع در صنعت طیور با علائم تنفسی همچون آبریزش، عطسه و… و علائم عصبی، چون چرخش سر، ستاره نگری، عقب عقب رفتن و… مشاهده می‌شود، اذعان کرد: در صورت عدم رسیدگی، تلفات زیادی در واحد‌ها به همره خواهد داشت.

احمدی همچنین در پایان از همشهریان خواست تا در اجرای هر چه بهتر طرح با مجموعه همکاران دامپزشکی و ناحیه مقاومت بسیج در روستا‌ها همکاری حداکثری داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها