خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین

تحقق امر آموزش از سوی دانشگاه فرهنگیان در مراکز هدف قرارگاه پیشرفت استان

مشهدی گفت: یکی از اتفاقات در اردوهای جهادی، مباحث فرهنگی و آموزشی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان و برنامه آموزش با محوریت دانشگاه در مراکز هدفی است که قرارگاه تعیین می کند.
کد خبر: ۹۱۹۵۶۷۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مشترک دانشگاه فرهنگیان با قرارگاه پیشرفت و آبادانی با حضور سرهنگ حمزه برین معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین با محوریت انعقاد تفاهم نامه فرهنگیان، دانشجویان و معلمان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) جهت همکاری در مناطق محروم در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

حمیدرضا مشهدی در این مراسم بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، چند بند برای بسیج به صورت خاص بیان شد که یکی از آن بندها، ارتباط بیشتر بسیج با مراکز دانشگاهی بود.

وی گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری، بر اردوهای جهادی و نکاتی برای برنامه های جهادی می باشد که بحث ارتباط بیشتر با دانشگاه ها از اهم این بیانات است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: یکی از اتفاقات در اردوهای جهادی، مباحث فرهنگی و آموزشی و حوزه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان و برنامه آموزش با محوریت دانشگاه در مراکز هدفی است که قرارگاه تعیین می کند.

مشهدی عنوان کرد: این اتفاق مورد استقبال دانشجویان واقع شده و پیشنهادی از سوی بنده ارائه شد مبنی بر اینکه برای توسعه این برنامه های آموزشی، دانشگاه فرهنگیان حاضر است بحث آموزش را کاملا نظام مند اجرا نماید. در این راستا، در قالب تفاهم نامه، دانشگاه متعهد شد پک آموزشی از سوی دانشگاه با کمک بسیج اساتید و دانشجویی تهیه شود و در طول سال تحصیلی در بین دانشجویانی که در روستاها قرار است آموزش دهند توزیع شود.

وی افزود: ضمن اینکه برای ارزیابی و اثربخشی بیشتر این دوره ها به همراه گروه های جهادی، اساتید نیز به دانشجویان یاری رسانند و این اردوها به صورت گروه های پانزده نفره در مراکز هدف حاضر شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین عنوان کرد: به تبع مراکز دانشگاهی، براساس آمار، بیش از 60 درصد دانشجویان ما در روستاها مشغول به کار خواهند شد و این در حالی است که دانشجویان خود در محیط شهری رشد یافته اند و فضای روستا را به خوبی نمی شناسند. این فرآیند در قالب تفاهم نامه مشترک سپاه و دانشگاه فرهنگیان، این فضا را ایجاد می کند، دانشجویان با محیط روستا آشنا شوند.

مشهدی اضافه کرد: همکاری های علمی، تالیف کتاب و تجارب دوستان، در قالب دلنوشته و روایت نگاره ها، تجربیات دانشجویان را می تواند بیان کند که در تفاهم نامه نیز بیان شده و به نظر می رسد این امر الگوی خوبی برای سایر دانشگاه ها می باشد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده و این امر محدود به زمان نیست.

وی تصریح کرد: هر دانشجو حمایت از یک دانش آموز که برخورداری از امکانات آموزشی برایش فراهم نیست را برعهده می گیرد که گام بزرگی بوده و از مفاد این تفاهم نامه می باشد و دانشگاه متعهد شد دانشجویان را از نظر محتوایی و هدایایی که جهت تشویق دانش آموزان در نظر گرفته شده، حمایت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها