خبرهای داغ:
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خوزستان خبرداد:
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان گفت: بنا داریم گردان امام حسین (ع) را در راستای توانمندسازی بُعد تبلیغی، رزمی و نظامی طلاب و روحانیان تشکیل دهیم.
کد خبر: ۹۱۹۵۳۱۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

حجت الاسلام بهادر پرچم، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در اهواز، با بیان اینکه اساس کار بسیج طلاب همان انتظار رهبری از حوزه‌های علمیه در هدایت دینی، سیاسی و خدمات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه با سازماندهی بسیج طلاب در قالب هسته‌های جهادی و خدمات اجتماعی و گروه‌های سازندگی، ظهور و بروز زیادی در میان مردم داشتند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان با بیان اینکه گروه‌های سازندگی در سطح حوزه‌های علمیه استان فعالیت دارند، اضافه کرد: این گروه ها، یک گام خوبی است که تازه آغاز شده و با نقطه مورد توقع مان فاصله بسیاری دارد؛ اعتباراتی دریافت شده تا در خدمات اجتماعی مورد تأکید حضرت آقا ورود جدی و مثمرثمری داشته باشیم.

حجت الاسلام پرچم ادامه داد: نسبت به طلاب وظیفه تقویت بنیه مهارت‌های درونی طلاب را در قالب دوره‌ها و کلاس‌های مختلف داریم که در این باره دوره‌های مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور اساتیدی از جامعه مدرسین و با همکاری مرکز مدیریت حوزه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت مهارت‌های بیرونی طلاب در دوره تبیین بیانیه گام دوم دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در دوره مذکور بنا داریم توقعات حضرت آقا در بیانیه گام دوم و راهکار‌های رسیدن به چنین توقعاتی استخراج شود در عین حال وظایف خودمان را از چنین بیانیه‌ای برداشت کنیم.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان گفت: در بُعد تقویت مهارت‌های بیرونی طلاب می‌خواهیم وظایف طلاب و روحانیت نسبت به جامعه پیرامون از قبیل منابر، کار‌های مذهبی و تبلیغی، دوره‌ها و طرح‌ها را ادامه دهیم تا مدارس حاشیه‌ای در طرح‌هایی از قبیل طرح امامین صادق و جواد (علیهم السلام) کما فی السابق فعالیت بکنند.

حجت الاسلام پرچم از همکاری مستقیم و غیر مستقیم با روحانیت فعال در طرح معراج پیرامون مباحث تبلیغی و دینی خبر داد و گفت: با توجه به مباحث امنیتی در استان، سال گذشته گردان بیت المقدس از سوی حوزه علمیه شکل گرفت ضمن اینکه جلسات ابتدایی برای شکل گیری گردان رزمی تبلیغی برگزار شد.

وی از وعده‌های داده شده برای تشکیل گردان امام حسین (ع) ویژه طلاب و روحانیان خبر داد و گفت: از این طریق بنا داریم تا طلاب را در بُعد تبلیغی، رزمی و نظامی، توانمند و سازماندهی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها