خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان خبرداد:

اعزام ۴۰ تیم پزشکی به مناطق محروم خوزستان

سرهنگ تیموری گفت: در هفته بسیج ۴۰ تیم پزشکی در قالب تیم‌های پنج تا ده نفره به مناطق محروم، حاشیه‌ای و خالی از دسترسی به خدمات پزشکی اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۹۵۳۲۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

سرهنگ الیاس تیموری، جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، با بیان اینکه خدمت رسانی به مناطق محروم از اعزام اکیپ‌های طرح شهید رهنمون آغاز شد، اظهار داشت: بالای ۴۰ تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به این مناطق اعزام شدند؛ از سوی دیگر بنا بر اعزام یک تیم تخصصی و فوق تخصصی به شهرستان رامشیر در هفته بسیج بود که با توجه به مسائل امنیتی به تعویق افتاد هر چند که اعزام این تیم در اسرع وقت صورت خواهد گرفت.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان با بیان اینکه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از سوی تیم تخصصی و فوق تخصصی معاینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: این افراد که نیازمند عمل هستند از قبل شناسایی و غربالگری شدند، کار‌های تخصصی شان پیگیری و در صورت لزوم به بیمارستان معرفی می‌شوند، در بیمارستان‌ها نیز پیگیر کارهایشان هستیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در هفته بسیج ۴۰ تیم پزشکی به مناطق هدف (محروم، حاشیه‌ای و عدم دسترسی به خدمات پزشکی) اعزام شدند، خاطرنشان کرد: حداقل اعضای هر تیم ۵ نفر و حداکثر ۱۰ نفر است؛ از سوی دیگر نزدیک به ۵ هزار عضو جامعه پزشکی «متخصص، فوق تخصص، پیراپزشکی، بهیاران، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی» از سراسر استان هستند.

سرهنگ تیموری با اشاره به اینکه جامعه پزشکی در همه کلینیک‌های تأمین اجتماعی، بیمارستان‌های دولتی و همه مراکز درمانی، نیرو و دفتر دارد که خدمات پزشکی درمانی را به مناطق محروم ارائه نماید، گفت: از روز نخست وقوع سیل در استان، به همه کانون‌ها آماده باش اعلام کردیم و ۱۲۰ تیم پزشکی (از دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی) نزدیک به صد هزار سیل زده را ویزیت کردند ضمن اینکه ۱۵ تیم روانشناسی با محوریت بحث شناخت معضلات پس از سیل اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه تیم‌های پزشکی خود را با قایق و تراکتور به مناطق محروم و سیل زده نیازمند دارو رساندند، تصریح کرد: سه بیمارستان صحرایی از سوی سپاه در سه منطقه مختلف برای سیل زدگان راه اندازی شد و ۱۲۰ تیم پزشکی تخصصی و عمومی اعزام شدند و به بیش از ۲۶ هزار نفر خدمات، ویزیت، مشاورات و روانشناسی و تجویز داروی رایگان انجام دادند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان پیرامون اقدامات صورت گرفته در اربعین اظهار داشت: یک تیم ۶۵ نفره از پزشکان، پرستاران و بهیاران از ۱۹ تا ۲۸ مهرماه در سه منطقه کربلا مستقر شدند و به خدمت رسانی به بیش از ۵۰ هزار زائر پرداختند.

این مقام مسؤول گفت: کانون‌های ما در سراسر بیمارستان‌های دولتی استان فعال هستند تا افراد نیازمند را شناسایی و به درمان شان بپردازند؛ از سوی دیگر تیم‌های پزشکی مان در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق محرومی که از قبل شناسایی شدند، اعزام می‌شوند تا مردم از خدمات پزشکان بهره‌مند شوند همچنین پزشکانی که تمایل به خدمت رسانی دارند می‌توانند در قالب طرح شهید رهنمون خدمت رسانی بکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها