نماینده ولی فقیه در استان البرز بابیان اینکه ریشه این فتنه از آمریکا است، گفت:در ایران این فتنه به فضل پروردگار و همت بلند مردم و رهبری داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب، سه‌روزه جمع شد اما الآن در محور مقاومت عراق و لبنان درگیرند.
کد خبر: ۹۱۹۵۳۰۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی و روز مجلس و آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: بعد از ثبت‌نام داوطلبان نوبت تحقیق‌های شما مردم خواهد بود که نمایندگانی مثل مدرس انتخاب کنید که حر، آزاده، دین‌شناس، دشمن‌شناس، زاهد، ضد اشرافی گری و دریک کلمه مسلمان انقلابی باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای انتخاب دنبال شاخصه‌های اصیل باشید، خطاب به مردم اظهار داشت: بردار و خواهر عزیز شما که بدون توجه فقط به خاطر اینکه فلانی اهل یک قبیله، قوم خاص، هم‌محلی و هم فامیلی است رأی می‌دهید نتیجه‌اش می‌شود همین مشکلاتی که امروز در جامعه با آن مواجه هستید.

امام‌جمعه کرج افزود: برای همه کم‌کاری‌هایی که نمایندگان بارأی شما انجام می‌دهند و مشکلاتی که برای جامعه به وجود می‌آورند شما نقش دارید و مسئولید لذا مواظب باشید جواب خدای تعالی را راجع به چه کسی پس می‌دهید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بردار شهید بودن، جانباز بودن، آزاده بودن، روحانی بودن، سید بودن و مدارج علمی داشتن مجوز رأی دادن نیست، تأکید کرد: ملاک‌ها را در نظر بگیرید و به حال افراد توجه کنید چراکه گاهی دیده می‌شود فردی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران است اما تقاضای کار خلاف کرده و خلاف قانون انجام داده و می‌دهد.

وی در ادامه خطاب به این‌گونه افراد متذکر شد: آن شهیدی که شما به اعتبار او معتبر شدید مخالف خلاف قانون دین عمل کردن است و در این مسیر به شهادت رسیده که ارزش‌ها، قانون و قانون مداری در جامعه حاکم شود؛ آن‌وقت چگونه شما برخلاف حرکت می‌کنید و متأسفانه بعضی از افراد بر همین برخلاف قانون حرکت کردن خودشان هم مصر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: عرض می‌کنیم ولو پدر، همسر، برادر و فرزند شهید هم باشد و بخواهد خلاف شرع، قانون و موازین انقلابی عمل کند آن احترامی که برای خانواده شهدا است برای آن شخص نیست چراکه برخلاف مسیر و مشی شهید است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه تعصبات قومی و قبیله‌ای را کنار بگذارید، با طرح پرسشی عنوان کرد: آیا روز قیامت در مقابل خدای تعالی، رسول خدا، اهل‌بیت و شهدای بزرگوار انقلاب از شما پرسیدند که چرا به فلانی رأی دادید جواب می‌دهید که چون فامیل، بچه‌محل، سید، همدانی یا شیرازی بود. آیا از شما قبول می‌کنند؟

وی با طرح این پرسش که آیا کسانی که هنوز کار شروع نشده میلیون‌ها تومان خرج می‌کنند می‌توانند مجلس مستضعفین تشکیل دهند؟ گفت: امروز در همین مجلس می‌بینید که چگونه عده‌ای عمل می‌کنند و وقتی می‌توانند برای انقلاب، نظام و ارزش‌های دینی کار کنند به فکر مسائل دیگری هستند و هیچ دفاعی نه از منافع ملی و نه از اسلام و انقلاب دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه بابیان اینکه ما مسئول هستیم، تصریح کرد: این خواسته مردم از شورای محترم نگهبان است که باقدرت، صلابت، بدون اغماض و ترحم عمل کند کما اینکه تاکنون هم طبق قانون عمل شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را می‌بیند، اذعان داشت: مراجعی که باید نظر دهند نظراتشان کلیت است اما اصل کار دست مردم است لذا صلاحیت‌های کلی رسیدگی و تأیید می‌شود یا بعضی وقت‌ها به خاطر زیادی کار احراز نمی‌شود و به مردم واگذار می‌شود اما مردم باید اصلح و آن‌کسانی که قابلیت بیشتری دارند را انتخاب کنند.

وی بابیان اینکه مسئله انتخابات یک امر خطیر و سرنوشت‌ساز است که اگر مقدمات آن درست انجام گیرد نتیجه خوبی خواهد داشت، گفت: همه مسئولین در امر انتخابات باید مقدمات را به نحوی فراهم کنند که زمینه هیچ شائبه‌ای که خناسان بخواهند سوءاستفاده کنند به وجود نیاید لذا در انجام وظایفتان قاطعیت داشته باشید تا تحت تأثیر تهمت‌ها، فشارها و جوسازی‌ها قرار نگیرید.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به بیانات امامین انقلاب درباره انتخابات، اظهار داشت: امامین انقلاب می‌فرمودند: «هیچ اغماض نکنید و از هیچ تخلفی نگذرید، تعهد داشته باشید و تحت تأثیر جو انتخابات قرار نگیرید و همه ما باید دعوت به حضور حداکثری داشته باشیم» لذا این را در نظر داشته باشید که چهلمین سال انتخابات برای دشمن خیلی مهم است و برای ما هم مهم است لذا باید روی حضور حداکثری بیشتر کار شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان را بسیار حائز اهمیت برای مردم و مسئولان برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار منطق بسیج را رفع تهدیدها و تبدیل آن به فرصت دانستند و بر تقویت بنیه معنوی که بتوان باایمان پیشران حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی تأکید کردند وزنده کردن الگوهای بسیج را ضروری برشمردند.

وی در بخش دیگری با اشاره به حوادث و رخدادهای پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، خطاب به مسئولان تأکید کرد: مطالبات مردم فراموش نشود و جلوی گرانی‌ها به‌شدت و قدرت گرفته شود، وعده‌های داده‌شده به‌موقع عملی شود و به بهانه‌های مختلف از تعهدات داده‌شده فرار نشود و مسببین و کسانی که در این قضیه با سوء تدبیر و مدیریت خسارات فراوانی به کشور وارد کردند از چنگ دستگاه قضا با عناوین مختلف رها نشوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در بخش دیگری با طرح پرسشی گفت: چرا باید اجازه داد مدیر و مسئولی که تا استیضاح پیش رفته با استعفا صورت‌مسئله سؤالات از او پاک شود؟

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: چرا مسئول ارشد اجرایی کشور که باید در ریز جزئی‌ترین امور جاری کشور باشد در طرحی مانند سهمیه‌بندی بنزین خیلی راحت و بی‌خیال می‌گوید من هم مثل بقیه موضوع را فهمیدم؟

وی در ادامه به طرح مدیریت مصرف سوخت پرداخت و گفت: می‌شد این درآمد سهمیه‌بندی بنزین را از طریق مالیات بر کالاهای غیر مولد و شناسایی افرادی که فرار مالیاتی دارند تأمین کرد. چون درآمد دولت از این طرح ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال است و به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی اگر دولت تراکنش‌های بانکی افراد را رصد بکند از افرادی که فرار مالیاتی دارند ۴۰ هزار میلیارد در سال درآمد مالیاتی خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز ادامه داد: اگر کمبود ثروت هست و اگر اهتمامی وجود داشت، شما می‌توانستید به‌جای این ۳۱ هزار میلیارد، ۴۰ هزار میلیارد به دست بیاورید نه با گرانی بنزین که آثار و تبعات بسیار فراوانی را هم بر جامعه و محرومین وارد می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شاخص‌های جریان غیرانقلابی داخل نظام پرداخت و گفت: آگاهی از شاخص‌های تفکر غیرانقلابی در برابر تفکر انقلابی معیار انتخاب افراد در انتخابات مختلف است.

وی در ادامه به بیان شاخصه‌های جریان غیرانقلابی در «مبانی فکری» اشاره کرد و بیان داشت: این جریان اعتقادی به اســـلام ناب محمدی (ص) و نقش حاکمیتی دین در جامعه ندارند و سکولاریسم را دنبال می‌کنند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز «عدم باور حقیقی به مکتب حضرت امام و امامین انقلاب»، «روشنفکرمآبی»، «غرب‌زدگی» و «باور به پیشرفت با پشتوانه غرب» را از دیگر شاخصه‌های جریان غیرانقلابی در مبانی فکری عنوان کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی «خوش‌بینی به آمریکا»، «تلاش جدی در جهت مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا»، «سعی در پاک کردن حافظه تاریخی ملت ایران نسـبت به سابقه دشمنی امریکا»، «مخملین نشان دادن پنجه چدنی آمریکا به ملت» و «مخالفت جدی با شعار بنیادین «مرگ بر آمریکا»» را از دیگر ویژگی‌های جریان غیرانقلابی در عرصه «سیاست خارجی» برشمرد و گفت: «موضع منفی نسبت به نقش‌آفرینی ایران در جبهه مقاومت»، «القاء شعار نه غزه نه لبنان»، «مغالطات عوام‌فریبانه در سطح جامعه نظیر چرا باید در سوریه، عراق، لبنان هزینه کنیم» و «تـــن دادن به قراردادهـــای خود تحریمی و تضعیف‌کننده قـــدرت منطقه‌ای ایران اسلامی» از دیگر ویژگی‌های این جریان در سیاست خارجی است.

وی بابیان اینکه این جریانات در داخل نظام ما وجود دارند، اذعان داشت: الآن در بعضی قسمت‌ها مسئولیت‌ها در اختیارشان است و قسمت زیادی از این مسئولیت‌ها هم یا باواسطه یا بی‌واسطه بارأی مردم در اختیار قرارگرفته لذا ازاین‌جهت عرض می‌کنم که حواسمان جمع باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز «نفوذپذیری و بی‌توجهی به خطر نفوذ دشمن در محافل تصمیم سازی و تصمیم‌گیری»، «عدم واقع‌بینی در مواجهه با دشمن» «توهم دانستن وجود توطئه و دشمنی علیه نظام اسلامی» را از ویژگی‌های جریان غیرانقلابی در «مواجهه با دشمن» برشمرد و گفت: این جریان درزمانی که لازم باشد این‌طور القاء می‌کردند که سایه جنگ بر سر ملت ایران وجود دارد و ترویج آمریکا هراسی می‌کنند و برای گرفتار کردن فضای عمومی کشور و مردم را در دوگانه جنگ و صلح قراردادند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: «مبالغه در امکانات و اقتدار دشمن»، «خودباختگی و اظهار ضعف و عجز»، «باور به اینکه آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بی اندازد»، «مرعوبیت، وادادگی و عدم شجاعت لازم در برابر استکبار» از دیگر ویژگی این جریان است.

وی در بخش دیگری به ویژگی‌ها و شاخصه‌های جریان غیرانقلابی در عرصه «سیاست داخلی» پرداخت و عنوان کرد: «تبعیت گزینشی و نفاق آمیز از ولایت‌فقیه»، «انقلابی نمایی بجای انقلابی گری»، «خستگی و یا پشیمانی در ادامه راه انقلاب»، «اعتقاد به پایان انقلاب و لزوم گذر از انقلاب»، «خوی کاخ‌نشینی، اشرافی گری و تبدیل‌شدن یک طبقه از انسان‌ها به طبقه مترفین و مسرفین و نجومی بگیران»، «گرایش به خویشاوند سالاری و پدیده آقازادگی بجای شایسته‌سالاری و نخبه‌گرایی»، «بی‌تفاوتی نسبت به اقشار مستضعف و محروم و بی‌توجه به معضل شکاف طبقاتی در جامعه و اصل رضایت مردم از نظام در عرصه اقتصاد و معیشت»، «بی‌مبالاتی نسبت به موضوع مفاسد اقتصادی و غارت بیت‌المال»، «نداشتن عزم جدی در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض» و «اتهـــام و انگ زدن به منتقدان و مخالفان و استفاده نکردن از ظرفیت‌های نخبگانی کشور به‌ویژه ظرفیت عظیم جوانان مؤمن» از ویژگی‌های این جریان است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد اقتصادی، گفت: صدای یک عده دراین‌باره بلند شده اما لازم است دستگاه قضایی ما با همین صلابتی که شروع کرده بدون قبول ملامت هیچ ملامت کننده‌ای بااقتدار و صلابت این مسیر را طی کند تا ریشه‌های فساد ورگه‌های ظلم از جامعه دینی ما برداشته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی «حرکت به ســـمت توسعه غربی و ترویج اقتصاد سرمایه‌داری بجای گفتمان اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی»، «داشتن رویکردهای تکنو کراتی»، «ارتباط حداقلی با کشورهای مستقل مثل چین، روسیه و کم‌توجهی به ظرفیت‌های بازارهای همسایه و بازارهای غیراروپایی»، «ترویج و اشاعه «نمی‌توانیم» و در مقابل گفتمان امامین انقلاب مبنی بر «ما می‌توانیم»»، «ضربه زدن به روند خودکفایی با القاء اینکه تولید در داخل صرفه اقتصادی نداشته و خرید محصولات از بیرون ارزان‌تر تمام می‌شود»، «انعقـــاد قراردادهای محرمانه و به‌دوراز اطلاع مردم، کارشناسان و متخصصین در حوزه مختلف اقتصادی به بهانه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال دانش فنی و تکنولوژی» و «بی‌رونق نمودن تولید داخلی، واردات بی‌رویه و بی‌منطق و نداشتن اهتمام جدی به مقوله صادرات غیرنفتی» دیگر شاخصه جریان ضدانقلاب در عرصه‌های «اقتصادی» دانست.

وی در ادامه به ویژگی‌های این جریان در عرصه «فرهنگی» پرداخت و گفت: «بی‌اعتقاد نسبت به وجود تهاجم فرهنگی»، «ولنـــگاری فرهنگی و بی اهتمامی در امر فرهنگ»، «بیگانه بافرهنگ ایثار و شهادت و گنجینه فرهنگی دفاع مقدس»«تحریف تاریخ قبل از انقلاب و بزک کردن چهره زشت خاندان پهلوی» «تحریف شخصیت امام راحل» «تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «ترویج افسارگسیخته سبک زندگی غربی در جامعه و فرهنگ مصرف‌گرایی»، «ابتذال در هنر» و «استفاده غیرسالم و مضر از ظرفیت فضای مجازی برای تخریب افکار فرهنگی جامعه» از ویژگی‌های این جریان ضدانقلابی است.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز «عدم باور به علوم انسانی اسلامی و بی‌اعتقاد نسبت به لزوم تحول علوم انسانی»، «بی‌توجه به اهمیت رشد علمی کشور و ارتقاء رتبه آن در آمار جهانی»، «تحقیر صنعت داخلی و فناوری‌های ملی و اعتقاد به واردات مدیر از خارج کشور» را از شاخصه‌های این جریان در حوزه «علم و فناوری» دانست و گفت: در همین روزها که روز نیروی دریایی است دیدید توسط فرمانده نیروی دریایی راجع به امکاناتی که همین اخیراً انجام‌شده و بقیه این فناوری‌ها چه مطالبی گفته شد لذا من فقط خواستم تعدادی از شاخصه‌های مقابل تفکر انقلابی را اشاره‌کنم که الآن در داخل نظام ما وجود دارد و بعضاً بی‌توجهی ما و عدم مطالبه گری مردم و جامعه هوشمند و بصیر و متدین از مجاری و مبانی بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به فتنه‌های به وجود آمده در عراق و لبنان و ایران، گفت: در ایران این فتنه به فضل پروردگار و همت بلند مردم و رهبری داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب، سه‌روزه جمع شد اما الآن در محور مقاومت عراق و لبنان درگیرند.

وی بابیان اینکه ریشه این فتنه از آمریکا است، بیان داشت: در سال ۲۰۰۳ آمریکا به بهانه صلاح به عراق حمله کرد و نتیجه نگرفت، اما از سال ۲۰۰۶ به دنبال تغییر ساختار در عراق است که شیعیان نقشی در حاکمیت نداشته باشند مانند لبنان که شیعه‌ها نقشی نداشته باشند. به همین جهت مجموعه‏ای از اقدامات نرم را به‌قصد میوه‏چینی در آینده سامان داد لذا آمریکا در این منطقه سیزده سال کارکرده تا بتواند میوه‌اش را بچیند و امروز بهره ببرد

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز در پایان خاطر نشان کرد: ریشه اعتراضات قسمتی در سطح راهبردی، به خاطر شکست‌های پیاپی آمریکا و اسرائیل و آل سعود از محور مقاومت است که فشار حداکثری بر ایران را با شکست راهبردی مواجه کرده است و مسیری که طی می‌کنند، تخریب بعضی از اماکن هست و می‌خواهند شیعه در مقابل شیعه قرار گیرد و می‌خواهند مرجعیت را مورد تعرض قرار دهند؛ که ان‌شاءالله به فضل پروردگار این غائله به نفع اسلام و مسلمین و شیعه پایان می‌پذیرد.

ارسال نظرات