خبرهای داغ:
جاتن گفت: در حال حاضر 432 معلول ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش این اداره کل قرار دارند که علاوه بر پرداخت مستمری ماهانه، وسایل بهداشتی مورد نیاز نیز به آنها ارایه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۵۱۶۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، راحله جاتن در نشست خبری که به مناسبت هفته معلولان برگزار شد بیان کرد: پنج مرکز ویزیت در منزل و دو مرکز به صورت خانه های کوچک و دو مرکز که مراقبین خاصی را آموزش می دهیم که روزانه خدمات توانبخشی را در منزل به معلولان و خانواده ها ارائه می دهند در قزوین فعال می باشند.

وی گفت: یکی از فعالیت های عمده ما، تامین حق پرستاری معلولین ضایعه نخاغی است که هرسال 25 تا 30 نفر معلول ضایعه نخاعی بر اثر تصادفات و سوانح به آمار قبل اضافه می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 432 معلول ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش این اداره کل قرار دارند که علاوه بر پرداخت مستمری ماهانه، وسایل بهداشتی مورد نیاز نیز به آنها ارایه می‌شود.

جاتن با اشاره به مشکلات زخم بستر این معلولان و هزینه‌های گران قیمت پانسمان آنها ادامه داد: سال گذشته 50 میلیون تومان برای هزینه پانسمان این معلولان اختصاص یافت اما این مبالغ جوابگوی هزینه‌ها نیست.

وی گفت: در این خصوص از ابتدای امسال تاکنون شورای شهر قزوین 18 میلیون ریال برای 6 معلول پرداخت کرده است.

جاتن از برگزاری دوره توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی خبر داد و افزود: این دوره ها ابتدا در قزوین برای 20 نفر و سپس سایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تامین هزینه پرداخت کاشت حلزون اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال، به تعداد صد نفر مبلغ سه میلیون تومان به عنوان کمک هزینه کاشت حلزون پرداخت شده و جهت تامین تجهیزات توانبخشی، 333 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که 1300 دستگاه اعم از ویلچیر، عصا و غیره به صورت رایگان به معلولان واگذار شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین افزود: بهزیستی قزوین در حال حاضر 33 مرکز نگهداری و توانبخشی ویژه معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، بیماران روان مزمن، سالمندان، ویزیت در منزل، خانه های کوچک معلولان ذهنی خفیف و مرکز مراقبت در منزل است که 911 نفر در آنها مراقبت می‌شوند.

جاتن یادآور شد: همچنین 24 مرکز روزانه توانبخشی نیز در استان فعال است که 630 نفر از اعضای تحت پوشش آن یارانه می‌گیرند و ماهانه 3 میلیارد و 240 میلیون ریال یارانه از سوی بهزیستی به این مراکز روزانه پرداخت می‌شود.

وی گفت: در سال جاری مناسب سازی خودرو و منزل برای تعداد 65 معلول، پرداخت هزینه درمان 58 بیمار مبتلا به فنیل کتونوری، معافیت سربازی برای 80 معلول، تشخیص معلولیت 1900نفر در کمیسیون تشخیص معلولیت را از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

جاتن با اشاره به مناسب سازی محل زندگی معلولین عنوان کرد: تا کنون 242 میلیون تومان به استان قزوین جهت مناسب سازی محل زندگی معلولین تخصیص داده شده که این میزان به هر نفر مبلغ چهارمیلیون تومان است که برای 60 نفر در سطح استان هزینه شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر 219 نفر دانشجوی معلول در استان وجود دارد که 97 نفر در دانشگاه آزاد با اعتبار صددرصد دولتی تحصیل می کنند. 102 نفر در موسسات غیردولتی با شهریه 70 درصد از بهزیستی و 20 نفر در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند. همچنین 1384 دانش آموز معلول تحت پوشش ما هستند و کمک هزینه تحصیل و ایاب و ذهاب به آنها پرداخت می شود.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها