امام جمعه رشت گفت: تعزیرات حکومتی، دستگاه قضا و دستگاه‌های نظارتی باید کنترل‌ها را افزایش دهند زیرا نرخ هیچ کالا و خدماتی نباید به بهانه نرخ بنزین افزایش یابد.
کد خبر: ۹۱۹۵۲۲۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: تشویق کردن دیگران موجب می‌شود که فرد به انجام آن عمل ترغیب شود و ادامه دهد و البته تشویق در جمع دارای تأثیرات بیشتری است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به 8 آذرماه و آزادسازی شهر بستان در جنگ تحمیلی گفت: انجام علمیات طریق‌القدس توسط رزمندگان اسلام در 8 آذرماه که منجر به آزادسازی شهر بستان شد در واقع یک روز بزرگ و تاریخی برای ملت ایران است و این روز را به رزمندگانی که در این عملیات حضور داشتند تبریک می‌گویم.

 

فلاحتی سالروز ایجاد سازمان ملل را مورد اشاره قرار داد و افزود: سازمان ملل، سازمانی است که هیچ منافعی برای ملت‌ها نداشته و در طول این سال‌ها هم چیزی به‌‌جز ننگ، نفرت و ظلم از این سازمان و افراد جمع شده در آن ندیدیم و این سازمان در واقع ابزاری برای قدرت‌های سلطه‌جو جهانی است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به مناسبت 11 آذرماه و شهادت میرزاکوچک جنگلی بیان کرد: میرزاکوچک جنگلی فقط برای ملت ایران یک افتخار نبود بلکه برای تمام ملت‌های آزاده و مسلمان جهان، یک اسوه و الگو است و او یک روحانی آگاه و عابد بود که آگاهانه به مبارزه با طاغوت زمان رفت و افتخار آفرید و به شهادت رسید.

 

 رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان 14 آذرماه سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: آن امام معصوم فرمود که چندین کار شیعیان باعث خرسندی ما می‌شود از این رو فرد مسلمان باید در دینش پارسا، صادق، امانت‌دار و خوش‌اخلاق باشد.

 

وی با اشاره به لزوم اقدام قاطعانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقابله با رواج منکرات در جامعه گفت: امروز شاهد هستیم که بسیاری از منکرات از جمله بی‌حجابی در جامعه رواج پیدا می‌کند اما اقدام قاطعانه‌ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر سازمان‌ها برای سامان دادن به اوضاع فعلی مشاهده نمی‌شود.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسئولان وزارت خارجه ایران ابراز داشت: این مسئول اعلام کرد که حاصل نشست‌های چندین ساله برجام، اِعمال تحریم‌های جدید برای ایران بود و برجام دستاوردی نداشت.

 

وی بیان کرد: وزیر خارجه فرانسه اخیراً در مصاحبه‌ای گفت که اگر ایران به برجام برنگردد ما نیز از مکانیزم ماشه استفاده می‌کنیم و این یک نوع باج‌خواهی است و این آقایان هنوز ملت ایران را نشناختند از سوی دیگر کشور‌های خودشان دستخوش بحران‌های اجتماعی است و دست به هر اقدامی در دنیا زدند اما چیزی نصیبشان نشد.

 

فلاحتی افزود: بسیاری از تحلیلگران سیاسی دنیا اعلام کردند که آمریکا دوران افول خود را سپری می‌کند و اگر امروز آمریکا طرح مذاکره را مطرح می‌کند در حقیقت در حال تنفس مصنوعی است و از بیان این روش مضحکانه چیزی نصیبش نمی‌شود و امروز همه می‌دانند که پیشنهاد مذاکره توسط آمریکا در واقع چیزی جز تزویر و فریب نیست.

 

وی خطاب به مسئولان اجرایی کشور گفت: مسئولان به‌‌دنبال تصویب FATF، CFT و طرح‌های استعماری نباشند و اروپایی‌ها در طول این چهل سال همواره از پشت به ما خنجر زدند و دروغ‌های بسیار گفتند و هنوز هم تغییری در رفتار خود ندادند اما برخی آقایان سیاسی هنوز معتقدند که اگر ما این طرح‌ها را تصویب نکنیم به ما تهمت تروریست بودن می‌زنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، انتخابات مجلس را مورد اشاره قرار داد و گفت: نمایندگان مجلس، گزارشی از مجموع اقدامات خود را در طول این 4 سال و در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه دهند و بگویند که در حوزه کارآفرینی، مقابله با گرانی، تورم و در راستای اهداف بلند انقلاب چه کردند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به حمله آشوبگران به کنسولگری ایران در نجف اشرف بیان کرد: کسانی که به کنسولگری ایران در نجف اشرف حمله کردند در حقیقت آدم‌های شرور، آشوبگر و خودفروخته بودند و از مردم عراق نیستند و از دولت و دستگاه قضایی در عراق نیز انتظار داریم که بر اساس قوانین با این آشوبگران برخورد کنند.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه صف مردم از آشوبگران جدا است خاطرنشان کرد: آشوبگران حتی به جان و مال مردم هم رحم نکردند و این یعنی آنان خود فروخته و ساخته دست دشمنان اسلام هستند.

 

وی با اشاره به لزوم نظارت جدی بر نرخ کالاهای اساسی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی، دستگاه قضا و دستگاه‌های نظارتی باید کنترل‌ها را افزایش دهند و نرخ هیچ کالا و خدماتی نباید به بهانه نرخ بنزین افزایش یابد از این رو مسئولان شبانه روز تلاش کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات