آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه گفت: مشکلات رخ داده در عراق توطئه ای دیگر از طرف دشمنان شیعیان است و نیاز است تا ملت عراق هوشیار باشند و حساب خود را از اغتشاش گران جدا بکنند و قدر خودشان را بدانند. البته در این مسائل دست های پشت پرده بیگانگان قابل مشاهده است.
کد خبر: ۹۱۹۵۲۰۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک هفته بسیج و اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان سراسر کشور، گفت: ایشان در این دیدار از حضور با شکوه مردم کشور قدردانی و ملت بزرگوار ایران را تکریم کردند که ما هم به نوبه خود از مردم ایران خصوصا مردم استان مرکزی قدردانی می کنیم. به واقع اغتشاشات اخیر که به بهانه گران شدن بنزین و با سوء استفاده از مطالبات مردمی صورت گرفته بود، توطئه ای وسیع بود و صرفا اعتراض به افزایش قیمت بنزین نبود.

وی با اشاره به مسائل این روزهای عراق، افزود: مشکلات رخ داده در عراق هم توطئه ای دیگر از طرف دشمنان شیعیان است و نباید این مسائل را ساده انگاشت. مردم عراق که مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته و از جنگ های بسیاری عبور کرده اند حالا هم گرفتار چنین مشکلاتی شده اند که نیاز است تا هوشیار باشند و حساب خود را از اغتشاش گران جدا بکنند و قدر خودشان را بدانند. البته در این مسائل دست های پشت پرده بیگانگان قابل مشاهده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: این مسائل نشان می دهد راهی که ما پیش گرفته ایم راه درستی است و باید آن را حفظ کنیم، البته دشمنان ملت های منطقه هم بیکار ننشسته اند که در راس آن ها مثلث شوم آمریکایی، اسرائیلی سعودی است و معاندین و منافقین هم پادوهای آنان هستند.

وی با بیان اینکه راه ترسیم شده توسط امام خمینی(ره) همان راه امام حسین(ع) است، تاکید کرد: تضعیف این راه توسط هر کسی صورت بگیرد هم خیانت به اسلام و قرآن و آرمان های علوی و آرمان های شهداست، هم آب به آسیاب دشمن ریختن است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه راه ما مشخص است، گفت: راهی که ائمه هدی(ع) برای ما در عصر غیبت مشخص کرده اند مشخص است و آن تبعیت از فقهای عدول است که این فقها به مانند حصن و قلعه های حافظ یک شهر از ما در زمان غیبت محافظت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نمی شود در کشوری مانند عراق مرجعیت شیعه حاضر باشد و عده ای اراذل هر غلطی خواستند بکنند، گفت: در کشور خودمان هم همینطور است، شیعه بی حساب و کتاب نیست و سکان دار دارد. زمانی که مقام معظم رهبری چیزی را عنوان کردند باید گفت سمعا و طاعتا؛ این کشتی نوح دارد و باید از او تبعیت کرد.

وی در ادامه با تبریک هفتم آذرماه که روز نیروی دریایی است و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این نیرو، تصریح کرد: نیروی دریایی ما با حضور قدرتمند و عزت آفرین در آب های مرزی و بین المللی از امنیت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران دفاع می کند. همچنین باید از کلیه نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کنیم و برای آنان از خداوند توفیق روز افزون را بخواهیم چرا که این امنیت و آرامش را مدیون آنان هستیم.

دری نجف آبادی ادامه داد: نیروهای مسلح ما همواره بیدارند و اگر کوچکترین چیزی بخواهد از فضای کشور عبور کند از دید تیزبین نیروهای مسلح ما دور نمی ماند. همچنین نیاز است تا از مراجع اطلاعاتی کشور نیز تشکر کنیم که اطلاعات کشور را کاملا در دست داشته و به صورت شبانه روزی از امنیت این کشور دفاع می کنند و مردم نیز با این نیروها تعامل خوبی دارند.

امام جمعه اراک در ادامه با تبریک روز مجلس و روز همبستگی با ملت فلسطین، گفت: همچنین یاد و خاطره شیخ مفید، شهید مدرس و شهید شهریاری و مرحوم میرزا کوچک خوان جنگلی را گرامی می داریم و برای همه آنان از خداوند آرزوی علو درجات را خواهانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات